Autor Wątek: [Atos Prime] Duże spalanie  (Przeczytany 3523 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

krisek1337

  • Gość
Duże spalanie
« dnia: 08 Listopad 2008, 14:11:54 »
witam, od niedawna jestem posiadaczem Atosa prime (2000r/89k przebiegu) i mam takie pytanie czy spalanie w granicy 8+ litrów benzyny /100km w mieście przy spokojnej jeździe to normalne przy tak małym silniku? Ktoś może wie jak rozwiązać ten problem? // jeśli temat był już rozwiązany lub napisałem coś nie tak proszę wybaczyć to mój 1 post na ty forum :-)
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 12:39:06 przez Brt »

wlad

  • Gość
Duże spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Listopad 2008, 15:03:18 »
jest to normalne-moj podobnie spala w miescie,ale 90% jazdy to 3 bieg.na trasie spala ok.5l/100km.

krisek1337

  • Gość
Duże spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Listopad 2008, 15:43:44 »
hmm no to nie dobrze :( zazwyczaj 8l to pala 1.4 silniki z tego co slysze. a jeszcze jedno pytanko na trasie 5l to przy jakiej sredniej predkosci?

Witek

  • Gość
Duże spalanie
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Listopad 2008, 15:53:04 »
Mi spalanie utrzymuje się w granicach 5 litrow. Srednio to 80 km/h na 5 biegow.

kczech

  • Gość
Duże spalanie
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Listopad 2008, 11:49:15 »
w jednym z moich atosów siadla kiedys sonda lambda i bylo dokladnie takie samo spalanie (prawie 8 na 100). Przypominam ze sonda lambda ma bardzo duzy wplyw na spalanie , koryguje sklad mieszanki tak by uzyskac lambde rowna 1. jej wskazania istotnie wplywaja na czasy wtryskow - czyli na spalanie. (Ponadto handluje tez czesciami i zajmuje sie diagnostyka komputerowa aut i juz pare razy spotkalem sie z padnietymi lambdami w atosach. ) Sonda generalnie nie jest zywotnym elementem bo pracuje w bardzo ciezkich warunkach. Co wiecej - padnieta lambda nie wywolywala zadnych zaburzen pracy silnika w atosie a byla totalnie walnieta (w wiekszosci aut - padnieta lambda powoduje cuda w pracy silnika, telepanie, kichanie itd... a tu nic...)
Ale do brzegu: latwo ja sprawdzic bo jest jedno przewodowa i 1V. Wiec miernik w łape , zakres do 1V , napiecie stale. +miernika do czarnego przewodu sondy (mozesz rozpiac wtyczke przy oslonie rozrzadu) a -miernika do masy (dobrej masy) albo do -akumulatora. Odpalasz silnik i czekasz az sie nagrzeje i robisz pomiar na wolnych obrotach i na podwyzszonych satlych obrotach:
na wolnych moze napiecie stac w jednym polozeniu \9choc idealnie jest jesli plywa od 0 do 1 V
natomiast na podwyzszonych ma plywac i osiagac skrajne wartosci czyli od 0 do 1V. Jesli bedzie plywala powiedzmy od 0,2V do 0,9V to tez bedzie ok. Wazne zeby szybko zmieniala skrajne wartosci

Jesli zrobisz pomiar i bedzie ok to zrob kolejny (warunki te same) tylko -miernika do masy auta (do kolektora wydechowego). Dlaczego do kolektora? - bo sonda lambda bierze minus z masy auta i jesli silnik ma slaba mase to i lambda bedzie miala slaba mase czyli nie bedzie pracowala

krisek1337

  • Gość
Duże spalanie
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Listopad 2008, 15:18:35 »
niestety nie jestem w stanie wykonac sam takiego badania, nie znam sie na tym :(

colek

  • Gość
Duże spalanie
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Listopad 2008, 16:07:32 »
powiem tyle moj spokojnie pali 7-8 w miescie w zime 9 a na trasie kolo 5. Tez mysle ze sporo

valdii

  • Gość
Duże spalanie
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Listopad 2008, 21:08:44 »
Warto też sprawdzić termostat , jeśli nie domyka się do końca i przepuszcza wtedy silnik jest niedogrzany i ma większy "apetyt".