Podbijam temat, przydałby się jakiś elektronik na forum do wyjaśnienia tych zagadnień.
Dotychczas zakładałem, że immo jest jakoś sprzężone z pilotem, ale chyba nie jest, to dwa rózne układy.
Radioobiornik z anteną masz pod swoim prawym łokciem, sprytnie schowany między schowkiem podłokietnika a scianką którą widzą pasażerowie z tyłu.
Ja to rozumuję tak: radioodbiornik jest połączony z centralką zamka (a może nawet później z ECU celem np wyświetlenia info otwartych drzwi). Nie chcę już hałasować alarmem o tej porze, ale wydaje mi się, że da się odpalić auto z kluczyka, gdy sam zamknę się pilotem w środku.
Centralka immo z kolei (ładnie nazywana w hjundajowym manualu "SMARTRA") jest połączona z ECU i jeśli nie masz odpowiedniego transpondera w kluczyku, to nie będzie zgody na odpalenie auta.
Wiem jeszcze, że prościej jest zaprogramować kolejny kluczyk, aniżeli skopiować istniejący.
Chyba najprościej jest kupić nowy/używany układ radioobiornik/piloty, aniżeli zgadywać częstotliwość już istniejącego. Poza tym, to nie tylko częstotliwość chodzi, ale również o to jakie impulsy są wysyłane.
Podobnie: można kupić używane zestawy SMARTRA, z kluczykiem i bębnem kluczyka.
Polecam lekturę warsztatowego manuala np Getza: sekcja BE-133
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.