Autor Wątek: [Atos Prime] [Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...  (Przeczytany 14918 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sundance_kid

  • Gość
[Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...
« dnia: 02 Marzec 2012, 22:41:17 »
Zbliża mi się okres płać i płacz :( I w związku z tym mam parę pytań.
1) Jaki olej najlepiej wlać. Jeżdzę koło 1500 km w miesiącu. Trasa mieszana. Jakby to miało w czymś pomóc. Obecnie mam wlany półsyntetyk Mobile S. Czy wlewać taki sam olej czy coś innego?
2) Jaki płyn do chłodnicy? Obecny ma przebieg xxxx km. Tak zawsze to schodziło na dalszy plan.
3) Na obecnym rozrządzie mam przejechane około 40000 km. Czy powinnam juz go wymienić? Co wchodzi w skłąd rozrządu w tym autku? Pasek i napinacz?
4) Płyn hamulcowy też już jest liczony w xxxx km. Jaki najlepiej?
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 12:39:15 przez Brt »

legenda

  • Gość
[Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Marzec 2012, 09:50:21 »
1) U mnie się jeździ około 500-600 miesięcznie i od lat i w kilku autach stosuje mineralny elf sport sri. i nigdy problemów nie miałem.
2) PETRYGO moim zdaniem
3) Z tego co wiem Paski są przeznaczone do 90 000 więc przy 80 000 można myśleć o wymionie.
4) DOT 4 ;-)

niedzwiedz1981

  • Gość
[Atos] Jaki olej
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Listopad 2014, 08:38:06 »
Panowie doradzcie co zrobić,sprawdziłem poziom oleju i jest minimum więc czas dolać. A że pora na wymianę to wolę to   zrobić bo nie wiem na jakim oleju atos jeździ. Poprzednia właścicielka wspominała o mineralnym Lotos-ie, ale ja kojarzę gdzieś kartkę z napisem 10w40 czyli półsyntetyk. Teraz nie wiem co wlać, trochę oleju atos wciąga  więc może minerał mu wlać. Jeździ ktoś z Was na mineralnym? jakie odczucia?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Listopad 2014, 20:51:01 »
Do silnika 1.0 producent zaleca następujące lepkości oleju : 5W30, 5W40, 10W40, 10W50 klasy jakościowej API SG lub wyższej.



Nie napisałeś jaki przebieg ma obecnie Twoje auto, a przy doborze oleju ma to znaczenie.

niedzwiedz1981

  • Gość
[Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Listopad 2014, 08:34:14 »
co rekomenduje producent to wiem, bardziej pytam o praktyczne porady, boję się zalać półsyntetykiem stąd pytanie o mineralny. Auto jeździ mało, bo około 200 km w miesiącu, może mineralny mu nie zaszkodzi a wręcz pomoże w kwestii picia oleju.
Przebieg to 101 tys km (przynajmniej na liczniku)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Listopad 2014, 16:52:17 »
Płukanka (np. LM) + olej 5W40 (np. Maxlife Valvoline) i obserwacja poziomu oleju.

Przy tym przebiegu wlewanie oleju gorszego gatunku o lepkości 10W40 lub 15w40 jest niewskazane.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1456
[Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Listopad 2014, 22:25:25 »
Teraz w dobie promocji cena mineralnego 5L jest podobna co 4L 5W40 np. Lotosa syntetika Plus. Dlatego jak się mało jeździ warto wlać ten lepszy bo na allegro z kuponem teraz taki olej kupiłem za 54zł. Masz telefon z androidem to masz rabat. Do lotosa 5W40 nic nie mam nawet ustało zużycie oleju jakie miałem na elfie 10W40. Więc nie zawsze gęstszy olej daje wolniejsze jego ubywanie. Minerala nie lej szkoda silnika. a co do płynu sam kupiłem w markecie w promocji po 20zł 5L iwlałem bo jak zdarzył mi się wyciek ostatnio mniej szkoda niż gdyby było borygo po 45zł.

techinf

  • Gość
[Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Listopad 2014, 09:29:28 »
Kiedy u jednego z mechaników powiedziałem, że chcę filtry KNECHT lub MANN to powiedział po co zakładać do takiego auta jak starczy FILTRON. Powiedziałem co o nim myślę i pojechałem w inne miejsce, gdzie sami polecają te filtry.

Ja do swojego wlewam OLEJ 0W-40 MOBIL1 NEW LIFE 4L a montuje filtry MANN
powietrza C2714, oleju W67/1 oraz paliwa WK614/44. Koszt 250zł.

Obecnie na liczniku 96000.

niedzwiedz1981

  • Gość
[Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Listopad 2014, 11:20:19 »
A powiedzcie koledzy jakie macie opinie na temat lotos 10w40. Bo chcialem nim zalac atosa,zreszta jezdzi na tym oleju ale bierze go troche. Czytam w necie ze ten olej taki jest i czesto auta go biora i nie wiem czy moze mobil czy jednak ten lotos nie taki zly?

[ Dodano: 2014-11-30, 16:27 ]
nikt nie lał ego lotosa?

para

  • Gość
[Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Sierpień 2015, 18:55:45 »
Podepnę się. Ja się właśnie zastanawiam nad wymianą oleju. Samochód kopci strasznie gdy zimny, bierze olej.. kompresja ok 4 x 14 wiec padlo na uszczelniacze. Warsztaty liczą 1000 - 1500 zł za wymianę. Jeden mechanik doradził bym wymienił olej na mineralny (w tej chwili Lotos 10w40) i dodał jeszcze ceramizera.. Samochod na liczniku ma 150tys i jest w gazie od 10 lat.. Próbować mineralny czy lepszy półsyntetyk i dolewać ceramizera?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Sierpień 2015, 20:20:43 »
Kompresja w 1.1 jest 15,5 kg/cm2 min 12,5 kg/cm2 pewnie w 1.0 jest podobnie więc 14 (jednostka nieznana) to wynik prawidłowy. Olej mineralny, półsyntetyczny i syntetyczny to sposób jego wytwarzania i przez to jego jakość. Jeśli chcesz do zużytego silnika wlać słaby olej to na pewno będzie jeszcze gorzej.

para

  • Gość
[Atos Prime] Ekspoloatacyjne sprawy czyli oleje itd...
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Sierpień 2015, 10:49:24 »
Dziękuję za odpowiedź. Czyli próbować raczej lepszej jakości olej np. Motul 6100 SYNERGIE+ 10W40 albo Maxlife Valvoline 5W40 czy któryś Motul 300V? Mało tego  są: MOTUL 300V CHRONO 10W40, MOTUL 300V COMPETITION 15W-50, MOTUL 300V LE MANS 20W-60. W opisie mają Do silników powodujących bardzo średnie/wysokie zanieczyszczenie paliwa przez olej. Jest szansa, że zmiękczy uszczelniacze? Wyczytałem na necie, że twardnienie uszczelniaczy przyspieszają słabej jakości oleje, a zastosowanie jednego z wymienionych może przywrócić chociaż w części ich funkcjonalność. Ile w tym prawdy? z góry dzięki