Kupiłem używanego i30, zapowiadają niskie temperatury, więc postanowiłem dokładniej przyjrzeć się akumulatorowi.
Po "rozkodowaniu" VIN-u mam informację
3711C1 BATTERY CAPACITY AGM TYPE - 60AH (20HR)
Na akumulatorze który mam, bez zdejmowania "koszulki" mam tylko naklejkę:
Layout (0)
Max. weight 15,2kg
DSTU GOST 959:2006, EN 50342
MADE IN UKRAINE
60 Ah 100 min 480 A (EN)
po uchyleniu koszulki wydaje mi się że widzę napis "specbat" - to by wskazywało na nasze lokalne badziewie (samochód z Niemiec).
Coś takiego było fabrycznie montowane do samochodów z ISG czy sprzedawca wstawił cokolwiek na sztukę? Zastawiam się na ile bezpieczne jest tego dalsze używanie przy wszystkich ostrzeżeniach w instrukcji dot. AGM.
Kupiłem używanego i30, zapowiadają niskie temperatury, więc postanowiłem dokładniej przyjrzeć się akumulatorowi.
Po "rozkodowaniu" VIN-u mam informację
3711C1 BATTERY CAPACITY AGM TYPE - 60AH (20HR)
Na akumulatorze który mam, bez zdejmowania "koszulki" mam tylko naklejkę:
Layout (0)
Max. weight 15,2kg
DSTU GOST 959:2006, EN 50342
MADE IN UKRAINE
60 Ah 100 min 480 A (EN)
po uchyleniu koszulki wydaje mi się że widzę napis "specbat" - to by wskazywało na nasze lokalne badziewie (samochód z Niemiec).
Coś takiego było fabrycznie montowane do samochodów z ISG czy sprzedawca wstawił cokolwiek na sztukę? Zastawiam się na ile bezpieczne jest tego dalsze używanie przy wszystkich ostrzeżeniach w instrukcji dot. AGM.
Edycja -- 2017-01-07Odpowiem sobie sam, to tylko gdybanie, bo znalezienie informacji podanej na tacy jest dość trudne.
1) oczywisty skutek bardzo szybkie zużycie akumulatora przez częste rozruchy i zasilanie urządzeń w trakcie postojów (można uniknąć wyłączając ISG)
2) mniej oczywisty skutek - akumulatory AGM mają wyższe napięcie ładowania, przy wzroście temperatury otoczenia będę stale przeładowywał zwykły akumulator doprowadzając do odgazowania (w teorii można dolewać wodę destylowaną jeśli są jeszcze dostępne korki, ale to nie te czasy), właściwie to pewnie już to robię przy dłuższych trasach
3) skutek dla samochodu - w pewnych przypadkach podobno mogą wyskoczyć jakieś błędy z battery sensora które później trzeba będzie skasować