Autor Wątek: [i30 FD] Ustawianie dysz spryskiwacza  (Przeczytany 8805 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zmalinowski1968

  • Gość
[i30 FD] Ustawianie dysz spryskiwacza
« dnia: 14 Listopad 2015, 09:56:11 »
Przeszukałem forum i jakoś nie znalazłem takiego tematu: jak w i30 ustawić dysze spryskiwacza przedniej szyby? Czy to się w ogóle jakoś robi?

Spryskiwacz oblewa mi tylko dolne 33% przez co marnuję masę płynu a i tak szyba pomazana.

Przyjrzałem się dyszom spryskiwaczy i nie mogę wymyśleć czy je się w ogóle jakoś ustawia. Czy kotś może pomóc mało rozgarniętemu użytkownikowi?  :-(

i30crdi

  • Gość
[i30 FD] Ustawianie dysz spryskiwacza
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Listopad 2015, 15:06:44 »
Przyjrzyj się dokładniej, u mnie jest regulacja góra-dół. Chyba, że masz jakieś inne spryskiwacze.

MarcoAntonio

  • Gość
[i30 FD] Ustawianie dysz spryskiwacza
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Listopad 2015, 16:02:26 »
Zatkane dysze spryskiwacza

Do omywania płynem przedniej szyby potrzeba przynajmniej dwóch dysz spryskujących. Mogą one być umieszczone w jednej obudowie lub oddzielnie. Jeśli któraś z nich jest zapchana, łatwo to zauważyć po zmniejszonym wydatku wydobywającej się przez nią strużki cieczy lub jej całkowitym zaniku. Najlepszym sposobem na udrożnienie zapchanej dyszy jest przedmuchanie jej sprężonym powietrzem.

Warto przy tej okazji zdjąć przewód zasilający dyszę w płyn, żeby zanieczyszczenia, które utknęły w dyszy, nie dostały się z powrotem do obiegu, bo mogą ją z powrotem szybko zatkać. Poza tym można będzie w ten sposób przedmuchać dyszę w obu kierunkach, co czyni ten zabieg bardziej skutecznym. Brak dostępu do sprężonego powietrza nie oznacza, że nie uda się odetkać zatkanej dyszy. Jej kanały można spróbować udrożnić za pomocą kawałka drutu o grubości nieco mniejszej od średnicy dyszy. Drut powinien być przy tym stosunkowo miękki, żeby uniknąć tzw. rozkalibrowania dysz.
zagięta rurka

Płyn nie może napotykać na swojej drodze dodatkowych niepotrzebnych przeszkód. Na przykład przewód, którym jest tłoczny, nie może być załamany. Miejscem najbardziej narażonym na taką przypadłość jest odcinek między stałą częścią nadwozia a ruchomą pokrywą. Załamywanie się przewodu to często rezultat złego mocowania, jego całkowitego braku, niewłaściwego ułożenia lub nieodpowiedniej długości, co trzeba poprawić.

niesprawna pompa

Elektryczne pompki spryskiwacza mają bardzo podobne parametry. Daje to możliwość zastępowania jednych innymi, co w przypadku awarii może znacznie wpłynąć na zmniejszenie kosztów naprawy. W przypadku pompek montowanych bezpośrednio na zbiorniku spryskiwacza, ich zamienniki muszą mieć takie same położenie i średnice króćców wlotowych i wylotowych. Identyczny musi być również kształt i ustawienie styków w gnieździe pod kostkę zasilającą.

Może trochę nie w temacie ale może Ci się przyda, Jak coś więcej będę miał, wyślę ;-)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline GRZECH

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 204
[i30 FD] Ustawianie dysz spryskiwacza
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Listopad 2015, 23:07:55 »
Regulacji nie ma.
I nie polecam przy nich majsterkować gdyż kończy się to po prostu wymianą.
Jak ktoś chce wydać kilkadziesiąt złotych na nowe spryskiwacze i chce się pobawić to może wyciągać i wpychać środkową część dyszy spryskiwacza...

Nie polecam majsterkować gdyż... będzie gorzej :)

zmalinowski1968

  • Gość
[i30 FD] Ustawianie dysz spryskiwacza
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Listopad 2015, 11:04:53 »
Dzięki za informacje.
Obejrzałem spryskiwacze bardzo dokładnie - na pewno nie ma w nich nic co dałoby się poruszyć czy przekręcić. Jedna duża kostka plastiku. Wydaje mi się, że ciśnienie jest za małe bo płyn ledwo ciurka.

Zacznę od wymieny spryskiwaczy na nowe - może te poprzednie są zakitowane. Miałem już taki przypadek w Citroenie kiedy w płynu się coś wytrąciło i po prostu zalepiło szczelinę. Zdarza się zwłaszcza jak się zmiesza dwa płynu o różnych składach.

Jak to nie pomoże to będę sprawdzał rurki i pompkę spryskiwacza.

Dam znać.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Ustawianie dysz spryskiwacza
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Listopad 2015, 20:08:12 »
W Rosji modzą wstawiając przed końcówkami spryskiwaczy zaworki jednokierunkowe Toyota.

zmalinowski1968

  • Gość
[i30 FD] Ustawianie dysz spryskiwacza
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Listopad 2015, 20:23:27 »
Już wiem więcej. I to raczej nie jest kwestia spryskiwaczy tyko faktycznie zbyt niskiego ciśnienia. Trochę płynu leje się na szybę ale podobna ilość płynu leje się przed przednim prawym kołem. :-(

Niestety, wglądu w to jak to wygląda raczej nie ma inaczej jak przy pomocy podnośnika. Muszę się udać do zaprzyjaźnionego warsztatu.

[ Dodano: 2015-11-17, 20:30 ]
Okay, okazuje się, że jednak jakiś dostęp do pompki spryskiwaczy jest. Wrzucę opis jak znajdę jakiś serwer zdjęć.

Ale po 2 godzinach roboty stwierdziłem, że po wymianie pompki jest lepiej! Ale tyko trochę...  :-(

I dalej płyn cieknie pod koło. Z pomocą małżonki udało się ustalić, że płyn cieknie z rurki gumowej w miejscu doskonale ukrytym za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodniczego. Widocznie przy jakiejś naprawie ktoś przyciął tę gumową rurkę ale nie przeciął jej całkiem. Więc niby działa ale jednak nie działa...

Ale to już będzie inny temat.

[ Dodano: 2015-12-04, 19:17 ]
Wymieniłem obydwa spryskiwacze oraz rurkę gumową między pompką a złączką przy zawiasie klapy.

Okazało się, że po odkręceniu/zdjęciu spinek nadkola dostęp jest dość prosty. Tylko warto mieć spinki na zmianę (ja miałem). Dostęp jest też niezły do pompki spryskiwacza - to tak na przyszłość.

Teraz jest już prawie idealnie.

Pozdrawiam!