Autor Wątek: Akumulator  (Przeczytany 9124 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

arturor83

  • Gość
Akumulator
« dnia: 06 Kwiecień 2016, 13:49:22 »
Witam, panowie mam problem , jaki jest fabrycznie zamontowany akumulator w Tucsonie 2.0 benzyna . Kupiłem auto z aku 540A 60Ah , a ten zaczął padać i postanowiłem zmienić na nowy .
Katalogi podają różne kombinacje więc nie chcę przekombinować ...

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 866
Akumulator
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Kwiecień 2016, 11:41:09 »
arturor83, Najlepiej sprawdź w instrukcji parametry

Offline franciszek2014

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
Akumulator
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Kwiecień 2016, 18:53:23 »
Zanim zmieniłem na nowy, oryginał miał następujące parametry:

Oryginal Hyundai Global 600AL 48-23 FL-MF

12V 60AH/RC 92MIN CCA550A

Frirma: Rocket

Podaje - moze tez komus innemu sie przyda do benzynki. Wg tych danych mozna dobrac oryginal lub zamiennik (takze rozmiarowo, uwazac na to warto - jakby powiedzial Mistrz Joda)

arturor83

  • Gość
Akumulator
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Kwiecień 2016, 21:01:10 »
Panowie powiem tak , w okolicy spotkałem 2 inne tucsony i oba miały jeszcze od nowości aku o podobnych  parametrach jak ja  550A 60Ah. (wymiary 24x16x17)
W sklepach w katalogu do G4GC widnieje aku o pojemności 70Ah więc taki kupiłem (a dokładnie 72Ah 660A) . Nowy aku jest także większych rozmiarów (28cmx17cmx17cm , dł,szer,wys) na szczęście skrzynka jest na tyle duża że bez problemu się zmieścił
Dziekuję za pomoc.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Akumulator
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Październik 2017, 20:17:34 »
Hey

W Tucsonie z G4GC wg książki powinienem zastosować akumulator 60AH, jaka jest graniczna wartość AH w górę jaką można bezpiecznie zastosować?

Istnieje w ogóle taka czy bezwarunkowo trzeba stosować się do zaleceń producenta?

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Akumulator
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Październik 2017, 21:21:49 »
Prawda jest taka, że ładuj tam jaki największy się zmieści.
Czym większy akumulator tym lepiej, ale wiadomo, że wszystko ograniczone jest miejscem .
Nie ma czegoś takiego jak akumulator za duży to nie doładowany.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Akumulator
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Październik 2017, 15:57:20 »
Dzięki za odpowiedź.

No właśnie słyszałem takie opinie aby nie przesadzić bo później będzie ciągle niedoładowany, stąd ten post.

I komu teraz wierzyć? :)

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Akumulator
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Październik 2017, 17:42:50 »
Jak może być nie doładowany.
Od tego jest regulator napięcia żeby był doładowany.
Jak akumulator się rozładuje to może tylko trochę dłużej zejdzie jak naładuje go do pełna tak samo jest z przeladowaniem.
Ogólnie czym akumulator większy, pojemniejszy tym lepiej.
Fabryka daje Ci tylko takie minimum żeby wszystko było ok.
Ani więcej ani mniej.
Oczywiście chodzi o kase a i też miejsce.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Akumulator
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Październik 2017, 18:45:12 »
Dzięki za info.

Nie wiem jak może być niedoładowany, szkoliłem się w innym zawodzie.

Na forum Elektroda wyczytałem aby nie był przesadnie większy, polecają większy o jeden "rozmiar" czyli przy np 45Ah zastosować max 50Ah, przy 60Ah zastosować max 70Ah - nie wiem skąd taka "rozmiarówka".

Na kilku innych stronach spotkałem się z informacją (również na Elektrodzie), że większy akku to większe ryzyko spalenia alternatora w przypadku gdy mocno rozładowany akku ładujemy alternatorem. Po prostu nie wytrzyma obciążenia

Na stronie akumulator.pl znajdziemy jeszcze taką informację:

"Większy akumulator teoretycznie mógłby wydłużyć okresy pomiędzy kolejnymi ładowaniami, ale istnieje ryzyko, że będzie on ciągle niedoładowany. Taki stan grozi zasiarczeniem akumulatora – straci część pojemności i w konsekwencji funkcjonalność."

I jeszcze jeden cytat z wspomnianej wyżej strony, który chyba wyjaśnia niewiadomą czyli "rozmiarówkę"

"Producent obliczył jaka pojemność będzie optymalna do konkretnego modelu i, nawet jeśli oszczędnościowo wyposażył auto w mniejszy (choć wystarczający) akumulator, to ze względów ekonomicznych sensowne będzie zastosowanie akumulatora co najwyżej o 10% większej pojemności niż fabryczny (np. zamiast 45 Ah - 50 Ah)."

Ten "jeden numer większy" to 10%

Tak więc jak widzisz, temat nie jest tak oczywisty, dużo sprzecznych informacji.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Akumulator
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Październik 2017, 18:55:36 »
Tak jak pisałem wcześniej to alternator może mieć pod górę jak akumulator będzie mocno wyladowany.
Jeśli wszystko z układem ładowania jest ok to regulator czuwa nad stanem akumulatora i jeśli zachodzi potrzeba to go ładuje . Czyli ile to może potrwać pewnie chwilę.
Ja tam zawsze dawałem, jak była możliwość większe akumulatory i było ok. Zrobisz jak uważasz.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Akumulator
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Październik 2017, 19:31:02 »
Zrobię tak jak radzisz, myślę, że 70Ah będzie ok.

Jeśli chodzi o firmę, myślę, ze Varta, zawsze była niezawodna. Kiedyś jeszcze miałem Exide (właściciel chyba dziś Centry?), był nie do zajechania, ale miałem go jakieś 15 lat temu, od tamtej pory jakość mogła spaść.

Na pewno odpada Bosch, jego szczytowe osiągnięcie w poprzednim moim aucie to mniej jak dwa lata i poszedł na szrot

Dzięki za porady :)

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Akumulator
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Październik 2017, 20:01:01 »
W moim na razie akumulator jest ok. Samochód przyjechał z Włoch akumulator też jakiś włoski, ale daje radę to na razie nie zmieniam.
Te które wymieniałem to na Varty właśnie i nie było problemów.
Chyba, że planujesz za chwilę sprzedać samochód to tylko jakiś tańszy.

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 508
Akumulator
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Październik 2017, 22:56:43 »
Nie planuję zmiany, więc akku chce lepsze.


Ja mam akku Yuasa 60Ah, nie mam pojęcia co to za marka, z takim kupiłem już auto. Pięknie działał ostatniej zimy, gdzie mróz dobijał do -30*C, ale obecnie mam problem, auto stało dwa tygodnie i nie odpalił (na co dzień śmigam Transitem, więc Tukan stoi), załadowałem go na full, po tygodniu rozrusznik już wolno kreci. Widać na węższych bokach jakby rozsadzenie, zrobiły się okrągłe.
Zmierzę go za dwa dni przed rozruchem i w trakcie rozruchu jeszcze i będę wiedział co jest grane, ale wyniki pomiarów nie będą raczej dobre.

Ładowanie mam na poziomie 14,3V, więc chyba jeszcze dobre.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Akumulator
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Październik 2017, 04:50:42 »
W takim przypadku,jak już puchnie to chyba nie ma co mierzyć tylko wymienić na nowy.

Offline Hinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
Akumulator
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Październik 2017, 22:32:10 »
Cytat: "Shadows"

Jeśli chodzi o firmę, myślę, ze Varta, zawsze była niezawodna.

 Varta i Bosh nie produkują akumulatorów z mocowaniem za kołnierz na dole skrzynki. Niezależnie jaki kupisz akumulator - padnie po 2- 3 latach. Wszyscy producenci akumulatorów "postarzają" swoje wyroby.