Autor Wątek: [i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.  (Przeczytany 14445 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wolodi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« dnia: 20 Wrzesień 2015, 15:16:05 »
Witam,

Chciałem zapytać o dobra sprawdzoną instalację LPG do tego silnika.Większość osób odradza BRC proponuje natomiast Stag 4qbox basic lub tech 224
Wtryski barracuda reduktor kme tur. Ewentualnie doplacic do sterownika z obd2 jak stag 4qbox plus lub tech 324obd. Niektórzy proponują też wtryski hana. Słyszałem też taką opinie: Silnik o wymaganej bardzo dużej precyzji dawkowania gazu z uwagi na lichy materiał gniazd zaworowych i brak hydropopychaczy.

Bardzo proszę o poradę i czy faktycznie ten silnik jest jakoś ponadprzeciętnie wrażliwy na gaz? Bardzo liczę zwłaszcza na opinie osób które już montowały gaz do tego silnika.
Dodam, że przebieg to 100000km 100% prawdziwy auto w rodzinie od początku.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline wolodi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Wrzesień 2015, 20:17:10 »
Dzięki, ale wskazany temat nie dotyczył silnika 1.6

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Wrzesień 2015, 21:04:20 »
Ale głowice są te same.

elgreen

  • Gość
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Wrzesień 2015, 11:27:02 »
W zalinkowanym temacie nic ciekawego niestety nie napisano.

Silnik ma mechaniczne popychacze zaworowe, do których wyjęcia trzeba zdjąć wałki rozrządu.
http://koreacat.ru/hyundai/parts/HEURPJDH/107096/20240A21/?vin=TMADC81SP9J001277&vinid=303022
Koszt regulacji zaworów jest więc dość wysoki i to chyba największy problem tego silnika w przypadku zagazowania (regulacja pewnie w podobnej cenie co remont głowicy w skrajnych przypadkach).

Jak szybko zużywają się zawory na benzynie? - nikt nie wie.

Jak szybko zużywają się zawory/gniazda na lpg? - tez nikt nie wie.

Silnik nie powinien być ponadprzeciętnie wrażliwy na gaz, bo nie jest ponadprzeciętnie wrażliwy na benzynę(ktoś czytał o wypalonych zaworach na benzynie?). Różnica między paliwami podobno jest dla silnika niewielka, jeśli wszystko działa prawidłowo po instalacji.

"Podobno" japońskie silniki są wrażliwe na jakość sterowania ECU (szybko pokazują się błędy silnika, jeśli sterownik traci dokładność), więc sterownik lpg też musi być dokładny, wtryski stabilne, etc. A piszę o tym, bo Hyundai kiedyś kopiował Mazdę i możliwe, że silniki cały czas maja sporo wspólnego z japończykami.

Ergo, stosuj tylko dobre nowoczesne sterowniki lpg i weź polecanego instalatora z forum lpg.
Chyba sterownik STAG (jak najlepszy) i wtryskiwacze Hana/Barracuda, to najbezpieczniejszy wybór. Ale tylko jeśli instalator poświęca czas na strojenie instalacji. Z tego co czytałem, to koszt instalacji IV generacji u dobrego instalatora to ok 3500zl.

Odnośnie przebiegu 100tys km, o którym wspomniałeś...Przy 90tys km miała być kontrola luzów zaworowych - była? (I tak trzeba zmierzyć i odnotować przed instalacją lpg)
A tak do tego podchodzą autoryzowane serwisy:
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=4681&start=80

Pabloista

  • Gość
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Wrzesień 2015, 21:44:30 »
Sporo jeszcze zależy od umiejętności dostrojenia instalacji przez gazownika. Oni przeważnie sa biegli w konkretnych typach.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Wrzesień 2015, 20:38:30 »
Ja bym tam uważał z tą biegłością. Fakt, że tu silnik jest niepolecany do gazu więc nie wiadomo ile pociągną zawory na gazie ale trzeba szukać dobrego fachowca a z tym mimo dużej ilości na rynku zakładów z tym słabo.
Spokojnie założą wszędzie a i silnik wytrzyma gwarancję na gaz a potem będą schody.
Już ludzie montowali lpg do focusów z ceramicznymi zaworami i potem był wysyp ogłoszeń z ofertami aut z 2 letnimi instalkami.
Ja gdybym już miał zakładać to może warto by było dać głowicę do zakładu i zmienić zawory na utwardzane.
Oczywiście odradzam brc bo mam ten szajs i wszystko drogie a mało kto umie nawet zaprogramować dobrze komputer.

Offline Dariusz G

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Wrzesień 2015, 22:13:37 »
Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że budżetowa instalacja również będzie chodzić w tym silniku. Sam osobiście miałem założoną instalację za kwotę 1900zł (Poznań) było to 3 lata temu. Niestety nie pamiętam firmy ale reduktor tomasetto chyba a wtryski valteki czerwone, więc bez szału. Ogólnie zrobiłem 170kkm bez obsługowo. Jedynie co padały wtryski ale wymiana na gwarancji a po zmianie na baracudy była bajka.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Wrzesień 2015, 22:25:26 »
A jaką instalację masz teraz założoną?

Offline Dariusz G

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Wrzesień 2015, 22:37:00 »
Teraz mam instalację firmy optima. Zrobiłem 17kkm i na razie nic się nie dzieję. Tyle że to inny motor jest.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Wrzesień 2015, 22:40:06 »
W profilu masz silnik G4FC i o takim jest dyskusja.

Offline Dariusz G

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Wrzesień 2015, 22:50:16 »
Tak bo piszę o pierwszej generacji której już nie posiadam a niestety nie widzę w opcji wyboru silnika drugiej generacji 1.6 mpi 88KW

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Wrzesień 2015, 23:03:27 »
Konstrukcyjnie te silniki są takie same.

Offline Dariusz G

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
[i30 FD] instalacja gazowa 1.6 126KM 2007r.
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Wrzesień 2015, 23:07:14 »
No być może ale zapewniam,  że ten nowszy jest mniej dynamiczny i bardziej paliwożerny.