Forum > i30 FD

[i30 FD] i30 1.6 crdi 2009 Wibracje od 1800-2200

<< < (3/4) > >>

Clins299:
Ok sprzęgło wymienione, hałas i wibracje ucichły!!
Co ciekawe okładzina cierna była tylko o 1mm cieńsza od tej na nowej tarczy.
Wałeczki w sprężynie dzwoniły jak grzechotka.. duży luz jakieś 2 mm
Podczas wymiany pojawiło się kilka komplikacji miedzy innymi nie dałem rady wybić przegubu z piasty i wykręcałem całą piastę z przegubami i półośkami....

W razie pytań odnośnie wymiany sprzęgła służę pomocą!

tseb:

--- Cytat: "Clins299" ---W razie pytań odnośnie wymiany sprzęgła służę pomocą!
--- Koniec cytatu ---


Clins299, podpowiesz jak się w i30 zabrac do wymiany? I czy jesli jestem amatorem to jest szansa, że zrobię to sam, czy też powinien wstawić auto do specjalisty?

bobekos:
Jeżeli jesteś amatorem z cierpliwością to możesz się podjąć. Ja bym taki zabieg zlecił fachowcom!

Clins299:
Czynności przy wymianie sprzęgła w i30 1.6 crdi:


Góra:
Zdemontować:
Filter powietrza, (wraz z obudową i ECU)
akumulator ,
podstawę akumulatora,
Wąż od Intecoolera,
Porozpinać linki od zmiany biegów, odkręcić ten adapter który trzyma linki
W miejscu mocowania linek wkręcić oryginalną śrubę
Odkręcić skrzynie od poduszki (pod podstawą akumulatora)
Rozkręcić od góry główne śruby łączące skrzynie z silnikiem ( zostawiłem 1 o góry )
Dół
-Odkręcić osłonę silnika
-Spuścić Olej ze skrzyni.
-Ściągnąć Koła
-Odkręcić Zaciski hamulcowe, czujniki ABS od piasty (podwiesić do  Macphersona)
-Zbić sworzni i gałkę z drążka kierowniczego
-Odkręcić Piastę od kolumny  Macphersona
-Wyciągnąć Półośkę z przegubami + piastą ( uważać na uszczelniacze w skrzyni )
-Odkręcić 2 płaskowniki które trzymają pas przedni z kołyską
-Odkręcić rozrusznik (bez odkręcania kabli i go podwiesić najlepiej na trytytkach).
-Odkręcić plastik osłaniający skrzynie od koła lewego
-Odkręcić osłonę filcową  miski olejowej oraz zaślepkę koła zamachowego.
-Odkręcić pompę wyprzęglika
-Zostaje do odkręcenia  2 poduszki od silnika, 2 Łapy mocujące poduszki zamocowane do kołyski i samą kołyskę. (ja opuszczałem kołyske jakieś 10 cm (podwiesiłem ją na Macphersona za wahacze na drucie ogrodzeniowym....
Silnik i skrzynia podwieszona jest na 4 poduszkach (3 trzeba zdemontować wszystkie przykrecone są do skrzyni)
-Odkręcić wszystkie główne śruby łączące skrzynie i silnik
-Opuścić samochód tak żeby można było się położyć pod nim i podwindować silnik , zabezpieczyć kobyłką.
Z powrotem wracamy na góra
Podwiesić skrzynie na pozostawione śrubie  na łańcuchu ( przy użyciu ramy do wyciągania silników)
Rozkręcić Śrubę która została od rozpoławiania i wysunąć skrzynie
Wymienić komplet sprzęgła  
Zwrócić uwagę na wysokość wycisku (mi się trafiło sprzęgło seryjnie montowane w samochodach z 2010 roku a mój jest z lutego 2009 przez to przez moją nieuwagę zakładałem skrzynie 2 razy.

Przy składaniu  uważaj na uszczelniacze przy zakładaniu półosiek z przegubami do skrzyni ( łatwo je uszkodzić!!)

A Pytanie czy sam dasz rade  do zależy od twoich zdolności determinacji i warunków pracy ( ja robiłem na podnośniku z rama do wyciągania silników wiec komfortowo

mirekwr1:
Witam. Mam pytanie odnośnie opisanych tu objawów (wibracji). U mnie sporadycznie, ale pojawiają się (przebieg 112500 km). Czy może to spowodować jakieś uszkodzenia, czy poza nieprzyjemnymi odgłosami niczym gorszym to nie skutkuje? Biegi wchodzą normalnie, nic nie zgrzyta, nie szarpie...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej