Autor Wątek: Lampka check  (Przeczytany 5739 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Paweln

  • Gość
Lampka check
« dnia: 16 Sierpień 2008, 02:13:50 »
Pomocy!!!

Od dłuższego czasu pali mi się lampka check. Komputerowy test wykazał błąd Engine Coolant Tamereture Sensor. Wymieniłem sensor i nadal jest źle (termostat też wymieniłem). Nie wiem, czy ten model Hyundai Accent 2000r. 1.3 12v ma dwa sensory, czy co? Może to co wymieniłem (na lewo od sondy lambdy górnej, poniżej) to tylko czujnik do wiatraka, a ten właściwy jest gdzieś schowany?
Jeśli ktoś z Was wie, proszę o pomoc.
Mój Hultaj wariuje! Nawet zagrzany silnik chodzi jakby na ssaniu, obroty falują, gdy wrzucam na luz. A wiatrak chodzi, nawet kiedy silnik jest zimny. A pali przy tym niemiłosiernie dużo! Po mieście ok. 10l.

kml

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Sierpień 2008, 07:54:13 »
Sprawdz bezpiecznik od ECU (pod maską po prawej, czerwona 10 ) BTW: 10 litró po mieście to nie jest niemiłosiernie dużo, tylko normlanie jak na stanie w korkach etc

kpawel

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Sierpień 2008, 09:41:08 »
Jest tylko jeden czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Czujnik jest trzy pionowy (dwa piny skrajne do silnika, środkowy pin do licznika).
Czujnik wkręcony jest pod termostatem (w obudowę termostatu).
Oporność tego czujnika maleje wraz ze wzrostem temperatury.

Paweln

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Sierpień 2008, 16:46:26 »
Sprawdziłem bezpieczniki. Są OK. Rzeczywiście sensor ma trzy piny (montowany w obudowę termostatu). Wstawiłem nowy i wciąż mam błąd ECT. Albo kupiłem wadliwy sensor, albo to coś innego. Mam nadzieję, że to nie przewody, bo sama robocizna kosztowałaby mnie majątek (nie mieszkam w Polsce). Nie mam większego pojęcia o elektryce samochodowej, więc sam sobie nie sprawdzę. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może powodować ten błąd?

kml

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Sierpień 2008, 16:54:48 »
Paweln, a próbowałeś resetować kompa poprzez odłaczenie aku na 15min? Poza tym wydaje mi się, ze lepiej jechać do jakiegoś mechaniora zanim się coś naprawde wysra, takie akcje z temperaturą nie są fajne a tym bardziej te falujące obroty.

Innych błędów nie ma?

e-gen

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Sierpień 2008, 20:22:13 »
Podaj kod błędu/błędów.

Paweln

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Sierpień 2008, 21:02:22 »
Jedyny kod jaki pokazał komputer to zdaje się PO117 bodajże. Wiem, że to ECT sensor (Engine Coolant Temperature)- taką diagnozę podał komputer. Nie wiem co to za sprzęt testujący był. Próbowałem resetować błąd samodzielnie,przez zdjęcie klemy akumulatora i komputerowo u mechanika. Błąd wraca. Wiatrak chłodnicy chodzi chaotycznie... w cały świat.
Może sensor, który zakupiłem, też był wadliwy!
Nie wiem
Przesrane!!!

e-gen

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Sierpień 2008, 21:50:23 »
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej łatwo sprawdzisz omomierzem;

Wzorcowa rezystencja czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika:

Temperatura cieczy °C Oporność (kΩ)
-30 <====> 22.22 ~ 31.78
-10 <====> 8.16 ~ 10.74
0 <====> 5.18 ~ 6.60
20 <====> 2.27 ~ 2.73
40 <====> 1.059 ~ 1.281
60 <====> 0.538 ~ 0.650
80 <====> 0.298 ~ 0.322
90 <====> 0.219 ~ 0.243

P0117 to Engine Coolant Temperature Circuit Low Input

The Engine Coolant Temperature Sensor (ECTS) is located in the engine coolant passage of the cylinder head for detecting the engine coolant temperature. The ECTS uses a thermistor whose resistance changes with the temperature. The electrical resistance of the ECTS decreases as the temperature increases, and increases as the temperature decreases. The reference 5 V in the ECM is supplied to the ECTS via a resistor in the ECM. That is, the resistor in the ECM and the thermistor in the ECTS are connected in series. When the resistance value of the thermistor in the ECTS changes according to the engine coolant temperature, the output voltage also changes.
During cold engine operation the ECM increases the fuel injection duration and controls the ignition timing using the information of engine coolant temperature to avoid engine stalling and improve drivability.

Paweln

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Sierpień 2008, 23:26:05 »
Jeśli : is "located in the engine coolant passage of the cylinder head" rozumieć jako sensor przy termostacie, to go wymieniłem.
Ale dzięki za info.
Podejrzewam, że to problem z przewodami albo kupiłem wadliwy sensor.

e-gen

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Sierpień 2008, 23:41:56 »
Mnie zastanawia ten fragment:

"The reference 5 V in the ECM is supplied to the ECTS via a resistor in the ECM. That is, the resistor in the ECM and the thermistor in the ECTS are connected in series.".

Paweln

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Sierpień 2008, 00:13:28 »
Niestety nie jestem mechanikiem i nie rozumiem języka mechaników!!!
A szkoda!

Paweln

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Sierpień 2008, 16:24:08 »
A CO TO JEST ECM? I GDZIE TO JEST?
Bo może czujnik temp. chłodziwa mam dobry, a jakiś opornik z ECM wpływa na niego żle.
Dla mnie to czarna magia!
Liczę na pomoc!!!

e-gen

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Sierpień 2008, 17:29:34 »
Teoria jest taka, że płynie prąd z ECU o napięciu 5V do czujnika temp. cieczy, ten zaś w zależności od temperatury stawia różny opór a więc prąd na wyjściu nie ma już 5 V a odpowiednio mniej. Pytanie czy do Twojego czujnika dochodzi 5V??

Muszę się przyjrzeć jak to u mnie wygląda i dam Ci znać, ale bez podstawowego miernika elektronicznego się nie obejdziesz.

Paweln

  • Gość
Lampka check
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Sierpień 2008, 20:00:39 »
Będę czekał na jakieś informację!!!