Autor Wątek: [Sonata NF] G4KC(2.4) - Skończyła się dwumasa. Regeneracja c  (Przeczytany 13896 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mlody_wtd

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
Witam,
Przy okazji wymiany tarczy sprzęgła (ślizganie się tarczy), okazało się, że dwumasa jest do wymiany.
Objawy zużycia dwumasy są takie, że po zmianie biegu następuje odczuwalne szarpnięcie.
Rzeczywiście, po zdjęciu skrzyni zajrzałem do warsztatu żeby zobaczyć jak to wygląda. Mechanik zdjął tarczę z dociskiem i została sama dwumasa, poruszając nią lewo prawo widać gołym okiem, że ma luz i to spory zanim "zaskoczy". To przekłada się też chyba na szybsze zużycie tarczy jak sądzę, bo przy każdej zmianie biegu szarpie.
Pytanie do Was, czy jest sens regenerować dwumasę i ewentualnie gdzie to zrobią fachowo? opinie są różne ale najczęściej na zasadzie "słyszałem, że"...
Nowa dwumasa kosztuje ogromne pieniądze - znalazłem na InterCars 3600,-
Mechanik odradził mi stanowczo trzecią opcję, czyli kupowanie używki.
Proszę o opinie.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Sonata NF] G4KC(2.4) - Skończyła się dwumasa. Regeneracja czy kupno nowego?
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Marzec 2016, 11:55:25 »
Oryginalne koło dwu-masowe do silnika G4KC ma numer 23200-25200, 23200-25220, LUK 415032610

Może to pomyłka, ale spytać można tylko nie od razu dlaczego tak tanio.

http://www.fox.rzeszow.pl/KOLO-ZAMACHOWE-WALU-KORBOWEGO-2-MAS(4,23869,25926).aspx

W innych sklepach najniższa cena to 2100 pln.

[ Dodano: 2016-03-05, 11:57 ]

Choć nie tutaj LUK za 1940 pln i jest dostępne.

http://www.ebay.pl/itm/LUK-Zweimassenschwungrad-415032610-KIA-HYUNDAI-SONATA-ab-2006-23200-25220-/151831721138

Offline mlody_wtd

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
[Sonata NF] Skończyła się dwumasa. Regeneracja czy kupno
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Marzec 2016, 13:58:00 »
Dodano: 2016-03-05, 13:58
Dzięki "kosmos2011",
Ta dwumasa LUK z Niemiec wygląda już dużo lepiej jeśli chodzi o cenę, oczywiście wysłałem e-mail z zapytaniem do "fox.rzeszów".
Chyba jednak zacisnę pasa i kupię nową dwumasę, bo ta regeneracja to chyba nie jest dobry pomysł.

[ Dodano: 2016-03-05, 14:31 ]
Znalazłem jeszcze coś takiego:
http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetails/Show.rails?s=,,,,,,&n=&a=VALEO-Kolo-dwumasowe-VALEO-836039-836039&i=0,0,0,P,-1,-1,491
Co sądzisz o tej firmie?, Mam na myśli VALEO.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Sonata NF] G4KC(2.4) - Skończyła się dwumasa. Regeneracja czy kupno nowego?
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Marzec 2016, 17:06:10 »
To koło Valeo było montowane, ale od 12.2007 z innym sprzęgłem (łożysko było takie samo) więc dopytaj czy mają wiedzę czy będzie pasować do Twojego auta.

Offline mlody_wtd

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
[Sonata NF] G4KC(2.4) - Skończyła się dwumasa. Regeneracja c
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Marzec 2016, 13:48:18 »
Znalazłem taki sklep: sprzeglo.com
Wyslalem do nich nr VIN i rzeczywiście powiedzieli, że sprzęgło nieco się różni, ale ja kupiłem cały zestaw i wszystko razem pasuje i jeździ:)
-łożysko 229,-
-tarcza+docisk 349,-
-dwumasa - 899,-
Wszystkie części nowe oryginalne VALEO.
Polecam ten sklep, rzetelna obsługa, atrakcyjne ceny, dostawa gratis.
Pozdrawiam.
Przy okazji poszukuje przepływomierza, bo falują obroty i nie chce się wkręcać za dobrze na wyższe obroty. Przeczyściłem przepływomierz, jest dużo lepiej ale jeszcze nie do końca ok.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Sonata NF] G4KC(2.4) - Skończyła się dwumasa. Regeneracja czy kupno nowego?
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Marzec 2016, 18:04:20 »
Czyli koło dwu-masowe to VALEO 836039, a pozostałe części jakie mają oznaczenia, Czy śrubki od docisku też wymieniałeś?

[ Dodano: 2016-03-12, 18:13 ]
Przepływomierz ma numer 28164-25000. Produkowany jest przez Siemens VDO 5WK96491

Zamienniki:

ADG074233

J5680305

N5400302

558243

Może być tak że zamienniki to też Siemens tylko trzeba dopytać sprzedawcę,

Offline mlody_wtd

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
[Sonata NF] G4KC(2.4) - Skończyła się dwumasa. Regeneracja czy kupno nowego?
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Marzec 2016, 20:27:19 »
1. Wysprzęglik centralny VALEO 804559   
2. Zestaw sprzęgła VALEO 828084
3. Koło dwumasowe VALEO 836039
Niestety o śrubach od docisku nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że były nowe w komplecie. Paczkę przekazałem do warsztatu i za bardzo się nie przyjrzałem.

Przepływomierz wyciągnąłem dzisiaj, ale okazało się, że w środku przepalił się jeden z "łączników" pomiędzy blaszkami. Nie wiem, jak to się tam w środku nazywa ale wygląda podobnie jak wolfram w żarówce choć jest bardziej cienkie to coś.
Numery przepływomierza rzeczywiście potwierdzam, ale nie mogę znaleźć żadnego sklepu z nowym oryginałem, bo nie chce używki...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Sonata NF] G4KC(2.4) - Skończyła się dwumasa. Regeneracja czy kupno nowego?
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Marzec 2016, 20:35:49 »
Tutaj http://www.czesciauto24.pl/herthbuss-jakoparts/7616658 masz coś co na zdjęciu wygląda jak oryginał (naklejka z hologramem MOBIS), najlepiej zadzwoń i sprawdź czy w pudełku jest Siemens.

Albo za pół ceny z Korei http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=446724

Offline Wiktor

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Witam. Mam sonate  2.4 V gen 2005r. Też muszę wymienić dwumasę. Niestety luk, za 3.5k to tragedia...czy opcja z valeo się sprawdziła? W sklepie sprzegło com pl twierdzą, że było wiele reklamacji których producent nie uwzględnial w związku z tym dwumasem. Czy ten patent się sprawdził? Podobno valeo pomyliło się w katalogu...i nie jest ono dedykowane do 2.4

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Od 12.2007 stosowani silnik G4KE THETA II (176 KM/ 228 Nm)w którym zamontowano koło dwu-masowe 23200-25210.

Odpowiednikiem jest Valeo 836039, SACHS 2294 701 027 (pewnie w środku też Valeo)

Łożysko wyciskowe jest takie same jak w G4KC.

Skrzynia biegów 5 biegowa od G4KC też ma taki sam dzwon co od G4KE.

W stosunku do G4KC trzeba zmienić docisk i tarczę sprzęgła.

Offline Wiktor

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
1. Wysprzęglik centralny VALEO 804559   
2. Zestaw sprzęgła VALEO 828084
3. Koło dwumasowe VALEO 836039

Czyli ten zestaw jest nadal aktualny? I śmiało można wsadzić do środka:)?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Potwierdzić to może tylko mlody_wtd tylko się od kilku miesięcy nie logował.

Przeczytaj jeszcze http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2575&postdays=0&postorder=asc&start=240

I sprawdzaj luzy zaworów.

Offline Wiktor

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Auto mam rok czasu. Teraz ma jakieś 213 tyś i śmiga ta z założyłem odrazu brc i cały czas ładnie chodzi. Czy da się jakoś sprawdzić panewki bez demontazu silnika? Trochę się wystraszyłem...czasami miewam wypadanie zapłonu...nowa cewka i jazda dalej... A ja się dwumasą przejmuje...


danielak1989

  • Gość
[Sonata NF] G4KC(2.4) - Skończyła się dwumasa. Regeneracja czy kupno nowego?
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Czerwiec 2018, 11:59:48 »
Witam.

Odnośnie sprzęgła docisku i wysprzęglika.

Wysprzęglik ok.

Jednak Sprzęgło i docisk nie pasuja ,  do oryginalnej dwumasy. !!!

Też kupywałem ze sprzegło . com

podałem nr vin itd, niestety po demontażu u mechanika okazało sie że jest troche inne,..i nie pasuje,...

musiałem odesłąć, i zakupic z firmy LUK (tarcza i docisk = 1200zł)

Z tego co sie dowiedziałem po fakcie to te sprzegła z Valeo by owszem pasowało lecz tylko jak bym wymienił  również dwumase na Valeo inną,..