Autor Wątek: [i30 FD] Jaki akumulator wybrać  (Przeczytany 33348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline GRZECH

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 204
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Grudzień 2015, 21:48:57 »
Większy prąd nie przepali kabli?

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Grudzień 2015, 01:24:44 »
Przecież nikt nie każe Ci wkładać akumulatora 100Ah. Ja Ci podałem nominalne akumulatory o parametrach, które w opcji przewiduje producent do twojego auta, tak jak np. większe felgi czy szersze opony. Producent gwarantuje, że taki akumulator będzie ładowany poprawnie przez zastosowany w twoim aucie alternator. W 100% będę to wiedział po numerze VIN twojego auta, jaki masz alternator. Inna sprawa, że rozrusznikiem nie kręcisz przez godzinę. Akumulatorem o wydajności 400A prądu rozruchu też zabijesz rozrusznik gdy będziesz nim kręcił i kręcił.

Offline GRZECH

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 204
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Grudzień 2015, 16:15:47 »
Dziękuję za pomoc !

Wybór padł na CENTRA FUTURA CA530 53Ah, 530A - cena 235zł. Gwarancja 3 lata.
207/175/190mm

CENTRA to jest to samo co EXIDE.
BOSCH to jest to samo co VARTA.

Akumulator tych samych wymiarów co fabryczny lecz niższy o wysokość bolców.
"Ubranko" na nowy akumulator pasuje z fabrycznego.

Pozdrawiam!  :mrgreen:

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Grudzień 2015, 11:25:02 »
No i super. Rozumiem, że większy by nie wszedł w podstawę ?

Offline GRZECH

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 204
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Grudzień 2015, 14:15:01 »
Pewnie by wszedł, ale to kolejne kilkadziesiąt złotych.
Zostawie je sobie na kolejną wymianę.

Wymiary podstawy podałem w pierwszym poście.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Grudzień 2015, 01:16:15 »
No to by wszedł ten 64Ah. On ma na długość 242mm.
Więc wiesz, że wejdzie 64Ah i będzie na 100% ładowany poprawnie o ile w aucie masz 90A alternator.

Offline GRZECH

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 204
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Grudzień 2015, 08:10:03 »
Zgadza się.
Dzięki.

Paweł Szymański

  • Gość
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Grudzień 2016, 13:04:42 »
Cześć
Podepnę się do tematu jednak moje pytanie brzmi:
Jaki były fabrycznie montowane akumulatory do 1.6CRDi (2008)
Chodzi mi o pojemność i prąd rozruchu. Coś mi się wydaje że poprzedni właściciel nie zwrócił uwagi że to diesel i włożył zbyt małą baterię.

Jeśli ktoś poda wymiary fabrycznego aku  byłoby już całkiem super.

(wg. VIN [3711B3] BATTERY CAPACITY - 80AH (20HR)  )

Z góry dziękuję.

Offline adrianc90

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 61
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Grudzień 2016, 12:51:22 »
Po VINie podaje ci 80ah w 1.6 crdi??

U mnie był 68ah 600cca, czyli na europejskie warunki 68ah 550a.

Wymiarów niestety nie znam.

Offline tork

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Styczeń 2017, 21:03:27 »
Kupiłem używanego i30, zapowiadają niskie temperatury, więc postanowiłem dokładniej przyjrzeć się akumulatorowi.

Po "rozkodowaniu" VIN-u mam informację
Cytuj
3711C1    BATTERY CAPACITY AGM TYPE - 60AH (20HR)


Na akumulatorze który mam, bez zdejmowania "koszulki" mam tylko naklejkę:
Cytuj
Layout (0)
Max. weight 15,2kg
DSTU GOST 959:2006, EN 50342
MADE IN UKRAINE
60 Ah 100 min 480 A (EN)

po uchyleniu koszulki wydaje mi się że widzę napis "specbat" - to by wskazywało na nasze lokalne badziewie (samochód z Niemiec).

Coś takiego było fabrycznie montowane do samochodów z ISG czy sprzedawca wstawił cokolwiek na sztukę? Zastawiam się na ile bezpieczne jest tego dalsze używanie przy wszystkich ostrzeżeniach w instrukcji dot. AGM.

Kupiłem używanego i30, zapowiadają niskie temperatury, więc postanowiłem dokładniej przyjrzeć się akumulatorowi.

Po "rozkodowaniu" VIN-u mam informację
Cytuj
3711C1    BATTERY CAPACITY AGM TYPE - 60AH (20HR)


Na akumulatorze który mam, bez zdejmowania "koszulki" mam tylko naklejkę:
Cytuj
Layout (0)
Max. weight 15,2kg
DSTU GOST 959:2006, EN 50342
MADE IN UKRAINE
60 Ah 100 min 480 A (EN)

po uchyleniu koszulki wydaje mi się że widzę napis "specbat" - to by wskazywało na nasze lokalne badziewie (samochód z Niemiec).

Coś takiego było fabrycznie montowane do samochodów z ISG czy sprzedawca wstawił cokolwiek na sztukę? Zastawiam się na ile bezpieczne jest tego dalsze używanie przy wszystkich ostrzeżeniach w instrukcji dot. AGM.

Edycja -- 2017-01-07
Odpowiem sobie sam, to tylko gdybanie, bo znalezienie informacji podanej na tacy jest dość trudne.
1) oczywisty skutek bardzo szybkie zużycie akumulatora przez częste rozruchy i zasilanie urządzeń w trakcie postojów (można uniknąć wyłączając ISG)
2) mniej oczywisty skutek - akumulatory AGM mają wyższe napięcie ładowania, przy wzroście temperatury otoczenia będę stale przeładowywał zwykły akumulator doprowadzając do odgazowania (w teorii można dolewać wodę destylowaną jeśli są jeszcze dostępne korki, ale to nie te czasy), właściwie to pewnie już to robię przy dłuższych trasach
3) skutek dla samochodu - w pewnych przypadkach podobno mogą wyskoczyć jakieś błędy z battery sensora które później trzeba będzie skasować

Offline SphunaR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 177
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Sierpień 2017, 19:18:48 »
Czy to "normalne"? Słuchałem długo radia. Padł akumulator - naładowałem.
Dwa dni później chciałem zapalić auto - ani drgnie i ledwo pilot otworzył samochód. Naładowałem, schowałem auto do garażu i dzień później to samo - akumulator rozładowany. Dzień później powtórka.
Wcześniej nigdy nie było z nim problemów. To normalne czy szukać czegoś co robi jakieś zwarcie?

Jeśli normalne to jaki akumulator wybrać:
Varta C22
Długość [mm]: 207
Napięcie [V]: 12
Pojemnożć akumulatora [Ah]: 52
Położenie biegunów: 0
Prąd rozruchu wg EN [A]: 470
Rodzaj bieguna: 1
Szerokość [mm]: 175
uwzględnić informację serwisową:
Wykonanie strefy podłogowej: B13
Wysokożć [mm]: 190


Bosh S4 002
Długość [mm]: 207
Napięcie [V]: 12
Pojemnożć akumulatora [Ah]: 52
Położenie biegunów: 0
Prąd rozruchu wg EN [A]: 470
Rodzaj bieguna: 1
Szerokość [mm]: 175
Wykonanie strefy podłogowej: B13
Wysokożć [mm]: 190


A może coś innego?

Offline GRZECH

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 204
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Sierpień 2017, 22:08:24 »
Cytat: "GRZECH"

BOSCH to jest to samo co VARTA.

Offline SphunaR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 177
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #27 dnia: 02 Sierpień 2017, 23:38:06 »
Wiem, czytałem ;)
Niby to samo, ale.. Położenie biegunów ma być 0 czy 1? Bo tym się różnią, a są niby obydwa do i30.

I pytałem czy to normalne, że akumulator tak zaczął padać oraz czy podane akumulatory będą okej, bo może jest coś dobrego, sprawdzonego.

Offline GRZECH

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 204
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Sierpień 2017, 07:13:22 »
"0 czy 1" --> nie rozumiem. ?

Podjedź do sklepu, warsztatu gdzie mają aku.
Sprawdzą akumulator i będziesz wiedział na 100%. Bez badania możemy się domyślać.

Offline tork

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[i30 FD] Jaki akumulator wybrać
« Odpowiedź #29 dnia: 03 Sierpień 2017, 19:14:50 »
Cytat: "SphunaR"

A może coś innego?


Jak masz ISG to chyba zalecany jest AGM, najłatwiej sprawdzić po VINie.