Nie piszcie takich głupot że duża bateria będzie niedoładowana. Jak mamy akumulator 10Ah i zużyjemy 2Ah to do naładowania też potrzeba 2Ah. Jeżeli mamy akumulator 60Ah i zużyjemy 2Ah to żeby naładować potrzeba też 2Ah. Fabryczny akumulator jest trochę za mały. Mi padł po 7 latach. W zasadzie jeszcze działał ale tak spadła jego pojemność, że lepiej było od razu kupić nowy. Kupiłem największy jaki udało mi się zmieścić w to miejsce czyli 55 Ah. Samochód ma tak dobrany alternator, że jak powyżej ok 1500 obrotów jest w stanie pokryć całe zapotrzebowanie samochodu i jeszcze zostanie na ładowanie akumulatora. W zastosowanym w aucie systemie zarządzania energią konieczny jest akumulator o większej pojemności, która jak wiadomo z czasem maleje. Fabryka daje jak najmniejszy - wiadomo koszty, a wystarcza na okres gwarancyjny.