byłem dzisiaj w większym serwisie który ma mocniejszy egzaminer.pokazało trochę więcej błędów ale nie istotnych w temacie usterki.robiony był też pomiar parametrów,pokazało że:
-potencjometr pedału gazu sprawny
-ciśnienie paliwa w normie
- EGR nie pracuje wcale
-błąd przepustnicy
-błędy napędu 4x4 (pewnie dlatego że mam zdemontowany wał napędowy tylnego mostu)
-jakiś problem z klapami w kolektorze ssącym
po tych pomiarach pojechałem do siebie na warsztat i wziąłem się do roboty.sprawdziłem cewkę EGRu, oczywiście działa.zmierzyłem że nie dochodzi zasilanie do egru.
wymontowałem kolektor ssący żeby sprawdzić te klapy,poza tym że trochę zasyfiony to wszystko z nim w porządku a klapy działają dobrze.wyczyściłem,wymyłem wszystko i poskładałem.
wychodzi na to że działanie tych wszystkich elementów układu dolotowego jest powiązane i zależne od przepustnicy.
rozmawiałem z gościem od którego kupiłem zregenerowaną przepustnicę,powiedział że może być problem z jej elektroniką i dlatego wywala błąd i silnik nie chodzi jak powinien.wysłałem mu swoją przepustnicę,ma ją naprawić i mi odesłać.mam nadzieję że wreszcie to pomoże bo już innych pomysłów nie mam... :-(
najdziwniejsze w tym wszystkim jest to że ta przepustnica służy ponoć tylko do łagodniejszego gaszenia silnika...