Autor Wątek: [Santa Fe SM] Spalony bezpiecznik 80A, skrzynia nie zmienia  (Przeczytany 49782 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
W czasie wizyty w warsztacie (po zamarznięciu ON Verva...) spalił się jeden z czterech bezpieczników mocowanych na plusowej klemie akumulatora - AFAIR 80A - jeden ze środkowych). Efekt jest taki, że nie działa (tzn. nie zmienia biegów) skrzynia biegów - wygląda, jakby była cały czas na trzecim biegu (tzn. auto potrafi też cofać, działa P i N - po prostu nie są zmieniane przełożenia przy jeździe do przodu), nie działa wyświetlanie informacji o przełożeniu - na desce rozdzielczej i nie działa prędkościomierz. Na koniec mechanik stwierdził, że najprawdopodobniej ze względu na spalenie tego bezpiecznika nie działają też świece żarowe.

Samochód jest jeszcze w warsztacie - nie mieli zapasowego bezpiecznika a usterkę stwierdzili w sobotę. Jest szansa, że wymiana bezpiecznika ożywi samochód? Nie mam niestety żadnej rozpiski - dotyczącej tych czterech bezpieczników.

Hulltay

  • Gość
Siemasz Kolego, z tego co znalazłem to ten 80 amperowy bezpiecznik odpowiada za świece żarowe, ze skrzynią więc nie ma nic wspólnego.

chudy607

  • Gość
a co spowodowało spalenie się tego bezpiecznika? sama wymiana przecież nic nie da, jeśli przyczyny nie usunięto ... :roll:

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Cytat: "Hulltay"
Siemasz Kolego, z tego co znalazłem to ten 80 amperowy bezpiecznik odpowiada za świece żarowe, ze skrzynią więc nie ma nic wspólnego.


Dzięki śliczne :) Właśnie szukałem rozpiski tych bezpieczników. Został wymieniony - a co do skrzyni (jak się okazało po wymianie bezpiecznika) - była odpięta jakaś wtyczka - efekt diagnozowania auta. Samochód już śmiga bez żadnych problemów.

[ Dodano: 2012-02-22, 23:30 ]
Cytat: "chudy607"
a co spowodowało spalenie się tego bezpiecznika? sama wymiana przecież nic nie da, jeśli przyczyny nie usunięto ... :roll:


Raczej kto a nie co ;) Mechanik najprawdopodobniej zrobił zwarcie przy diagnozowaniu świec żarowych. Przyczyna została usunięta (poprzez odebranie samochodu z warsztatu) :)

Hulltay

  • Gość
Proszę bardzo fajnie, że się przydało. Gdyby któryś z Kolegów potrzebował schematy puszek bezpieczników w kabinie lub silniku (po angielsku) to służę pomocą bo takowe już posiadam:)

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Cytat: "Hulltay"
Proszę bardzo fajnie, że się przydało. Gdyby któryś z Kolegów potrzebował schematy puszek bezpieczników w kabinie lub silniku (po angielsku) to służę pomocą bo takowe już posiadam:)


Wrzuć  :-D

A może utworzymy rodzaj vademecum dla naszych Santków? Zawierałoby rzeczy takie, jak właśnie schematy bezpieczników, jakieś przydatne informacje techniczne, fotorelacje z przeprowadzanych samodzielnych napraw itp.

Hulltay

  • Gość
Zaraz przygotuję zrzuty i wstawię, a co do pomysłu z vademecum to popieram i jestem jak najbardziej za :)

PS. wrzucam wszystko co mam, może komuś będzie pomocne :)

czeien

  • Gość
A nie ma ktoś tego po Polsku?

Hulltay

  • Gość
Przyjacielu toż to są proste pojęcia w oznaczeniach, zawsze możesz skorzystać z translatora lub tłumacza, jak będę miał trochę wolnego czasu to przełożę opisy na PL:)

chudy607

  • Gość
Cytat: "volcan"
Raczej kto a nie co ;) Mechanik najprawdopodobniej zrobił zwarcie przy diagnozowaniu świec żarowych. Przyczyna została usunięta (poprzez odebranie samochodu z warsztatu) :)


przynajmniej prosta naprawa i przyczyna łatwa do usunięcia  ;-)

super, że skrzynia również już śmiga  :-D

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
Cytat: "volcan"
Raczej kto a nie co ;) Mechanik najprawdopodobniej zrobił zwarcie przy diagnozowaniu świec żarowych. Przyczyna została usunięta (poprzez odebranie samochodu z warsztatu) :)


Zrobił zwarcie na klemie plusowej praktycznie ? Albo świr albo nie boi się że go popieści. 80A to jakby alternator zwarł do masy. Wariat. Ja na zabezpieczeniu alternatora mam 80A taki kawał drutu to się nie pali praktycznie odrazu - uważałbym następnym razem na tego fachmana.

OlafLarry

  • Gość
Proponuję post Hulltaya wydzielić i przykleić - przez przypadek zajrzałem i pomógł....

felkner

  • Gość