Forum > i30 GD
[i30 GD] Ślizgające sprzęgło i30
bartwiatr:
Witam
Miałem ten sam problem ze śizgającym się z sprzegłem, problem pojawił się na 6 buiegu na trasię podczas dodawania gazu - auto wchodziło na obroty i rownież miałem zastrzeżenie do pracy sprzęgła ( wysokie" branie" również szarpanie na 2 i 3 biegu, Zgłosiłem sie do ASO w Pozaniu _ uznany dealer i ASO w Pozaniu ( prowadzi kilka marek min. VOLVO, HONDA, wcześniej przeczytałem ten temat.
Panowie w ASO próbowali uznać winę użytkownika auta z tytuły zyżycia sprzęgła ( auto ma 26 tys. 1,5 roku użytkowane) kategorycznie odmówiłem żadając naprawy na gwarancji informując ich że znam ten problem. Po diagnozie potwierdzili wyciek i na gwarancji wymienili uszczelniach skrzyni oraz tarcze sprzęgła. Przy " okazji" stwierdzili że są użyte tylne tuleje metalowo- gumowe i jest to element eksplotacyjny i nie podlega gwarancji. Ponowie z ASO w Poznaniu nie znali zapisów gwarancji ponieważ punkt 2.7 ( gwarancja na elementy układu zawieszenia) mówi że min na tuleje jest 2 lata gwarancji więc poprosiłem o naprawę na gwarancji. Generalnie naprawy w ASO na gwarancji to przeprawa przez mękę i to jest duży minus i wielka ściema ze strony Hyundai _ 5 letnia gwarancji jeśli ewidente usterki - wady nie chcą naprawiać na gwarancji - tylko próbują zrobić winnę kierowcy
dario_79:
Czyli wychodzi na to, że uszczelniacze skrzyni to chyba słaba strona naszych hultajów. Na nieszczęście założyłem (sam robiłem) oryginalny, bo nie mogłem zlokalizować zamiennika, być może lepszej klasy. Ale teraz gdy mam go "w ręce" to jesli pojawi się to ponownie, to założę już inny. Na razie zrobiłem na nim 3 kkm i spokój. Ale sądząc po wytrzymałości (okolice 30kkm) to obawiam się, że oryginał który założyłem wytrzyma pewnie tyle samo. Na razie co jakiś czas zaglądam pod samochód czy coś nie zaczyna się lać. Nawet już myślałem kupić kamerę na przewodzie (około 50zł) i co jakiś czas przez zaślepkę przy kole zamachowym, albo przez osłonę łapy sprzęgła diagnozować, bo szkoda mi sprzęgła, które założyłem - dużo lepsze niż oryginalnie wkładają.
kosmos2011:
--- Cytat: "dario_79" ---Ale ty podałeś numer uszczelniacza półosi jak dobrze to zlokalizowałem.
--- Koniec cytatu ---
No tak przepraszam za błąd źle spojrzałem na schemat.
Z tym uszczelniaczem to głębszy problem bo od 18.06.2014 zmieniono uszczelniacz z 43134-39011 na 43134-39012 i żeby było jeszcze ciekawiej to wyciek był spowodowany wytarciem wałka, a nie wadą uszczelniacza.
W odróżnienia od Hyundai w Kia był wydany biuletyn na wymianę na gwarancji uszczelniacza i wałka.
https://docviewer.yandex.com/?url=ya-disk-public%3A%2F%2FOsS%2FsDuV0A4N%2BBN6ZZCmmSz6kD4krxsfbK2gNPNGNrc%3D&name=KGR16-51-V010-2.zip&c=577546891d41
http://kia-ceed.net/showthread.php?t=1145
https://www.drive2.ru/l/8090646/
https://www.drive2.ru/l/9397650/
Darek jeśli Twój post jest ostatnim w temacie to co dodajesz do niego w następnych dniach nie powoduje że post ma status nieprzeczytany i nikt nie wie że coś dopisałeś. Tym sposobem nie mogłem odpowiedzieć wcześniej.
Żeby było ok trzeba po dopisaniu w następnym dniu wejść w Edytuj z prawej strony zaznaczyć treść postu potem kopiuj i dalej krzyżykiem koło Edytuj trzeba usunąć post i kliknąć ponownie Odpowiedź wklejając zaznaczoną treść postu. Trochę nie po polsku ale ...
dario_79:
Dziwne, bo tak właśnie wtedy robiłem, bo juz kiedyś zwróciłeś mi uwagę. Widocznie coś nie wyszło ;)
kosmos2011:
Sprawdziłeś czy na wałku nie było wytartego śladu?
Nawigacja
[#] Następna strona