Forum > Lantra
Kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa
Złośnik:
OK,c zytałem :) Ale gdzie zmierzyć czy napięcie jest podawane na ten termistor ? Czy ma on opór właściwy dla niego przy wynurzeniuz benzyny ? Ja tam mam 4 kable i tyle. Może na samych zegarach jest jakieś dojście do tego ? Ale gdzie, jak ?
kuris:
ten termistor jest przy pływaku wyglada to jak metalowa rureczka w takim pojemniku z plastiku z wlasnej autopsji wiem że ten termistor ulega przepaleniu i chociaz napiecia są to nie działa sam jeżdże bez rezerwy bo niewiem jaka powinien miec opornosc i niewiem gdzie go kupic .
Złośnik:
No to widać efekt jazdy na niskim poziomie paliwa, niechłodzony etrmistor przepala się. ehhh, dostać się do baku trzeba :( Rozwalić tą plastikową osłonkę, wyjąć pompę i bebechy.
Nieźle :(
To ja czekam Panowie jak ktoś zrobi, niech opisze lub wrzuci foto co i jak :)
Póki co wrzucam zdobyte schematy do lantry, może tu gdzieś znajdziemy rozwiązanie problemu, parametry tego termistora ?
Schematy do Lantry: http://wyslijto.pl/plik/fclcfx3ec8
Złośnik:
Ewentualnie, mozna by sprawdzić jeszcze jedno, do tyłu lecą 4 przewody, z tego 2 to zasilanie pompy (żółty i czarny), jeden idzie jako + do pływaka od wskaźnika poziomu (chyba) i jeden jako + do tego termistora chyba, bo teoretycznie z tego co wyczytałem na innym forum, zwarcie któregoś z tych kabli (niewiem którego) idącego do tego termistora w tej kostce do masy powinno skutkować zapaleniem się kontrolki rezerwy.
Spróbuję jutro dostać się znów do wtyczki i sprawdzić - może to tylko wina zaśniedziałego styku w kostce, a może rzeczywiście ten termistor.
A powiedz mi kolego, jak dostałeś się do tej pompy i pływaka? Rozwalałeś tą plastikową zaślepkę pod kanapą ? Jak to pod nią wygląda ?
Z informacji zdobytych wiem że dla Lantry są identyczne te pompy z całym osprzętem a więc (pływakiem, czyjnikiem poziomu i czujnikiem rezerwy) jak dla daewoo matiza/lanosa a dostępne są tu:
http://allegro.pl/item691...ewoo_lanos.html
a tu sposób montażu, niewiem tylko czy tak samo jest w lantrze bo jeszcze do baku nie zaglądałem, pewnei trochę inaczej, ale jak patrzę to nawet do Hondy wasadzony.
http://faq.africatwin.com...zerwy_-_naprawa
Kolego kuris, tak to wygląda ?
Można by zamówić, w sumie to grosze - zmierzyć i będzie wiadomo jaka oporność +/-, zamontować, podzielić się wynikiem na forum
//
Witam.
Dzisiaj dobrałem się do kabli ale zwarcie któregokolwiek do masy nie daje żadnego efektu, oprócz żółtego odpowiedzialnego za + do pompki.
Dodam że po podłączeniu wtyczki wskaźnik poziomu paliwa "dźwiga" się do góry. Nie rozumiem.
kuris:
ta plastikowa zaślepka jest lekko przyklejona trzeba szarpnąc mocniej i zejdzie tylko że tam niema pąpki ale pływak i rezerwa pompka jest z innej strony w baku tam tylko ida kable do tej pąpki, a z tego co wiem to do pływaka powinny iśc trzy kable dwa sa odpowiedzialne za pływak a jeden za termistor.
Nawigacja
[#] Następna strona