Autor Wątek: [i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7  (Przeczytany 8665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Andy123

  • Gość
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« dnia: 18 Listopad 2015, 10:11:34 »
Zastanawiam się czy u kogoś występuje taki denerwujący efekt i może ktoś zna przyczynę.  Nie jest to bardzo głośne, ale denerwujące.

Po rozgrzaniu się silnika na wolnych obrotach jak tylko zejdzie do 850 - 900 obr/ min. to słychać w kabinie takie buczenie jakby auto wpadało w jakiś rezonans.
Z silnika przechodzą do kabiny drgania. Jak tylko lekko dodam gazu to problem znika.
Serwis nie zna rozwiązania problemu, a raczej go nie widzi.

Denny4

  • Gość
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Listopad 2015, 16:08:32 »
Bez paniki kolego mam to samo.
Długo się zastanawiałem i szukałem przyczyny.
Wniosek jest zaskakujący NIEWIEM  :mrgreen:
Zatrzymuje się po trasie i kilkadziesiąt sekund silnik pracuje równo.
Potem tak jakby włączał się wentylator i zaczyna buczeć bardzo niskim tonem.
Wibracje to normalka i już tutaj o tym rozmawialiśmy.
Podejrzewam że komputer na wolnych obrotach tak zubaża mieszankę że doprowadza to do takich odgłosów.
Druga teoria to rezonans dwumasy z powodu bardzo niskich obrotów.
Napewno coś taki stan wywołuje bo nie zawsze można te objawy zaobserwować.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Listopad 2015, 18:12:34 »
TTTM.
Lekiem na to IMO jest dłubnięcie w sofcie i podniesienie obrotów biegu jałowego dosłownie o 50 obr/min. Gadałem kiedyś o tym w swoim ASO - mają na to wywalone.
Po prostu nikt tym chyba nie jeździł przed puszczeniem na produkcję albo jakieś drewniane ucho. Słowem dla mnie to zupełnie niezrozumiałe.
Nie wiem w sumie czy  o tym samym myślimy  Bo ja miałem jeszcze przez chwile jakieś dziwne brzęczenie/rezonans na obrotach jałowych spod maski dokładnie z okolic plastikowego wejścia co łapie powietrze przy przedniej belce na górze do filtra idące.
A ASO? zgadnijcie?  Oczywiście nic nie słyszało  :mrgreen: A mi coś tam  czasami brzęczało, podkleiłem ten wlot od spodem  i po chwili przestało.  
Jedno to a co innego ciut za niskie IMO obroty jałowe, które dawały się we znaki też czasami.
Chociaż  właśnie się nad tym zastanawiam, że ja tego od dłuższego czasu już nie czuje, nie zauważam... w ogóle odnoszę wrażenie że po dość długim czasie wreszcie zespoliłem się z tym autem i pewne drobiazgi przestały mi przeszkadzać. Oby jak najdłużej...chociaż z 10 lat jeszcze mogłoby być  tak jak jest teraz  ;-)

Denny4

  • Gość
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Listopad 2015, 19:30:33 »
Uuuuuuu kolego....
Czy ja dobrze zrozumiałem ???
Masz samochód 3 lata i chciałbyś żeby nic nie pukało przez jeszcze 10 lat??
Tego jak i większości współczesnych wozideł, bez względu na marke, powinno się pozbyć max po 5 - 7 latach od kupna w salonie. Więcej te auta nie wytrzymają na drodze bez lawiny awarii.
Era solidnych aut odeszła po '90 roku.
Już wart jest połowę, a jak zacznie wychodzić wszędzie rdza (bo zacznie) nawet nie chcę wiedzieć po ile będą chodzić.
Teraz bym tego błędu nie popełnił i zdecydował się na Mazdę ale takie jest życie pełne wyborów.  :-/

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Listopad 2015, 19:52:24 »
Denny4
Ale mazda = rdza  :lol:
Przynajmniej do wersji H tak było.
Oczywiście każdy ma swoje zdanie ale wg mnie niezależnie jakiego diesla kupisz to gdy nowy brany traci dużo wchodząc w wiek "poflotowy".
Zobacz jaką cenę ma Laguna III 5-6 letnia.... ciekawe czy nasze pobiją taką stratę :shock: .
Zastanawiałem się nie raz. Kupując 3-4 latka średniej klasy i sprzedając po kolejnych  2-3 latach jesteś 10-20 kawałków spokojnie w plecy. I jak krajowy zadbany 3 latek to  się ceni = potem większa strata, a import ma 3-4 x tyle co na blacie. I niekoniecznie bezwypadek. Także mogą Cię jeszcze zaskoczyć kosztowne awarie wtedy. Robiąc tak przez 12 lat masz ...bez rozmieniania się 60-70-80 kawałków tyłu albo i drożej jak awarie wpadną. Przynajmniej w przypadku diesla.
 To to samo co ja gdy sprzedam go po 12-13 latach  za ...np 10-20 tyś gdy jako 10 latek jeszcze nie będzie miał 200kkm.
Chyba tylko polowanie na okazje i sprzedawanie ich po krótkim czasie  czyli rok w rok zmiany dają najmniejsze straty. Tak mi się wydaje.
Ale każdy po swojemu liczy to.

Offline malutki83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 127
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Listopad 2015, 19:48:03 »
Denny4 z tą euforią co do Mazdy to bym nie szalał, poczytaj na forum mazdy jakie drobnostki je również dotykają a przekonasz się, że nie zawsze jest tak super.
Miałem kiedyś Mazdę nówkę z salonu i tak jak pisał Alonzo_ o rdzy to po 3 latach użytkowania na klapie bagażnika pojawił się "purchel" :cry: , pomijając że po 2 latach elementy podwozia jak: wahacze, elementy zawieszenia, mocowania amortyzatorów i sam wydech wyglądał jakbym trzymał go w solance każdej nocy  :mrgreen:
Kupując Mazdę też myślałem tak jak ty, że nie ma nic lepszego, naczytałem się tylu opinii: o jakości wykonania, o produkcji w Japonii (choć podobno obecna Mazda3 jest produkowana już w Meksyku) i świetnych materiałach z jakich są wykonane, że szok.
Niestety jak dla mnie stukające plastiki, odgłosy tylnej półki (lub całej klapy, bo nigdy nie dało się tego wyeliminować), bardzo słabe sprzęgło (przy każdym podjeździe pod górkę na pół sprzęgle było go czuć a przy -20st.C nie dało się go wcisnąć nawet po zagrzaniu samochodu), ale najgorsze jak dla mnie były niewyobrażalnie niewygodne fotele i wysoka cena przy zakupie, a to pozostawiło lekki niesmak do tej marki.
Ale żeby była jasność Mazdy są piękne i wielu osobą pasują i są uważane za synonim bezawaryjności, ale za nim zdecydujesz się na zakup poczytaj forum mazdy o częstych drobnych usterkach, które je trapią.
Sorki za mojego wylewnego posta bo nie na temat Mazdy on był, tylko o drganiach na wolnych obrotach I40  :mrgreen:

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Sierpień 2017, 07:33:21 »
Mam coś dziwnego co dziś zaobserwowowalem. Na zimnym silniku na wolnych obrotach, silnik pracuje równo ale co chwile tak jakby przebierał. Obroty są równe. Nie wiem jak to nazwać, a pod maska nie mogę zlokalizować...

Offline TomSzy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Sierpień 2017, 12:24:03 »
Nie wiem czy akurat u Was to sie sprawdzi ale ja kiedyś w oplu tak miałem, że czuć było drgania przenoszone na karoserię na wolnych obrotach, a winny temu był nieoryginalny, słabej jakości zamiennik poduszki silnika..

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Sierpień 2017, 06:23:32 »
Dziś znowu zauważyłem, coś tak telepie sekundę  co jakieś 15-20 sekund. Dziwne to, nie potrafię zlokalizować...

[ Dodano: 2017-08-25, 06:24 ]
Tylko na zimnym i na postoju

Offline orzelek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Wrzesień 2017, 00:02:48 »
Sprawdź koło pasowe na samym dole u mnie w1.7 crdi 85KW dawało takie oznaki weźcie latarkę i obserwować ruchy jakie wykonuje

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Wrzesień 2017, 08:31:16 »
Musze się przyjrzęc, aczkolwiek ostatnio w ogóle tego nie słyszę....

Offline Maucinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 44
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Styczeń 2018, 10:36:18 »
Chciałbym odkopać temat.  U mnie na wolnych obrotach silnik tez wpada w rezonans. Jak dodam odrobine gazu (o dosłownie 50 obrotów to jest lepiej). Czy ktoś jeszcze działa coś w tym temacie?

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Styczeń 2018, 12:26:44 »
Ja u siebie szukałem źródła, kombinowałem najpierw z plastikami od airboxa - wlotami co są na chłodnicy bo zdawało mi się na słuch że gdzieś może tam. Nic nie dało. Ostatecznie znalazłem - luz na jednej ze śrób trzymających podłogę pod silnikiem plastikową -  na wysokości tuż za chłodnicą. Po dokręceniu znikło.
Objaw miałem taki - jak zszedł na jałowe to po 2-3 sekundach zaczynało coś drżeć/wibrować - najmocniej słyszalne to było wewnątrz auta. Tez myślałem że poduszki bo ewidentnie wskazywało jakby drgania z silnika szły na ramę i budę. Na niskich obrotach podłoga silnika wpadała w takie wkurzające i słyszalne drgania. Jak piszesz - wystarczyło "musnąć" gaz i ustepowało a jak zszedł na najniższe znowu wracało.

Offline orzelek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i40 VF] Dziwne drgania na wolnych obrotach - Diesel 1,7
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Styczeń 2018, 13:27:04 »
Ten typ tak ma (chyba)  porostu komputer steruje obrotami i jak nie potrzebuje to je max obniża a też takie drgania słychać gdy w wersji blue aku ładuje niższym napieciem