Autor Wątek: [Sonata EU4] Kodowanie pilota a klucz glowny  (Przeczytany 2436 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

To-Masz1980

  • Gość
[Sonata EU4] Kodowanie pilota a klucz glowny
« dnia: 25 Marzec 2018, 12:59:35 »
Witam. Jak w temacie. Czy ktos komu udalo sie zakodowac pilota ma jeden klucz glowny M ? U mnie jest centralka immo z przelacznikiem i centralka zamka kolo bezpiecznikow pod kierownica.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
[Sonata EU4] Kodowanie pilota a klucz glowny
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Marzec 2018, 23:45:39 »
Podbijam temat, przydałby się jakiś elektronik na forum do wyjaśnienia tych zagadnień.

Dotychczas zakładałem, że immo jest jakoś sprzężone z pilotem, ale chyba nie jest, to dwa rózne układy.

Radioobiornik z anteną masz pod swoim prawym łokciem, sprytnie schowany między schowkiem podłokietnika a scianką którą widzą pasażerowie z tyłu.

Ja to rozumuję tak: radioodbiornik jest połączony z centralką zamka (a może nawet później z ECU celem np wyświetlenia info otwartych drzwi). Nie chcę już hałasować alarmem o tej porze, ale wydaje mi się, że da się odpalić auto z kluczyka, gdy sam zamknę się pilotem w środku.

Centralka immo z kolei (ładnie nazywana w hjundajowym manualu "SMARTRA") jest połączona z ECU i jeśli nie masz odpowiedniego transpondera w kluczyku, to nie będzie zgody na odpalenie auta.

Wiem jeszcze, że prościej jest zaprogramować kolejny kluczyk, aniżeli skopiować istniejący.

Chyba najprościej jest kupić nowy/używany układ radioobiornik/piloty, aniżeli zgadywać częstotliwość już istniejącego. Poza tym, to nie tylko częstotliwość chodzi, ale również o to jakie impulsy są wysyłane.
 
Podobnie: można kupić używane zestawy SMARTRA, z kluczykiem i bębnem kluczyka.

Polecam lekturę warsztatowego manuala np Getza: sekcja BE-133



Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

To-Masz1980

  • Gość
[Sonata EU4] Kodowanie pilota a klucz glowny
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Marzec 2018, 08:10:24 »
W koncu ktos udzielil sie w temacie. Dzięki.Podpinalem sie pod tematy kodowania ale bez odzewu. Ja nie potrzebuje dokladac nowego klucza a jedynie sparowac drugiego pilota ktory jest nowy i oryginalny. Czestotliwosc 433.92
Dostalem sie do centralki immo w srodkowym panelu i sposob z przelaczenoem set/off u mnie nie dziala. W okolocy 2 serwisy nie daly sobie z tym rady ale mam 2 inne ktore twierdza ze w moim przypadku to dla nich nie problem jedynie cena mnie troche zniechecila a poki co stary pilot po kolejnym lutowaniu mocowanka baterii i wymianie microswitchy wspolpracuje z autem. Program cascade tez lipa bo u mnie nie zakodowal pilota. Moze cos zle robie. W ostatecznosci zlece komus robote ale mam jeszcze odrobine nadziei ze sam przy pomovy forum uporam sie z dodaniem pilota. Pozdrawiam
Ja nie ppsiadam zadnej centralki w tunelu pod lokoetnikiem. Mam druga centralke ETACS pod kierownica.