Witam  wszystkich . 
U mnie powrócił problem po pół roku i ok. 10 tyś. km . Przewód podciśnienia pokazany na zdjęciu  powyżej aż puchnie od ciśnienia przy dodaniu gazu . 
Wcześniej go zrywało  z metalową obejmą pow. 2500 obr. , był przymulony i wpadał w tryb serwisowy z kontrolką CHEK .  
Ale po kolei  : 
Zaczęło się od spadku obrotów przy hamowaniu  , potem również  w czasie jazdy  . 
Następnie trudności z uruchomieniem na zimnym silniku (raz na tydzień , potem coraz częściej) Potrafił nawet wpaść w tryb serwisowy podczas wyprzedzania 
http://hyundaiklub.pl/forum/images/smiles/icon_eek.gif . Wszystko to działo się po dodaniu gazu (jakby się zaduszał własnymi spalinami) . 
Diagnoza nr. 1 -  pompiarz
Za namową znajomego mechanika zaprowadziłem do pompiarza  , który  podobno zrobił test przelewowy i stwierdził , że wtryskiwacze do regeneracji  koszt 2800-3000 PLN 
Wziąwszy urlop zaprowadziłem na określony dzień i godz. 
Po trzech dniach okazało się , że nawet nie otworzyli maski . 
Wkur..... y zabrałem go i zawiozłem do ASO . Co ciekawe mają u siebie nowy serwis Boscha na pompy i wtryski . 
I tu uwaga ! - cena regeneracji wtryskiwaczy w ASO z Roczną gwarancją do max 2600 PLN .
Diagnoza nr.2 -  ASO
Wtryskiwacze sprawdzone kąty wtrysku, ciśnienie itd.  i wszystko O.K. 
Diagnoza za duże ciśnienie na dolocie (przeładowuje turbina) , a w związku z tym że sami zlecają dali mi namiar na gościa (indywidualnie będzie taniej) . 
Widząc podejście gościa od turbin na całe szczęście zrezygnowałem z jego usług , a  opinie na jego temat na necie tylko mnie o tym utwierdziły . 
Po drodze zajechałem do Fabryki Mocy , gdzie miałem robione auto i po logach dynamicznych z kompem na kolanach wyszło , ze turbina O.K.  Powrót do ASO .
Diagnoza nr. 3 - ASO
Po ponownym przebadaniu wtrysków , tym razem na stole (nie wszystkie badania pokażą bez wyjęcia usterkę) . Wtryski  O.K natomiast całą przyczyną tego wszystkiego był zawalony sadzą EGR .
Po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy , z tym że tak jak napisałem wcześniej usterka powróciła po pół roku i ok. 10 tyś.  
Pytanie do szanownych forumowiczów co jest przyczyną zatykania EGR-u ? , 
i czy ten typ tak ma?
Do kolegi zicer 1977 . Upewnij się w innym warsztacie (dobrym-od turbin) czy to w istocie ona , bo ja obstawiam zapchany EGR . 
O naszych warsztatach i ich diagnozach można by napisać książkę , ale opisałem mój przypadek dla przestrogi ponieważ  jedni naciągają celowo , a inni z niewiedzy .