Forum > i30 GD

[i30 GD] Siłowniki klapy bagażnika

<< < (4/4)

dario_79:
Tak, oryginały masz. Jakie ja miałem to nie pamietam, ale kojarzę, że gość w sklepie mówił, że są trochę mocniejsze wg katalogu od oryginalnych. Jeszcze kwestia czym wygluszales klapę? Matami butylowymi? Najlepiej jakbyś jechał do sklepu i dobrał sobie, chyba, że będziesz umiał obliczyć sobie siłę siłowników. (Ja nie umiem) ;) Ile to wygłuszenie waży?

bobekos:
Ja też nie wiem ale w dzwoniąc do sklepu FA Krosno proponował mi 400 N mając 310 aktualnie. Mówił że 9kg na jedna stronę i w sumie 18kg to powinno dać radę... Bagażnik wygłuszała mi firma od Car audio. Dobra zamówiłem FA Krosno 400N i facet mi powiedział że siłowniki muszą być zamontowane zgrubieniem do klapy czyli ja teraz mam inaczej...o_O Czekam za kurierem do wtorku i napiszę jak coś...

[ Dodano: 2016-07-08, 17:58 ]
Tak dla zaspokojenia własnej ciekawości odwróciłem siłowniki oryginalne które mam założone żeby zobaczyć różnicę. Podczas zamykania jest opór ale i tak dobrze zrobiłem kupując, mam taką nadzieje... Wychodzi na to że chyba źle założyli fabrycznie te siłowniki, zamiana jest prosta i szybka! :)

Denny4:
Nie do końca źle założyli.
W tym odwracaniu tak czy siak jest logika i sens.
Siłowniki posiadają tłumienie - spowalniacz w postaci oleju.
Teraz wszystko zależy od tego w którym momencie ma ono zadziałać.
Jak cylinder będzie dnem do dołu to przy ściskaniu siłownika w końcowej fazie będzie hamował.
Jeżeli założymy dnem do góry to olej spłynie ku początkowi cylindra i wtedy efekt spowalniania będziemy mieli w końcowej fazie wysuwania siłownika.
Bardzo proste rozwiązanie. Zainstalowanie cylindrem do góry w samochodzie (dnem cylindra) ma służyć temu by nie "wyrywało z zawiasów" i nie biło po zębach gdy klapa będzie się podnosić. Odwrócenie siłownika skutkuje stawianiem dodatkowego oporu  podczas zamykania klapy co czasami zimą może napsuć krwi  :-P .

bobekos:
Siłowniki dziś założyłem, z 2 razy obrocilem i zostawiłem cylindrem do dołu. Doszedłem do wniosku że mogłem zamówić te 310N jak jest fabrycznie. W okolicy połowy, 3/4 otwarcia klapy siłownik spowalnia i przy końcu przyspiesza wprowadzając auto w ruch. Nie zamierzam już nic zmieniać, asekuruje ręką przy końcu otwarcia żeby nie walilo. Może z czasem, zima siła trochę się unormuje. Zastanawiajacym się polecam wymianę, jeżeli często korzystacie z bagażnika i pomocy ręki to wręcz wskazane :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej