Autor Wątek: [Accent X3] Śruba tarczy hamulcowej koliduje z felgą  (Przeczytany 4571 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

alien125

  • Gość
[Accent X3] Śruba tarczy hamulcowej koliduje z felgą
« dnia: 29 Grudzień 2015, 17:29:54 »
Kupiłem felgi 14 pod zimowe opony. Kupiłem też zimowe opony. Dałem wszystko zmontować. Chcę założyć koła do samochodu i.. lipa. Śruby mocujące tarcze hamulcowe do piasty nie mieszczą się w przetłoczenia na feldze. Felgi są od mitsubishi.
Czy ktoś coś gdzieś próbował z tym zrobić?
Nie za bardzo uśmiecha mi się szukać inny komplet felg i znowu przekładać opony. Myślałem, żeby wymienić śruby na jakieś w tym rodzaju
ale nie mogę doszukać się wymiarów ani skoku gwintu. Wiem tylko że mają twardość 10.

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent X3] Śruba tarczy hamulcowej koliduje z felgą
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Grudzień 2015, 20:34:14 »
Zakręć felgę bez śrubek. Też tak mam bo jedne felgi od opla a drugie od VW.
Tarcza i tak jest trzymana przez szpilki a dokręcona nakrętkami od kół poprzez felgę.
Bardziej zwrócił bym uwagę czy w tych felgach jest nakrętka na stożek czy kulę.


Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent X3] Śruba tarczy hamulcowej koliduje z felgą
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Grudzień 2015, 21:01:14 »
Kurcze nie dopatrzyłem że to o X3 chodzi - mój błąd.
Ale w takim razie te śruby w X3 pełnią inną rolę niż "przytrzymującą" tarcze przy odkręconej feldze?

alien125

  • Gość
[Accent X3] Śruba tarczy hamulcowej koliduje z felgą
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Grudzień 2015, 22:28:43 »
Te śruby w x3 są jedynym łącznikiem między piastą i tarczą hamulcową, a co za tym idzie przenoszą całą siłę podczas hamowania z koła na klocki hamulcowe. Raczej pozbycie się ich to kiepski pomysł.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent X3] Śruba tarczy hamulcowej koliduje z felgą
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Grudzień 2015, 22:38:24 »

alien125

  • Gość
[Accent X3] Śruba tarczy hamulcowej koliduje z felgą
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Styczeń 2016, 23:14:14 »
Dystanse odpadają. Przy oponach 175/65 R14 i felgach J5,5 ET44 i tak mam zawsze przednie drzwi do połowy zachlapane błotem. O zmniejszeniu grubości łba śruby już myślałem, ale raczej trzeba by je zatoczyć niż piłować. Wszak mają twardość 10. Boję się natomiast, że nie da się ich potem odkręcić.

Z tego rysunku wynika że powinny być to śruby M10 x 1.25, a takie stosował opel.
http://www.opel-sklep.com/pl/p/Sruba-mocowania-tarczy-hamulcowej-569909-/1366
Nie wiem tylko jak z długością.

Myślałem tez nad zastąpieniem ich szpilkami i skręceniu tarczy z felgą poprzez piastę, ale rozstaw nie pasuje.

<dodano kilka chwil później>

Rundka po pobliskich sklepach motoryzacyjnych i hurtowniach śrub jednoznacznie pokazała, że twarde M10 x 1.25 są nie do zdobycia. Ostatecznie oryginalne śruby zeszlifowałem i niestety już teraz wiem, że nie da się ich w przyszłości odkręcić bez użycia spawarki. Rozwiązanie problemu na tyle chałupnicze, że nie mogę go nikomu polecić.