Forum > i30 GD

[i30 GD] Brak mocy.

<< < (2/3) > >>

Szimi:

--- Cytat: "WebTom" ---1.6 crdi 110km.
Sytuacja sprzed paru chwil. Jechałem z prędkością maksymalną, obroty na poziomie ok. 3.5 tysiąca. Gaz w podłodze, a auto w pewnym momencie, z jakiegoś powodu zaczyna zwalniać. Potem jedzie góra 140 i ewidentnie brakuje mu mocy. Nie chce się wkręcić wyżej niż 3 tysiące. Przy ruszaniu sytuacja wygląda tak: zamula, dostaje przez chwilę kopa i znowu zamula, dochodzi do 3 tysięcy i dalej nie jedzie. Jakieś sugestie?
--- Koniec cytatu ---

Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem i go rozwiązał? Mam niemal identyczne dolegliwości w swoim I30 FD z 2008r. Silnik 1.6 CRDI 90KM.
Problem polega na losowym braku mocy. Czasem zdarza się tak, że przy ruszaniu zamula, dostaje kopa i znów zamula (jakby się coś przywiesiło). Czasem przy 140km/h przestaje przyspieszać i nie przekroczę tej prędkości bo wszystko zaczyna drgać i auto nie przyspiesza. Po zgaszeniu silnika auto potrafi odzyskać moc, ale też nie zawsze. Wielokrotnie wymieniałem filtr paliwa i czyściłem sitko w baku, choć nigdy ono nie było aż tak brudne jak można znaleźć w internecie.
Po podłączeniu do komputera mam błąd niskiego ciśnienia w rampie paliwa P1186.
Jeśli ktoś skutecznie rozwiązał powyższy problem bardzo proszę o sugestię co może być przyczyną.

skresz:
Pompa, wtryski sprawdzone

Goress_93:
Jedynie co przychodzi do głowy to DPF i EGR...
Nikt tu nie pomoże bo każdy jedzie do serwisu i tam robią.

Wlodek68:
u mnie na ciepłym silniku też potrafił głupieć. Brak mocy, CHECK. Błąd sugerował DPF (zwarcie do plusa). Wymuszone wypalanie DPF wykazało 18g sadzy (wchodzi max chyba 30). Przyczyna faktyczna? EGR. Po nagrzaniu blokował się i rozrabiał. Sitko było czyste. Na razie po naprawie jak nowy silnik.

piotr_zaw:
Witam.
Też mam problem z mocą, wczoraj na rozgrzanym silniku (30 km wcześniej skończyła się procedura wypalania DPF. DPF przy tej pogodzie wypala się co około 400km, latem 200 km nawet w trasie - ale czytając fora o KIA i Hyundai to norma) ledwo osiąga prędkość 170km/h przy katalogowej 188km/h, na 5 biegu nie dociągnie nawet do 4000 obrotów. Jak w poprzednim wątku ktoś napisał że EGR, wg torque u mnie EGR działa, sitko w zbiorniku czyste, błędów brak.
Sprawdzałem sondę lambda miała około 80Ω (bodajże na 3 i 4 pinie), sondę mam z 6 przewodami - może to mieć jakiś wpływ? Mógł by to ktoś sprawdzić i napisać na których pinach powinno się sprawdzać i jaki macie opór u siebie?
Macie Panowie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej