Forum > i30 FD
[i30 FD] Ustawianie dysz spryskiwacza
zmalinowski1968:
Przeszukałem forum i jakoś nie znalazłem takiego tematu: jak w i30 ustawić dysze spryskiwacza przedniej szyby? Czy to się w ogóle jakoś robi?
Spryskiwacz oblewa mi tylko dolne 33% przez co marnuję masę płynu a i tak szyba pomazana.
Przyjrzałem się dyszom spryskiwaczy i nie mogę wymyśleć czy je się w ogóle jakoś ustawia. Czy kotś może pomóc mało rozgarniętemu użytkownikowi? :-(
i30crdi:
Przyjrzyj się dokładniej, u mnie jest regulacja góra-dół. Chyba, że masz jakieś inne spryskiwacze.
MarcoAntonio:
Zatkane dysze spryskiwacza
Do omywania płynem przedniej szyby potrzeba przynajmniej dwóch dysz spryskujących. Mogą one być umieszczone w jednej obudowie lub oddzielnie. Jeśli któraś z nich jest zapchana, łatwo to zauważyć po zmniejszonym wydatku wydobywającej się przez nią strużki cieczy lub jej całkowitym zaniku. Najlepszym sposobem na udrożnienie zapchanej dyszy jest przedmuchanie jej sprężonym powietrzem.
Warto przy tej okazji zdjąć przewód zasilający dyszę w płyn, żeby zanieczyszczenia, które utknęły w dyszy, nie dostały się z powrotem do obiegu, bo mogą ją z powrotem szybko zatkać. Poza tym można będzie w ten sposób przedmuchać dyszę w obu kierunkach, co czyni ten zabieg bardziej skutecznym. Brak dostępu do sprężonego powietrza nie oznacza, że nie uda się odetkać zatkanej dyszy. Jej kanały można spróbować udrożnić za pomocą kawałka drutu o grubości nieco mniejszej od średnicy dyszy. Drut powinien być przy tym stosunkowo miękki, żeby uniknąć tzw. rozkalibrowania dysz.
zagięta rurka
Płyn nie może napotykać na swojej drodze dodatkowych niepotrzebnych przeszkód. Na przykład przewód, którym jest tłoczny, nie może być załamany. Miejscem najbardziej narażonym na taką przypadłość jest odcinek między stałą częścią nadwozia a ruchomą pokrywą. Załamywanie się przewodu to często rezultat złego mocowania, jego całkowitego braku, niewłaściwego ułożenia lub nieodpowiedniej długości, co trzeba poprawić.
niesprawna pompa
Elektryczne pompki spryskiwacza mają bardzo podobne parametry. Daje to możliwość zastępowania jednych innymi, co w przypadku awarii może znacznie wpłynąć na zmniejszenie kosztów naprawy. W przypadku pompek montowanych bezpośrednio na zbiorniku spryskiwacza, ich zamienniki muszą mieć takie same położenie i średnice króćców wlotowych i wylotowych. Identyczny musi być również kształt i ustawienie styków w gnieździe pod kostkę zasilającą.
Może trochę nie w temacie ale może Ci się przyda, Jak coś więcej będę miał, wyślę ;-)
kosmos2011:
Z tego http://ceedclub.ru/forums/index.php/topic,19378.0.html wynika że regulacji raczej nie ma.
Tutaj http://ceedclub.ru/forums/index.php/topic,22455.0.html jak wyczyścić.
Można też kupić nowy 98630-2L100 http://www.ecennik.integra.com.pl/motortest/ProductDetails/Show.rails?s=,,,,,,&n=&a=-spryskiwacz-986302L100&i=-1,-1,-1,N,-1,-1,41888
GRZECH:
Regulacji nie ma.
I nie polecam przy nich majsterkować gdyż kończy się to po prostu wymianą.
Jak ktoś chce wydać kilkadziesiąt złotych na nowe spryskiwacze i chce się pobawić to może wyciągać i wpychać środkową część dyszy spryskiwacza...
Nie polecam majsterkować gdyż... będzie gorzej :)
Nawigacja
[#] Następna strona