Autor Wątek: [Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.  (Przeczytany 26566 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

starygutek

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« dnia: 30 Maj 2012, 15:18:43 »
Witajcie.
Wczoraj robiłem dolewkę oleju i zapewne zapomniałem dokręcić korek wlewu oleju, i dzisiaj w drodze gdzieś go zgubiłem, ale co gorsza zanim się zorientowałem że go nie mam przejechałem jakieś 10km a po zatrzymaniu samochodu i wygaszeniu silnika, nie chce ponownie zapalić.
Przejechałem owe 10km w dwóch etapach, najpierw do sklepu jakieś 3km, później normalnie zapalił i znowu w trasę 7km, żadnych negatywnych objawów nie było, ale po kolejnym wygaszeniu silnika na jakieś 15-25 minut silnik już nie dał rady odpalić, a brzmiało to jak gdyby akumulator był całkowicie wyczerpany i rozrusznik nie dał rady kręcić.
Zadzwoniłem do znajomego mechanika, który mówi że nic złego nie powinno się stać, bo jeżeli sprawdzałem i oleju ubyło tylko trochę tj. z maksymalnej ilości na 3/4 ponad minimalny stan na bagnecie to silnik nie ucierpiał wcale.
Mówi że może się zapowietrzył.
Akumulator w połowie pełny, wożę ze sobą tester napięcia więc to nie wina zasilania.
Macie jakieś pomysły?
Pojadę o godz 19 zobaczę jak już całkiem wystygnie bo teraz stoi przed urzędem na parkingu tam gdzie go zostawiłem, i zobaczę czy odpali.
Na Allegro zamówiłem nowy korek (19zł + koszt wysyłki), jutro dostarczą.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Maj 2012, 16:18:03 »
Paliwo jest ? Iskra ? Jak świece i kable ? Jak czujnik położenia wału ? pompa paliwa ??? Jak silnik się zapowietrzył ??? Przecież w cylindrach ciągle powietrze dochodzi do mieszanki ??? Pierwsze słyszę takie cuda.

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Maj 2012, 17:11:52 »
Posprawdzaj te rzeczy co kolega wyżej napisał, załóż korek i zobacz. W starszych bmw316 jak odkręciłeś korek wlewu oleju to potrafił całkiem silnik zgasnąc..

Offline BartBartez

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 317
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Maj 2012, 17:26:47 »
Cytat: "skali"
W starszych bmw316 jak odkręciłeś korek wlewu oleju to potrafił całkiem silnik zgasnąc..

Bo miały przedmuchy.

matunio20

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Maj 2012, 18:06:10 »
lalce nic nie dolega przy odkręconym korku.

starygutek

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Maj 2012, 19:10:10 »
Okazało się, że akumulator od używania klimatyzacji padł, a ten tester akumulatora nadaje się do d...
Wskazywał ponad połowę stanu, żółta paliła się światłem ciągłym, a zielona migała.
Pojechałem przed 30 minutami tam gdzie stał samochód, sprawdziłem raz jeszcze wszystko, dolałem 150ml oleju, i za czwartym razem zaskoczył.
Przyjechałem pod dom i jeszcze raz sprawdziłem tym testerem, wyszło max ale to normalne bo alternator dopełnił akumulator.
Najwidoczniej akumulator jest w słabej kondycji, do tego użytkowanie klimatyzacji, no i zamiast najpierw wyłączyć klimę i zgasić silnik ja zgasiłem silnik po czym wyłączyłem klimę, myślę że to tż mogło się przyczynić do braku mocy.

matunio20

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Maj 2012, 21:44:14 »
ale sprężarka klimy jest na pasku, co ma ona wspólnego z żarciem prądu??

esox

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Maj 2012, 11:33:27 »
aloternator ma wieksze obciązenie;p ale malo prawdopodobne ze to to . moim zdanie akumulator kaput

starygutek

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Maj 2012, 14:55:41 »
Dzisiaj musiałem prosić sałaciarza o pomoc w uruchomieniu, bo 4 napotkanych kierowców i żaden nie miał kabli rozruchowych, jak i zresztą ja.
Sprawdziłem takim uniwersalnym miernikiem i wyszło, że akumulator ładuje się prądem 13,6V, a powinno być 14-14.4V, stąd zastanawia mnie czy to aby nie poluzowany pasek na alternatorze, lub objaw rychłej śmierci alternatora.
Z paskami miałem ostatnio kłopot przy pompie wspomagania, gdy ta wyła niemiłosiernie.
Po wymianie nowego Contitech na Mitsuboshi piski całkowicie ustały, a pompa dział jak nowa.
Nie pamiętam jakiej firmy jest pasek alternatora, ale jeżeli Contitech to najpierw będę musiał go wymienić, chyba że mechanik stwierdzi inną usterkę.
Akumulator to Varta, i ma takie małe mini okienko które wskazuje jego stan, czyli jak jest kolor zielony to aku sprawny, jak czarny to umarł, a jak na razie mam zieleń no i zimą nie miałem z nim problemów.
Teraz gdy przyjechałem do domu na testerze znowu wskazanie że aku pełny, jednak aby gdziekolwiek jechać muszę wszystkie źródła energii powyłączać, i nie otwierać elektrycznej szyby.

Offline Timon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 500
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Czerwiec 2012, 18:14:12 »
Z szybami to już nie przesadzaj, bo zaraz uznasz, że by gdziekolwiek dojechać to nie możesz świateł zapalać.  :lol:


Co do kontrolki stanu aku w aku to nie ufaj jej w pełni - wskazuje zazwyczaj stan tylko jednej celi, a nie ogólny stan akumulatora. Daje to jednak pogląd na stan aku - o ile jakaś inna cela nie jest walnięta.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Czerwiec 2012, 19:58:16 »
Od lat korzystam z pasków Contitecha i nigdy nie było z nimi problemów.

starygutek

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Czerwiec 2012, 22:44:00 »
Pasek ten co mi napisałeś numer Contitech od pompy wspomagania ma rowki wzdłużne


Mitsuboshi który kupiłem później w poprzek i jest dużo grubszy


Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Czerwiec 2012, 23:10:49 »
Zaraz padnę.
Pisałem Ci tak: Pasek Contitech AVX13x655 wielorowkowy do pompy wspomagania:



Widzisz tu na zdjęciu jakieś rowki wzdłużne ??? Poza tym gdybyś nawet dostał jakiś pasek wieloklinowy to jak go wsadziłeś na pompę wspomagania ??? jaja se robisz ? Jak to zrobiłeś ?
Naprawdę udało Ci się tak zrobić ??? :)

starygutek

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Czerwiec 2012, 23:27:07 »
Napisałeś mi:
Pasek pompy wspomagania - zębaty napinany pompą wspomagania:
CONTITECH AVX13X655

Pasek wielorowkowy kompresora klimatyzacji napinany rolką na śrubie pod kompresorem:
CONTITECH 4PK850

Pasek wielorowkowy alternatora napinany alternatorem - śruba regulacyjna na alternatorze:
CONTITECH 4PK875

Takie właśnie paski zamówiłem i takie bodajże otrzymałem jak mi się zdawało.

Ja go nie montowałem tylko mechanik, a przysłali mi inny pasek, właśnie z takimi rowkami jak wskazałem wyżej.
Najwidoczniej walnęli się w firmie, ten kartonik wokół paska miałem taki sam jak na twoim zdjęciu, ale sam pasek nie wyglądał już tak jak ten twój.
Zresztą co się dziwić, ostatnio zamawiałem na allegro łożysko koła przedniego i przysłali ale od Accenta całkowicie niepasujące, dopiero po mojej interwencji wymienili na zgodne z zamówieniem.
Numer aukcji 2307564882
Później kupiłem drugie bo też zaczęło wyć, ale to tak na marginesie.

esox

  • Gość
[Lantra J2] Kilka problemów z Lantra J-2 Wagon.
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Czerwiec 2012, 23:46:46 »
Contitech to wg mnie średnia klasa pasków mi sie juz trafiły lipne sztuki... lepszy o duzo jest gates lub dayco przynajmniej takie moje doswiadczenie. a takie pytanie nie wymieniał ktoś ostatnio u ciepie filtra powietrza lub termostatu?