Autor Wątek: Jak dostać się do parownika  (Przeczytany 12575 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline chris18404

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
Jak dostać się do parownika
« dnia: 11 Kwiecień 2016, 13:28:16 »
Chciałem wyczyścić parownik w klimatyzacji jak się do  niego dostać?

wujek

  • Gość
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Kwiecień 2016, 19:49:51 »
witam
również przymierzam się do odgrzybienia i czyszczenia klimy. Mój zakupiony środek posiada ok.30 cm przewód, zamierzam wprowadzić go od spodu w rurkę która odprowadza skroploną wodę z klimy i tam wpuścić ten środek, ewentualnie jakąś jego część wpuszczę przez kanał za filtrem kabinowym. Na razie to teoria czy się uda i pomoże zobaczymy.

marcin899

  • Gość
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Maj 2016, 22:23:42 »
ktos cos?

czy wyjecie filtra kabinmowego i lanie pianki (albo innego srodka) w otwór po filtrze (lub otwory zasysające powietrze na obniegu zamkniętym) nie spowoduje jakiegos uszkodzenia, zalania wiatraka itp?

bo wg mnie parownik jest pod fitrem kabinowym (w tym okrągłym cylindrze)

MERLIIN

  • Gość
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Maj 2016, 20:11:30 »
Hejka - ja również jestem zainteresowany wyczyszczeniem układu samodzielnie.
Zakupiłem środek i,no właśnie jak to zrobić sensownie , aby przyniosło oczekiwany skutek...? - zapewne - kosmos 2011 - zna odpowiedz ,jak i w innych tematach.
Poczekam na info. zanim coś popsuje.

marcin899

  • Gość
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Maj 2016, 21:57:22 »
moze jakies krótkie FAQ ze zdjeciami?
bo juz nie mam sił do fachowców z pianką w ręku  i w nawiew centralny...

subaru

  • Gość
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Maj 2016, 10:11:05 »
Najlepiej od spodu; problem w tym, że z reguły wężyk z aplikatorem od środka przeciwgrzybicznego gdzieś utyka. Ja to robię tak:
1. zdjąć osłonę koło pedału przyspieszenia - zatrzaski przy konsoli centralnej i wysunięcie w tył z przedniej śruby mocującej
2. wyciągnąć do środka kabiny  wężyk odprowadzający skropliny z klimatyzacji
3. wprowadzić aplikator na max (jest wtedy przy parowniku)
4. pryskać wycofując aplikator
5. na koniec wyprowadzić wężyk skroplin na zewnątrz
6. zamontować osłonę

Polecam MOTIP - stosuję w 2 autach od 3 lat.

marcin899

  • Gość
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Lipiec 2017, 14:23:50 »
ponawiam pytanie- oprócz rurki od skroplin, czy jest inna mozliwość podejscia do parownika?
nawiewy? wentylator niestety ma takie łopatki, że nawet jak sonda przejdzie to nie wiadomo gdzie ona włazi...
ewentualnie jak zdemontować wentylator/jego osłony aby fizycznie dostac się do parownika?

PS. MM cars Hyundai Katowice swiadczy usługę mycia parownika Tunapem (pod cisnieniem) za 99 zł

Jestem umówiony na sobote to zdam relację.


jestem po czyszczeniu- zgodnie z obietnica - uzyto srodka tunap, 99,02 zł koszt.
sonde wprowadzono poprzez rezystor nagrzewnicy. jak znajde czas to posprawdzam na schematach gdzie to jest.
smród zniknal calkowicie. polecam.

Offline kerad

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Sierpień 2017, 14:43:28 »
marcin899, podeślesz zdjęcie gdzie jest wspomniany rezystor nagrzewnicy?

marcin899

  • Gość
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Kwiecień 2018, 12:45:59 »
sprawdzałem schematy- niestety nie odnalazłem wspomnianej części.
może pani przekręciła coś... ;)
od siebie moge polecić opryskiwacz ogrodowy + sonda z pianek (trzeba przerobić głowiczkę od opryskiwacza, aby uszczelnić połączenie z rurką, rurka z pianek ma "sikać" 4 otworami na wprost, a nei na boki! - chyba CRC miała taka sondę)

do tego środek Voight DEZOPOL-MED VC 410 (koncentrat 1l ok 50 zł, ale wystarcza na bardzo długo, skład ten sam co srodek tunap- tak, sprawdzałem karty charakterystyk- na bazie czwartorzędowych związków amoniowych)

Aplikować w rurkę od skroplin- włożyc sondę głęboko- na początku sonda klinuje sioę szybko- trzeba rurkę od skroplin odpowiednio wyginać i jednocześnie pchać sondę, wejdzie wtedy głebiej. Opryskiwać intensywnie aż opróżnisz opryskiwacz (podstaw sobie niską miskę lub pojemnik bo to wysztko wyleci Ci na dywanik.

taka namiastka płukania tunapem, ale daje naprawdę dobre rezultaty- stokroć lepsze od pianek (testowałem CRC, KENT, plak, air clim, autoland, WURTH, serwisowa z toyoty, wszystkie pianki maja prawie identyczny skład, tylko wurth jest w formie ciekłej- izopropanol- czyli zwykły alkohol)


EDIT:
znalazłem sposób jak dostac się do parownika do drugiej strony- czujnik/rezystor temperatury pod schowkiem (tuż przy wentylatorze). Prowadzi on do parownika.
Wyciągamy wtyczkę, wykręcamy 2 wkręty- sondę kierujemy w lewo, w kierunku centralnej części deski rozdzielczej.

Offline Sqishy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Kwiecień 2018, 12:53:10 »
Witam.
Czy to coś co widać w tym otworze po wyjęciu tego czujnika to jest parownik?

marcin899

  • Gość
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwiecień 2018, 16:13:41 »
nie widac. jest tylko dostepo do kanału, który prowadzi do parownika.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Kwiecień 2018, 21:39:43 »
Nie znalazłem tam niczego takiego, może w nowszym modelu jest ten rezystor a w starszym nie.

marcin899

  • Gość
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Kwiecień 2018, 12:05:24 »
szukaaj, pod schowkiem, nad koncem dywanika od pasazera. Ja mam 2007, watpie zeby jakies zmiany zachodziły

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
Jak dostać się do parownika
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Kwiecień 2018, 18:26:17 »
Nie sądzę abym znalazł, kładłem się na plecach, głowa pod schowkiem, latarka w ręku :/

Odgrzybiłem znanym sposobem, przez odwodnienie do parownika.