Autor Wątek: [Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.  (Przeczytany 26565 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

starygutek

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Czerwiec 2012, 01:30:42 »
Filtr powietrza wymieniałem osobiście, termostat nie, ale pompę wody tak, szczęki tylne, łożysko tył, dwa z przodu, mocowanie amortyzatora, osłonę przegubu, olej, filtr oleju, świece, pompę wspomagania wraz z płynem, kompletny rozrząd, zegary, wycieraczki, pompkę spryskiwacza, i pewnie kilka innych części o których nawet zapomniałem.
Pojechałem wymienić klocki hamulcowe a okazało się, że najpierw trzeba wymienić oba tłoczki  bo są zżarte przez rdzę.
Do tego przy skręcaniu w prawo coś stuka najpewniej w przegubie, i od początku jest bicie w kierownicy, gdy puszczam ją ta skacze na prawo i lewo po około 2cm
Mechanik mówi, że kupiłem istny złom, więc teraz zastanawiam się co dalej z tym fantem zrobić i jak doprowadzić do stanu użyteczności.
Kupiłem go za 2750zł a włożyłem przez te 4 miesiące odkąd go użytkuję dodatkowe 2 tysiące i nadal nie widać końca :( a już sięgnąłem dna, tyle że w takim stanie nikt go nie kupi nawet gdybym i chciał go sprzedać, najpierw muszę doprowadzić go do stanu użyteczności, tyle że wtedy wątpię abym sam chciał się go pozbywać.

esox

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Czerwiec 2012, 09:28:02 »
jak ci bije sprawdz stan opon/cisnienie bo ja miałem w hyundaiu jedną bule na oponie i kierownicą waliło jak opętane:)

starygutek

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Czerwiec 2012, 10:50:06 »
Opony tylne mam do wymiany, przednie lewe Ok, wczoraj chcieliśmy włożyć nowe klocki hamulcowe, prawe zobaczę później.
Zastanawiam się czy to aby felga nie jest krzywa, bo z przedniego prawego koła schodzi powietrze, nie za szybko jednak spokojnie te 0,1Mpa dziennie, a w innych stoi na tym samym poziomie.

Jeszcze jedna sprawa.
Kupiłem osłonę przegubu (manszetę) i pierścień zabezpieczający łożysko koła i te nie pasowały do mojego samochodu pomimo że są oryginalne, numer pierścienia zgodny z katalogiem i zamawiane w ASO.
Katalog http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=hyundai&t_id=3489&added_=HYUNDAI%20Elantra/Lantra
Numer części 51718-29100
Osłonę przegubu dostałem bez opakowania widnieje na niej numer OK254-22-540
Zastanawiam się czy aby nie jest możliwe, że kilka części zostało wstawionych od innego samochodu?

Offline albert

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1815
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Czerwiec 2012, 11:12:54 »
Cytat: "starygutek"
Zastanawiam się czy to aby felga nie jest krzywa, bo z przedniego prawego koła schodzi powietrze, nie za szybko jednak spokojnie te 0,1Mpa dziennie, a w innych stoi na tym samym poziomie.


Miałem podobnie przy lewym przednim kole. Inne były w porządku, a w tym jednym bardzo powoli schodziło powietrze. Musiałem co parę dni dopompowywać. Aż w pewnego dnia powietrze zeszło całkowicie. Okazało się, że tkwiło tam coś ostrego i powietrze powoli sobie uchodziło, aż na jakimś wyboju wypadło i opona do wulkanizatora. Proponuję dokładnie obejrzeć oponę.

esox

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Czerwiec 2012, 14:14:53 »
mi sie zdarzyło ze felga w hyundaiu była od srodka pęknieta ale była to 13 z accenta. a co do osłony są 3 rodzaje przegubów.

starygutek

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Czerwiec 2012, 14:41:39 »
Napisałem do firmy Fox-rzeszów podając model, datę, pojemność, i VIN, i handlowiec wskazał tylko tą osłonę, nie wspomniał o żadnej innej.
Jeżeli więc istnieją 3 rodzaje przegubów na przodzie to ja niestety nic o tym nie wiem.
Dostałem o jakieś 2cm za małą i jakoś dziwnie wyglądającą od środka.
Bardzo podobna do tej ze zdjęcia poniżej.


A oryginalna była taka jak ta niżej.


Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #21 dnia: 05 Czerwiec 2012, 15:51:26 »
Po.1 osłona z pierwszego zdjęcia to osłona przegubu wewnętrznego - od strony skrzyni.


po 2 proszę powrócić do tematu dyskusji lub poprawić tytuł.

matunio20

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #22 dnia: 05 Czerwiec 2012, 16:25:41 »
Jeżeli przegub stuka, to już osłona nic nie pomoże. przegub nadaje się do wymiany.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #23 dnia: 05 Czerwiec 2012, 16:38:33 »
Bo kolego - trzeba kupować z dwojaką dbałością o szczegóły - jak blacharka ok to stan silnika trzeba dwukrotnie dokładnie przebadać i mechanikę, i na odwrót - jak mechanika ok to blacharkę.
Ja się cieszę że to autko dostałem w spadku po - matce - gdy sama kupiła nowe i powoli z przyjemnością robię go sobie - regularnie jeżdżąc.
Ty wybrałeś bardzo bardzo średnio :( Niestety.

starygutek

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Czerwiec 2012, 17:30:53 »
No to właśnie niektórzy mają szczęście, inni umieją wykryć wady, a tacy jak ja dają się robić w konia.
Myślę że trzeba zaprzestać wkładania kasy w to coś, pojeździć zanim nie zdechnie, a jesienią zezłomować, wyrwać 600-800zł dołożyć z 3 tys zł, i kupić coś nowszego.
Od pewnego czasu choruję na Mazdę 323f rok 96-98 za 3-5tys zł, ewentualnie Toyotę, bo Hyundaia na razie mam dość ;)

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Czerwiec 2012, 18:13:27 »
Jak już tyle w niego wsadziłeś to ja bym raczej dociągnął do końca z tym wszystkim. Przecież chyba wszystko już wymieniłeś w nim.

starygutek

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Czerwiec 2012, 18:45:56 »
No właśnie drogi Złośnik-u, jesteś forumowym przyjacielem, pomocnikiem jakich niewielu, i szanuję twoje zdanie, boję się jednak że ten samochód będzie niestety pochłaniał więcej pieniędzy niż jest wart.
Wczoraj padł silniczek tylnej wycieraczki, ni z tego ni z owego odmówiła posłuszeństwa a owy silniczek zrobił się mocno gorący.
Kable pomiędzy tylną klapą a podsufitką popękały i teraz nie dział światło wewnątrz bagażnika i  kontrolka otwarcia bagażnika, a podświetlenie tablicy rejestracyjnej wykruszyło się i trzeba by kupić nowe lampki.
Trzeba kupić tłoczki hamulcowe, opony tylne, szpilkę lewego koła, pas tylny wewnętrzny, alternator lub regulator napięcia (nie zdiagnozowana na razie usterka), i jeżeli do tego dojdzie przegub to mamy sporą sumę.
Zapomniałem wspomnieć, że bieg 1 i wsteczny czasami wchodzi z gruchnięciem, pomimo wciśniętego do oporu sprzęgła.
A wsteczny nie raz wskakuje dopiero za 3-4 razem.
Kto wie czy nic więcej nie zacznie się sypać?
Nie winie Hyundaia, poprzedni Accent radził sobie bardzo dobrze, awarie miał niewielkie, ale tutaj auto było użytkowane przez firmę, a jak to mówią firmowy samochód żadnych przeszkód się nie boi, wjedzie w każdą dziurę...
Boję się że jak tak mocno się sypie, to będą kolejne awarie.
Na razie wstrzymam się i poczekam z miesiąc, zobaczę co na to sam zainteresowany ;) jak będzie  się sprawował.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Czerwiec 2012, 19:48:35 »
Zrób to co najważniejsze. Wycieraczka poczeka i lampki oprócz rejestracji też. Ważne koła i hamulce. Pas też poczeka. Najważniejsze czy jak zrobisz koła i hamulce to czy nie wyjdą kolejne - poważne sprawy i tak bym zrobił na twoim miejscu. Też wymieniałem wiązkę do podświetlenia rejestracji bo komuś nigdy nie chciało się tam zaglądać a ze starości się wykruszyło. Co do biegów - 1 i wsteczny tak mają w lantrach - i najprawdopodobniej należałoby wymienić linki i na przegubach wymienić podkładki dystansowe zrobione z gumy. Ale to może poczekać. Najważniejsze czy auto nie gnije - jeśli jest zdrowe a zwłaszcza podłoga to jeśli sił wystarczy to delikatnie traktować i robić. Jest tego niewiele - ale fakt skoro firmowe - cóż nikomu nie chciało się o nie dbać.

Ja już podjąłem się wymian dołu silnika, części wydechu, tylnego kompletnego zawieszenia i obecnie w trakcie jestem wymiany kompletnego przedniego, pompy wspomagania wymieniona, alternator, lampy tylne i przednie, dołożone przeciwmgielne z kompletną wiązką, ograniczniki drzwi full, uszczelki, antena elektryczna, nowe przewody wodne, przepustnica, wiatraki chłodnicy oba, łożyska kół i tarcze, piasty tylne, itd. itd. Co prawda ja się cieszę bardzo bo poprzedni właściciel - mąż właścicielki pakował w auto oryginalne części za granicą - co sam odczuwam bo pewnie musiałbym wiele wiele więcej zrobić i to odrazu. Wiele jeszcze przede mną a gdyby była kasa to zrobiłbym to z miejsca ale ani elektrownia, rachunki, dom ani też kosztowna kobieta nie chcą tego zrozumieć. Ehhh.
Pozdrawiam.

starygutek

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #28 dnia: 05 Czerwiec 2012, 22:08:09 »
Do zimy popracuję nad nim i jeżeli da się go zrobić to zostanie.
PS. w moim gniją progi, podłoga cała, ale progi ostro pogniłe.