witam:
schemat pinów to:
„+” szary
„-” biały
sygnałowy z ogniwa: czarny
„+” zasilania pompy: czerwony
wspólna masa żółty
mam pytanie do forumowiczów:
1)Po jaki czasie od uruchomienia silnika sonda daje sygnał do ECU?
2) jaką wartość V sonda podaje na obrotach biegu jałowego, a jaką po mocnym przegazowaniu?
W pierwszym przypadku na zimnym silniku sonda podaje pierwszą wartość po ok 8-9 minutach,
przy ciepłym silniku po ok 4 min, a gdy po dłuższej jeździe wyłączę silnik i odpalę ponownie sygnał sondy jest po ok 1-1,5 min, po uruchomieniu silnika silnika wartość jest zawsze 0V, sprawdzałem grzałkę na sondzie ma oporność w zależności czy zimna cze rozgrzana od 4 do 18 oma, o napięcie na grzałkę ok 11.5V, Nie mogłem porównać momentu "startu" sondy na innym dieslu, ale na dwóch benzyniakach z sondą szerokopasmową zaczynały działać na zimno po ok 20-30 sekundach, a na ciepło bez żadnej zwłoki.
na biegu jałowym napięcie sygnału jest 0,9 V , po wciśnięciu gazu spada do 0,3V najczęściej utrzymuje się ok 0,7V
Sondę sprawdzałem ponieważ samochód zaczął mi niepokojąco dużo palić. Pozostałe parametry z ECU wydają się być poprawne poza sondą lambda