Autor Wątek: [Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...  (Przeczytany 17787 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kolo333

  • Gość
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« dnia: 10 Luty 2012, 11:41:41 »
Witam.
Mam Hyundaia Accenta (rocznik 1996), z ktorego wyciekal mi olej. Znalazlem zrodlo wyciekow (peknieta misa olejowa). Kupilem nowa mise, filtr oleju, no i oczywiscie zmienilem olej na polsyntetyczny 10W40 GM (sprzedawca twierdzil, ze wczesniej rowniez byl tam olej polsyntetyczny). Przeciekow zewnetrznych nie bylo, ale po kilku tygodniach zaczelo w szybkim tempie uciekac oleju i przy zimnym silniku dymi na niebiesko. Raz wlalem olej zeby byl na srodku skali bagnetu to nie chcial odpalic, a jak juz odpalil to zadymil mi caly garaz. Od tamtej pory olej musze lac na minimum i co tydzien dolewac okolo 200ml (na 100km).
Moje pytanie: czy poszly pierscienie na tlokach? Czy uszczelniacze zaworowe? Nie oplaca mi sie naprawiac tego zlomu, wiec czy wymiana oleju na mineralny cos da?
Co byscie zrobili w takiej sytuacji?
Pozdrawiam.

NieAmator

  • Gość
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Luty 2012, 11:59:53 »
od mineralnego b ędzie mniej kopcił bo jest gęstszy masz za pewne po pierśieniach skoro kopci

kolo333

  • Gość
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Luty 2012, 12:35:52 »
Czyli generalnie jest sens wymienic teraz olej na mineralny? Czy mineralka od GM bedzie dobra? Ew. jakie inne oleje mineralne polecacie?

NieAmator

  • Gość
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Luty 2012, 12:47:23 »
zmień na mineralny bo jest gęstszy ale to nie wiem na jak długo to pomoże zmień olej i sprzedaj albo zrób pierścienie co do olei się nie wypowiem

kolo333

  • Gość
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Luty 2012, 21:03:29 »
Troche sie boje w zime wymieniac na mineralny, ale chyba bede zmuszony to zrobic. A moze rzeczywiscie bedzie bral mniej oleju, bo z tego co wiem to poprzedni wlasciciel mogl stosowac roznego rodzaju utwardzacze oleju - wlasnie po to, zeby olej sie nie dostawal do komory spalania. A jak ja wymienilem caly olej i wlalem swiezy polsyntetyk to sie zaczelo branie oleju...
Moglibyscie mi polecic jakis dobry olej mineralny? GM moze byc?

doman76

  • Gość
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Luty 2012, 03:42:09 »
Moim zdaniem to nie ma sensu. 15w-40 i 0w-40 powinny w temp pracy silnika mieć podobną gęstość. gęstszy powinien być np. 5w50.

Ja raczej proponowałbym udać się na pomiar kompresji. Jeśli to uszczelniacze to nie jest duży koszt. Samemu zrobisz to za ok 100zł. Jeśli pierścienie i koniecznie nie chcesz naprawiać to wlej jakiegoś doktora, ale to raczej na długo nie pomoże

kolo333

  • Gość
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Luty 2012, 09:44:16 »
Sam sie zastanawiam jaka decyzje podjac... Czy dolewac co jakis czas olej i po prostu kupic wieksza pojemnosc polsyntetyka (5l) czy kupic mineralny i sprobowac wymienic olej i modlic sie, zeby mniej go spalal...
Rozmawialem z fachowcem i mowil, ze przy uszkodzonych uszczelniaczach zaworow nie bralby az tyle oleju. Na 80% sa to pierscienie na tlokach.
Doktor/ceramizer - nie wiem czy jest sens. Gorzej jak wszystko padnie, bo z tego co czytam to opinie sa rozne, ale wiecej negatywnych.
Poczytam jeszcze o zamianie polsyntetyka na mineral w takim przypadku, moze sie zdecyduje...
Jezeli macie jakies propozycje to piszcie, z checia poczytam.
Pozdrawiam.

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Luty 2012, 09:50:54 »
Cytat: "kolo333"
Jezeli macie jakies propozycje to piszcie, z checia poczytam


Cytat: "doman76"
proponowałbym udać się na pomiar kompresji


Ja też. Może zacznij od sprawdzenia silnika...

doman76

  • Gość
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Luty 2012, 21:14:07 »
ogólnie olej mineralny nie jest zalecany do silników z hydraulicznymi popychaczami zaworów. Ostatnio znajomy przechodził z mineralnego na półsynteryk w golfie 1,9d 92r i z zmiana na + wyszła.

Jeśli chcesz dobry polsyntetyk zmniejszajcy branie oleju to vavoline maxlife, ale przy takiej ilości to moim zdaniem nie ma sensu.
Temu silnikowi nic nie pomoze oprocz naprawy. Jeśli liczysz że szlam z oleju mineralnego coś uszczelni - próbuj, ale nie licz że będzie to auto pewne lub ekonomiczne.
Jeśli koniecznie nie chcesz nic robić i żeby było tanio to wlej jakiegoś doktora (nie cermizer) a oleju dolewaj, ale pewnie za niedługo będzie pewnie temat że auto pali 15l/100 albo nie może odpalić.

Ja bym na Twoim miejscu wymienił sam uszczelniacze, spalnie oleju napewno spadnie. Uszczelniacze są w cenie pomiaru kompresji. Jeśli to nie pomoże to silnik do remontu/wymiany bo nic więcej bez sciągnięcia głowicy nie zrobisz.

Jeżdżąc z niebieską chmurą za soba zapchasz też kalizator, zapaprasz świece itd itd.

Offline waldi678

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 95
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Luty 2012, 10:17:13 »
Hej . padnięte uszczelnicze zaworów obiawiają się  niebieskim dymkiem zaraz po odpaleniu po przerwie ( np.rano ), po chwili powinno przestać dymić.Zeby sprawdzić szelnośc pierścieni można w prosty sposób zrobić próbę naftową.Wieczorem odkręć świece i powlewaj troszeczkę nafty strzykawką na denka tłoków, jeżeli rano nafty niebędzie to masz nieszczelne pierścienie najprawtopodobniej przez beczułkowatośc cylindrów, a to już szlif cylindrów i nieopłacalny remont. Jeżeli nafta będzie to zaczy ,że pierścienie są ok. tylko zmienić olej na mineralny i powinno być dobrze.Autko 16 letnie pewnie już ma przejechane ponad 200 tys. to śmiało można przejść na mineralny.

kolo333

  • Gość
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Luty 2012, 13:04:54 »
Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
Ile moze kosztowac wymiana uszczelniaczy zaworowych? Czy po wymianie tych uszczelniaczy trzeba jeszcze regulowac luz zaworow? Generalnie jak to wyglada w przypadku Accenta - latwo jest samemu wymienic uszczelniacze?
Dziwna kwestia jest rowniez spalanie. Olej smierdzi benzyna - to raz. Dwa - w zime spali 8-9l na 100km.
Auto dymi na niebiesko tylko na zimnym silniku, wiec zaryzykowalbym wymiane uszczelniaczy zaworowych na samym poczatku. Dobry krok?

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968

kolo333

  • Gość
[Accent X3] Pali na niebiesko (bierze duzo oleju)...
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Luty 2012, 15:20:16 »
Czyli zostaje tylko mechanik...
Auto ma przejechane 280k kilometrow, wiec teraz to sie w ogole zastanawiam czy oplaca sie zmieniac te uszczelniacze, skoro moga nie przyniesc oczekiwanego rezultatu. Moze lepiej zakupic 5l oleju za 60zl i dolewac co tydzien... i tak tylko po miescie jezdze.  :mrgreen: