Po 1 jeśli cię to nurtuje to jedź do jakiegoś mechanika i zmierz ciśnienie oleju manometrem. Jeśli jest ok to po prostu zalewaj ON i jeździj. Jeśli masz złe ciśnienie to wtedy konsultuj co robić z mechanikiem, na forum sprawy nie rozwiążesz.
Diagnoza to podstawa, sam się nie raz o tym przekonałem wydając kasę na różne niepotrzebne rzeczy, po czym robiłem diagnozę i okazywało się, że winne jest zupełnie co innego.
Jak nie wiedziałeś jaki olej był wcześniej zalany trzeba było zrobić płukanie. W większości do naszych aut leją jakiegoś castrola 5w30 albo shella też raczej 5w30. Wątpie, że auto było zalane olejem 10w40.
Ja kupiłem auto w tamtym roku, wypłukałem i zalałem motulem x-clean 5w40. Nie jest to może olej premium, ale nie ma co równać do niego żadnych castroli i innym komercyjnych badziew i wiesz co? Też mi kontrolka nie gaśnie od razu. Ba nawet słyszę po odpaleniu, że przez 1 sekundę zanim olej się rozejdzie metaliczny dźwięk. Olej w aucie po nocy spływa cały do miski i po prostu musi chwilka minąć nim się rozejdzie. Mój ma przejechane 146 tysięcy a olej wymieniałem jak miał 138.
W moim poprzednim zacnym golfie 3 generacji z 2 litrowym wolnossącym silnikiem przez kilka lat używałem filtra oleju filtrona. Co uruchomienie lampka od oleju migała przez kilka sekund. Zmieniłem filtr na jakiś inny (paradoksalnie był tańszy) i lampka przestała migać. Olej był ten sam.
Na różnych forach samochodowych znajdziesz multum takich tematów. Jedni żyją z tym i uważają, że to normalne, drudzy w ogóle nie zauważają, że im lampa nie gaśnie a trzeci prawią o nadchodzącym kresie silnika. Ja osobiście żadnej ideologii do tego nie dorabiam, ale to jest tylko moje osobiste zdanie. Tak jak pisałem wcześniej polecam skonsultować to z mechanikiem, który sprawdzi ciśnienie oleju.