Autor Wątek: [i30 GD] Luz w układzie napędowym  (Przeczytany 1232 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

piwi

  • Gość
[i30 GD] Luz w układzie napędowym
« dnia: 24 Luty 2016, 13:35:27 »
Witam,
Jaki jest dopuszczalny luz w układzie napędowym? Podniosłem samochód na lewarek, wrzucałem po kolei biegi i sprawdzałem luz kręcąc kołem. Na 1 biegu koło obracało się o jakieś 4 cm (po obwodzie felgi 15), na kolejnych biegach obrót był coraz większy, na 4 biegu było to już jakieś 1/3 obrotu, natomiast najbardziej zaniepokoił mnie 6ty bieg. Na szóstce mogłem kołem obracać już o jakieś pół obrotu koła aż do w miare dużego wyczuwalnego oporu, ale opór ten był na tyle nieduży, że przy użyciu większej siły można było go pokonać i obrócić całkowicie kołem... Dodam, że mam w rodzinie całkiem nową Kia Ceed z tym samym silnikiem (1.4 MPI), gdzie zrobiłem tą samą próbę i tam na biegach od 1 do 3 jest tak samo jak u mnie, natomiast na 6tym biegu maksymalny obrót koła aż do oporu którego nie idzie pokonać koło obracało się maksymalnie 10cm po obwodzie (ten sam rozmiar felg), czyli jakieś maksymalnie 10 stopni.
Czy u mnie jest coś nie tak? Pytam bo generalnie mam problemy z tym samochodem w postaci szarpania przy dodawaniu i odejmowaniu gazu ale głównie na biegach od 1-3, dodatkowo auto czasem szarpie przy zmianie biegu (niezależnie którego), a czasem nie szarpie na żadnym.
z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc...
Pozdrawiam,
Piotr