W zalinkowanym temacie nic ciekawego niestety nie napisano.
Silnik ma mechaniczne popychacze zaworowe, do których wyjęcia trzeba zdjąć wałki rozrządu.
http://koreacat.ru/hyundai/parts/HEURPJDH/107096/20240A21/?vin=TMADC81SP9J001277&vinid=303022Koszt regulacji zaworów jest więc dość wysoki i to chyba największy problem tego silnika w przypadku zagazowania (regulacja pewnie w podobnej cenie co remont głowicy w skrajnych przypadkach).
Jak szybko zużywają się zawory na benzynie? - nikt nie wie.
Jak szybko zużywają się zawory/gniazda na lpg? - tez nikt nie wie.
Silnik nie powinien być ponadprzeciętnie wrażliwy na gaz, bo nie jest ponadprzeciętnie wrażliwy na benzynę(ktoś czytał o wypalonych zaworach na benzynie?). Różnica między paliwami podobno jest dla silnika niewielka, jeśli wszystko działa prawidłowo po instalacji.
"Podobno" japońskie silniki są wrażliwe na jakość sterowania ECU (szybko pokazują się błędy silnika, jeśli sterownik traci dokładność), więc sterownik lpg też musi być dokładny, wtryski stabilne, etc. A piszę o tym, bo Hyundai kiedyś kopiował Mazdę i możliwe, że silniki cały czas maja sporo wspólnego z japończykami.
Ergo, stosuj tylko dobre nowoczesne sterowniki lpg i weź polecanego instalatora z forum lpg.
Chyba sterownik STAG (jak najlepszy) i wtryskiwacze Hana/Barracuda, to najbezpieczniejszy wybór. Ale tylko jeśli instalator poświęca czas na strojenie instalacji. Z tego co czytałem, to koszt instalacji IV generacji u dobrego instalatora to ok 3500zl.
Odnośnie przebiegu 100tys km, o którym wspomniałeś...Przy 90tys km miała być kontrola luzów zaworowych - była? (I tak trzeba zmierzyć i odnotować przed instalacją lpg)
A tak do tego podchodzą autoryzowane serwisy:
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=4681&start=80