Autor Wątek: [Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans  (Przeczytany 32903 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hulltay

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Luty 2012, 19:01:15 »
Co do świeczek to potwierdzam ciężka "zabawa", sam próbowałem ale się poddałem. Ograniczyłem się do sprawdzenia i na szczęście okazało się że wszystkie są ok. W takim razie pozostaje życzyć Ci dalszej spokojnej i bezawaryjnej eksploatacji :)

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Luty 2012, 19:24:03 »
No bardo mozliwe ze to nie dwumasa , tylko to samo co u mnie czyli HGW?

Probably

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Luty 2012, 19:34:56 »
Cytat: "stolek6"
No bardo mozliwe ze to nie dwumasa , tylko to samo co u mnie czyli HGW?


przy okazji wymiany rozrządu ( 2011r. ).. podpytałem czy mój santek ma dwumase... koleś szperał w komputerze, szperał ... po czym zakomunikował mi, że takowej nie posiadam...... dziś w tym samym ASO ( inny kolega ) gmerał w tym samym komputerku i stwierdził, że jednak mam koło dwumasowe..... także sam już nie wiem.

Hulltay ------- dzięki i wzajemnie ;)

mark

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Listopad 2014, 20:55:44 »
Pozwolę sobie odkopać stary temat, gdyż po przeszukaniu całego forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem. Od niedawna jestem użytkownikiem Santa Fe 2002 rok 2.0 CRDi i z autka ogólnie jestem bardzo zadowolony, ale jeden problem spędza mi sen z powiek. Mianowicie, podobnie jak autor tematu, moje auto wpada w dziwny rezonans w okolicy 1500-1800 obrotów. Objawia się to drganiem tapicerki i "telepaniem" plastików tj. deski rozdzielczej w trakcie przyśpieszania w w/w zakresie obrotów. Problem z tego co zauważyłem nasila się od 3-go do 5-g biegu, na 1-2 biegu nie jest tak dokuczliwy. Czym może być to spowodowane? Wtryski? Poduszki? Dwumasa? Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki i pomysły, bo szczerze mówiąc nie stać mnie na wymianę wszystkich elementów po kolei, a zarówno na tym jaki i innych forach nikt nie dał jednoznacznej odpowiedzi jaka jest przyczyna opisanych objawów. Z góry dzięki za pomoc :)

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Listopad 2014, 23:13:23 »
@up

Zaczynam miec dokladnie to samo, jednak póki co jeszcze się nad tym nie zastanawiałem bo po 1 nie mam czasu, a z racji dobrych warunków drogowych (brak śniegu) korzystam z mojego drugiego samochodu. U mnie wygląda to tak że pojawia sie przy ok 1500obr. i ciągnie do 2200, po czym znika, ale gdy samochód jest pod sporym obciązeniem (przyspieszanie jadąc pod górę), szczególnie na 4 pojawia sie to znowu przy obrotach 3300 i wyższych, ale juz słabiej sie to odczuwa. Jak dla mnie to wtryski odpadają, bo wtedy występowało by to niezależnie od biegu, a tak na 1 i 2 tego nie ma (przynajmniej u mnie). Dodatkowo zauważyłem że turbina nie daje już tak wielkiego kopa jak jeszcze 10 000km temu gdy to nie występowało, więc może to miec jakis związek, ale przynajmniej ja nie widzę. Dwumase miałem niedawno wymienianą (przez poprzedniego właściciela), więc odruchowo w stronę poduszek bym sie skłaniał.

Poza tym czekam na odpowiedzi bardziej doświadczonych osób, ja tylko pisze moje spostrzeżenia co może ułatwic rozwiązanie problemu.

Offline attex

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 132
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Listopad 2014, 06:58:04 »
Stawiam na  łożysko podpory wału napędowgo,miałem podobnie po wymianie jest o.k

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Listopad 2014, 11:03:17 »
Wymieniałem go jakieś 12-13 000 km temu, więc myslę że tak szybko nie powinno się zużyć.  :shock:
Są jakies inne sugestie???

mark

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Listopad 2014, 15:51:19 »
Dzięki za zainteresowanie i czekam na dalsze rady. Po dzisiejszej przejażdżce mogę doprecyzować objawy. Wibracje tapicerki, a zwłaszcza podsufitki występują tylko w zakresie 1500-1700 obrotów, a im wyższy bieg tym bardziej się to nasila. Poza tym, jeśli przyśpieszamy łagodnie traktując pedał gazu, to zjawisko jest praktycznie niezauważalne, a nasila się pod dużym obciążeniem - np. jadąc pod górkę na 4-ce depniemy mocno na pedał gazu to w powyższym zakresie obrotów słychać niemiłosierny hałas rezonujących elementów wnętrza.

A tak przy okazji, czy ktoś z Was koledzy wie jak to jest z tym kołem dwumasowym w silnikach 2.0 CRDi 2WD? Gdzieś słyszałem, że dwumasę Hyundai zaczął stosować od 2004/2005 roku i nie mam pewności, czy mój egzemplarz z 2002 roku ma to ustrojstwo.

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Listopad 2014, 17:16:30 »
Jeżeli masz 2WD no to moje przewidywania się potwierdzają że to nie będzie łożysko, no bo go nie masz.

A co do dwumasy - mój jest z 2001r. i niestety mam, ale jak tylko będzie trzeba to wywalę ją i z głowy będzie. Z tego co gdzieś czytałem to wersje z 113KM maja możliwość swobodnego wyboru przy wymianie, a w wersji 125KM sa jakies komplikacje.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Listopad 2014, 20:34:07 »
Śledzę wątek, chociaż mnie nie dotyczy. Widzę, że coraz więcej osób ma ten sam problem i że brak na razie pomysłu na to, więc może pomogę. Opisywane przez Was objawy, czyli drgania w średnim zakresie obrotów są czasem efektem zanieczyszczenia lub awarii zaworu EGR. Wprawdzie psujący się EGR daje też inne objawy, np. dławienie jak przy odcięciu paliwa, to takie drgania/dygotanie też się zdarza. Czasem wystarczy przeczyścić, czasem trzeba wymienić.

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #25 dnia: 30 Listopad 2014, 14:19:28 »
Zauwazyłem też od jakiegoś czasu delikatny spadek mocy, więc w tym wypadku moglo by to pasować. Tylko że do EGRa już chcialem sie dobrać jakiś czas temu aby go zaślepić, ale nie dawalo sie odkręcić srub ze wzgledu na kiepski dostęp i ich oporność, po czym porzucilem pomysł. Widocznie będe musiał powrócic do tego, po czym stwierdzić efekt bo tak strzelając to nie dojdziemy co to jest.

kubiszon91

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Grudzień 2014, 23:13:13 »
Mistrz - czy sprawdzałeś już EGR, albo zamierzasz to zrobić w najbliższym czasie?
Jeśli tak to byłbym wdzięczny za przedstawienie tu swoich obserwacji. Jeżdżę SantaFe 2.0 CRDi 2WD z 2002 roku i mam ten sam problem. Jeżeli nie planujesz się tym zająć to też proszę o odpowiedź - to może wtedy ja wybiorę się do mechanika, żeby samemu sie przekonać;)

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Grudzień 2014, 00:56:06 »
Planować to ja planuję, ale schodzi mi już z tym pół roku i szczerze mówiąc to może dopiero po świętach będę miał chwilę, bo na razie zima łagodna i w większości korzystam z drugiego samochodu i z tym sie nie śpieszę. Tak więc jeżeli masz możliwość to sprawdź, bo na mnie to średnio można liczyć.

mark

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Grudzień 2014, 20:32:39 »
Panowie, w takim razie czekam na jakieś wieści od któregoś z Was. Póki co opanowałem technikę jazdy minimalizującą nieprzyjemny rezonans, ale dobrze byłoby definitywnie rozwiązać ten irytujący problem ;-)

l_isek

  • Gość
[Santa Fe SM] przy około 2100 obr. wpada w rezonans
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Styczeń 2015, 12:40:24 »
Witam
Czy ktoś regenerował dwumasę w Santa Fe sm? Nowa kosztuje prawie 4000 pln?
Czy to ma sens? U mnie sprzęgło do wymiany ale są obawy że dwumasa te ż więc chcę się przygotować.