Autor Wątek: Padła elektryka w Ponym 1991, 1,3 benzyna-gaz  (Przeczytany 5762 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mario147

  • Gość
Padła elektryka w Ponym 1991, 1,3 benzyna-gaz
« dnia: 05 Październik 2015, 09:03:43 »
Witam. Padła elektryka w samochodzie Hyundai Pony 1991
Wyglądało to tak krok po kroku:
Po odpaleniu samochodu i załączeniu wycieraczek na pierwszym biegu chodziły tak szybko jak na ostatnim po przejechaniu kolejnych 200-300 metrów wyłączyło się radio po przejechaniu kolejnych 500 metrów ,(i to jest najciekawsza część historii) i po wyprzedzaniu auto zgasło, włączyły się wycieraczki z taką prędkością że lewa naszła na lewy słupek a prawa pod nią. Dymek spod kierownicy i ze skrzynki z bezpiecznikami pod lewą nogą kierowcy. Auto na hol.
Znalezione przepalone podzespoły:
- bezpiecznik 50 A (od plusowej klemy akumulatora)
- bezpiecznik 7,5 A (od brązowego przewodu połączenia cewki wysokiego
napięcia z przełącznikiem benzyna gaz LECHO GR 67R-013512
- przekaźnik 95550-33700 (prawdopodobnie od kirunkowskazów) kupiłem używany
- sterownik 95410-24001 (znajduje się pod siedzeniem kierowcy i steruje ogrzewaniem tylnej szyby czym jeszcze to nie wiem - rozerwane wręcz wybuchły dwa kondensatory - kupiłem używany
- plus do tego kilka bezpieczników obok lewej nogi kierowcy
Po wymianie bezpieczników i pierwszej próbie włączenia zapłonu, przepalił się przełącznik benzyna gaz (kupiłem nowy zamiennik STAG2-G identyczny schemat połączeń oraz kolory kabli jak w przełączniku LECHO GR i padł prawdopodobnie centralny zamek wraz z alarmem (cyka tylko przekaźnik w centralce)
- w pierwszej kolejności pojechałem z alternatorem do regeneracji , naprawa nie opłacalna kupiłem używany, wszystkie części które udało mi się zlokalizować jako przepalone już mam ale strach zakładać aby nie uległy przepaleniu.
Po podłączeniu pomiędzy plus w akumulatorze a klemę plusową amperomierza układ pobiera ok 2 A (amperomierz analogowy made in Poland lumel z zakresem do 25A)

Co teraz mam zrobić aby znaleźć przyczynę całego zamieszania ???
Czy mógł być to alternator który podał aż tak wysoki prąd (aktualnie nie jest założony a auto i tak nie chce zakręcić) i zrobił gdzieś indziej zwarcie w instalacji ???
Co pobrało taki prąd że padł bezpiecznik 50 A skąd takie zwarcie ???
Gdzie i jak teraz szukać???

Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Padła elektryka w Ponym 1991, 1,3 benzyna-gaz
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Październik 2015, 21:20:32 »
Od strony 1027 http://hyundaiklub.pl/forum/dload.php?action=file&id=5 masz schemat instalacji.

Sprawdź kostkę stacyjki.


mario147

  • Gość
sprawdzenie kostki stacyjki
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Październik 2015, 13:42:33 »
Witam

Kostka stacyjki po sprawdzeniu wzrokowym wygląda ok.
Brak jakichkolwiek okopceń nadpaleń itd.
Po sprawdzeniu omomierzem według schematu też ok.
 

[ Dodano: 2015-10-08, 13:44 ]
nie wiem skąd takiej dziwnej jakości zdjęcie u mnie wygląda ok

[ Dodano: 2015-10-08, 13:57 ]
Po otwarciu zdjęcia wszystko jest ok.