Witam wszystkich .
U mnie powrócił problem po pół roku i ok. 10 tyś. km . Przewód podciśnienia pokazany na zdjęciu powyżej aż puchnie od ciśnienia przy dodaniu gazu .
Wcześniej go zrywało z metalową obejmą pow. 2500 obr. , był przymulony i wpadał w tryb serwisowy z kontrolką CHEK .
Ale po kolei :
Zaczęło się od spadku obrotów przy hamowaniu , potem również w czasie jazdy .
Następnie trudności z uruchomieniem na zimnym silniku (raz na tydzień , potem coraz częściej) Potrafił nawet wpaść w tryb serwisowy podczas wyprzedzania
http://hyundaiklub.pl/forum/images/smiles/icon_eek.gif . Wszystko to działo się po dodaniu gazu (jakby się zaduszał własnymi spalinami) .
Diagnoza nr. 1 - pompiarz
Za namową znajomego mechanika zaprowadziłem do pompiarza , który podobno zrobił test przelewowy i stwierdził , że wtryskiwacze do regeneracji koszt 2800-3000 PLN
Wziąwszy urlop zaprowadziłem na określony dzień i godz.
Po trzech dniach okazało się , że nawet nie otworzyli maski .
Wkur..... y zabrałem go i zawiozłem do ASO . Co ciekawe mają u siebie nowy serwis Boscha na pompy i wtryski .
I tu uwaga ! - cena regeneracji wtryskiwaczy w ASO z Roczną gwarancją do max 2600 PLN .
Diagnoza nr.2 - ASO
Wtryskiwacze sprawdzone kąty wtrysku, ciśnienie itd. i wszystko O.K.
Diagnoza za duże ciśnienie na dolocie (przeładowuje turbina) , a w związku z tym że sami zlecają dali mi namiar na gościa (indywidualnie będzie taniej) .
Widząc podejście gościa od turbin na całe szczęście zrezygnowałem z jego usług , a opinie na jego temat na necie tylko mnie o tym utwierdziły .
Po drodze zajechałem do Fabryki Mocy , gdzie miałem robione auto i po logach dynamicznych z kompem na kolanach wyszło , ze turbina O.K. Powrót do ASO .
Diagnoza nr. 3 - ASO
Po ponownym przebadaniu wtrysków , tym razem na stole (nie wszystkie badania pokażą bez wyjęcia usterkę) . Wtryski O.K natomiast całą przyczyną tego wszystkiego był zawalony sadzą EGR .
Po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy , z tym że tak jak napisałem wcześniej usterka powróciła po pół roku i ok. 10 tyś.
Pytanie do szanownych forumowiczów co jest przyczyną zatykania EGR-u ? ,
i czy ten typ tak ma?
Do kolegi zicer 1977 . Upewnij się w innym warsztacie (dobrym-od turbin) czy to w istocie ona , bo ja obstawiam zapchany EGR .
O naszych warsztatach i ich diagnozach można by napisać książkę , ale opisałem mój przypadek dla przestrogi ponieważ jedni naciągają celowo , a inni z niewiedzy .