Autor Wątek: Odpowietrzanie układu chłodzenia  (Przeczytany 26515 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grubby

  • Gość
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« dnia: 16 Październik 2015, 21:17:09 »
witam , hyundai coś słabo grzeje i chcę zacząć od najprostszego  i najtańszego sposobu, po prostu odpowietrzyć układ chłodzenia, dużo ludziom to pomogło, a sposobów też jest kilka, może ktoś podpowie jak to zrobić w domowych warunkach w naszych hultajach.

MERLIIN

  • Gość
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Październik 2015, 23:28:36 »
Dobry temat, co prawda u mnie wszystko działa jak złoto ale , ogrzewanie żyje własnym życiem :mrgreen:
Grzeje bardzo dobrze i nagle przestaje i schładza, po czym po pewnym czasie znowu grzeje  ,
Nie mogę rozgryść tego -AUTO- , Przydał by mi się jakaś rozpiska co i jak ustawiać i jak  działa reszta bo potrafi się sama załączyć , ale dlaczego..tego nie wiem :shock:
 Jak pisałem wcześniej wszystko hula  jak złoto... co do odpowietrzenia to nie miałem potrzeby stosować ale zapewne wystarczy znaleść  najwyszy punkt w instalacji i trochę upuścić pary...  :roll:

Offline Hinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Październik 2015, 22:54:37 »
Ten układ sam się odpowietrza. Pomacaj ręką przewody idące do nagrzewnicy. Dolotowy musi być gorący, bo przepływ jest stały niezależnie od tego czy używasz ogrzewania czy nie.  Jeśli nie jest, to może nagrzewnica wymaga płukania? Temperatura regulowana jest przepływem powietrza  a nie płynu. Kłopoty najczęściej powoduje czujnik temperatury wewnętrznej.

Grubby

  • Gość
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Listopad 2015, 15:21:28 »
jednak nagrzewnica wymaga płukania, dzisiaj odstawiam auto do mechanika

[ Dodano: 2015-11-28, 21:12 ]
nagrzewnica przepłukana i w hyundaiu ciepło jak nigdy dotąd

piter

  • Gość
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Styczeń 2017, 16:53:45 »
Cytat: "Hinek"
Ten układ sam się odpowietrza. Pomacaj ręką przewody idące do nagrzewnicy. Dolotowy musi być gorący, bo przepływ jest stały niezależnie od tego czy używasz ogrzewania czy nie.  Jeśli nie jest, to może nagrzewnica wymaga płukania? Temperatura regulowana jest przepływem powietrza  a nie płynu. Kłopoty najczęściej powoduje czujnik temperatury wewnętrznej.

W którym miejscu są te przewody Pod maską??Jak się do nich dostać?
Próbowałem odkręcić ten korek 1.1 nad chłodnica i dał się odkręcić ale nie dał się wyjąć Czy tak ma być? To jest jakiś odpowietrznik?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Styczeń 2017, 20:58:29 »

piter

  • Gość
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Styczeń 2017, 21:15:15 »
Dzięki Zawiszo A co z tym korkiem Da się go zdjąć całkiem?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Styczeń 2017, 21:27:27 »
Da się tylko trzeba tak obrócić korek żeby te metalowe wypustki na korku wysunąć z nadlewów na rurce wlewowej chłodnicy.  


piter

  • Gość
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Styczeń 2017, 22:37:58 »
Dzisiaj przy okazji zdjęcia tego korka doszedłem że ta gruba rura idącą od termostatu do dolnej części chlodnicy była zimna mimo że auto było mocno nagrzane od ok 20 minut  Czy coś jest nie tak?Chłodnica była również zimna Druga rura idącą do górnej części chłodnicy gorąca

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Styczeń 2017, 07:33:05 »
Jak zaraz po jeździe sprawdzałeś chłodnice i tego węża to może tak być, że będą chłodne,to znaczy,że termostat dobrze pracuje.
Jak to jest na postoju to:zaciety termostat i nie otwiera obiegu, znam przypadki takiego zachowania jak uszkodzona jest uszczelka pod głowica(pompuje ciśnienie do układu i zapowietrza)

Offline Grzesiekcichy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 41
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Styczeń 2017, 11:51:30 »
Dolna rura jest zimna bo termostat się jeszcze nie otworzył (może nie złapał silnik jeszcze temperatury albo termostat się zaciął), co pokazywał wskaźnik, górna jest gorąca bo tak ma być. Jeszcze reduktor Lpg Ci płyn chłodzi. U mnie może nawet chodzić 30min i się o 2 kreski podniesie jak nadmuch chodzi na maxa, a jest zimno na dworze (-5/-10). Jeśli by była uszkodzona uszczelka jak pisze Piotrek79, to wydaje mi się że w zbiorniczku były by widoczne bąble powietrza.
piter może Ty masz problem ze sterownikiem centralki. Owszem przestaje grzać jak osiągnie zadaną temperaturę. Jak się zachowuje jak weżniesz temp. na max. (HI) i wyłączysz pracę auto?

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Styczeń 2017, 13:44:08 »
Babli raczej nie będzie.
Węże będą bardzo twarde.

piter

  • Gość
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Styczeń 2017, 14:13:58 »
Cytat: "kosmos2011"
Da się tylko trzeba tak obrócić korek żeby te metalowe wypustki na korku wysunąć z nadlewów na rurce wlewowej chłodnicy.  

Obrazek

Spróbuje jeszcze raz choć wydaje mi się, że już powinien mi się dać wyjąć

[ Dodano: 2017-01-24, 14:34 ]
Cytat: "Piotrek79"
Jak zaraz po jeździe sprawdzałeś chłodnice i tego węża to może tak być, że będą chłodne,to znaczy,że termostat dobrze pracuje.
Jak to jest na postoju to:zaciety termostat i nie otwiera obiegu, znam przypadki takiego zachowania jak uszkodzona jest uszczelka pod głowica(pompuje ciśnienie do układu i zapowietrza)


Sprawdzałem po jeździe kiedy silnik miał temperaturę optymalną tzn wskazówka tak jak być powinno czyli u góry. Temperatura na zewnątrz ok +2 stopnie
Sprawdzałem po kilku minutach postoju na pracującym silniku. Ogrzewanie i dmuchawa na maxa.
Myślę, że jakby termostat był zacięty to powinien załączać się czasami wentylator np wtedy kiedy nagrzany by był i jazda w mieście w korkach. Przy temperaturach powyżej zera powinien się przegrzewać co bym widział też na wskazówce. Gdyby znowu był otwarty cały czas to nie dogrzałby się w ogóle i wskazówka by głupiała.
Tak sobie myślę, że skoro to auto "terenowe" to ma wydajniejszy układ i dopóki go nie katujemy to starcza mu mały obieg.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #13 dnia: 24 Styczeń 2017, 17:59:33 »
Jak będzie zaciety termostat to wiatrak się nie uruchomi,bo wydaje mi się że czujnik jest w chłodnicy.
Jak na chłodnice nie gdzie gorący płyny to jak ma włączyć wiatraki .
Sprawdzałes zaraz po trasie to chłodnica może być zimna=termostat sprawny.

piter

  • Gość
Odpowietrzanie układu chłodzenia
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Styczeń 2017, 18:13:19 »
Więc tak?
Auto nagrzane do temp ok 86 stopni w czasie jazdy. Rura dolna zimna.
Na postoju 15-20 sek z obrotami słusznymi. Rura zrobiła się ciepła, a po kilku sekundach dalszego piłowania zrobiła się gorąca. Ogrzewanie i dmuchawa nastawione na min. Wychodzi, że termostat jest ok.
Czyli tak jak pisałem wcześniej Tusek ma zajebisty ukł. chłodzenia.


Co do korka to jest tak.
Na zimnym silniku po nocy próbowałem go wyjąć, to po odkręceniu go ulało się troszkę płynu. Czy to normalne? Po nagrzaniu po otwarciu korka słychać takie psssssst.
Odkręcić się da, a wyjąć już nie. Odkręca się na prawie 1/4 obrotu i w żadnej pozycji nie chce wyjść do góry. Próbować coś jeszcze czy dać sobie luz?

[ Dodano: 2017-01-24, 18:14 ]
Cytat: "kosmos2011"
Obrazek

Dzisiaj próbowałem tam zajrzeć ale zonk. Jak tam sięgnąć? Jak dla mnie niemożliwe. Mam za krótkie łapki
Kosmos2011 poradzisz coś?
Chodzi o przewody od obiegu ogrzewania dochodzące do nagrzewnicy