Autor Wątek: [i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40  (Przeczytany 15480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline orzelek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #30 dnia: 05 Marzec 2018, 21:53:41 »
Wymienisz normalnie z 10 szczotka druciana i zakładasz nowy pamiętaj kluczyk przy sobie ją kupywalem agm oryginał z Renault lepsze parametry niż na naklejce 70a /760 firma motrio po pomiarach pokazywał ok 78a/840 więc duży zapas mocy względem naklejki

Offline mati83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 129
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #31 dnia: 08 Marzec 2018, 09:14:27 »
A to nie trzeba podpinać kompa i jakoś go tam programować czy zmieniać czegoś w oprogramowaniu?  :shock:

Offline orzelek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #32 dnia: 09 Marzec 2018, 06:50:46 »
Nie nic nie podpinasz to jak zmiana bateri w zegarku wymienisz i korzystasz

Offline tygrysek13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #33 dnia: 30 Wrzesień 2018, 13:01:45 »
Witam serdecznie.
Chciałbym odświeżyć temat, ponieważ i mnie czeka wymiana akumulatora.
Mam diesla bez systemu start stop.
Moje pytanie brzmi, jaki akumulator wybrać, a konkretnie jakie wymiary podejdą i jakie jest mocowanie akumulatora. Zastanawiam się też nad parametrami. Jeżdżę zróżnicowanie. Czasami kilka razy dziennie do sklepu po 1,5km, ale też sporo po trasie (55km do roboty po górach).
Ogólnie chciałbym aku kupić na necie, o w moich okolicznych sklepach różnica w cenie to ok. 90 - 100zł. Ja osobiście nastawiam się na Centrę Futurę, tylko właśnie nie wiem który model, bo wymiary są różne, a i mocowania również.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #34 dnia: 30 Wrzesień 2018, 16:23:57 »
Cytat: "tygrysek13"

Ogólnie chciałbym aku kupić na necie, o w moich okolicznych sklepach różnica w cenie to ok. 90 - 100zł. Ja osobiście nastawiam się na Centrę Futurę, tylko właśnie nie wiem który model, bo wymiary są różne, a i mocowania również.


Przeczytaj post #23 kolegi MD13. Może jednak lepiej będzie dopasować aku na miejscu u sprzedawcy.

Offline tygrysek13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #35 dnia: 30 Wrzesień 2018, 18:12:35 »
Kolego ELETomek, twój wpis nic nie pomaga. Zadałem konkretne pytania i oczekuję konkretnych odpowiedzi. Przeczytałem cały temat, Wiem, że kolega się przejechał na zakupie w necie, ale ja pytam o konkrety. Strony w sklepach internetowych sobie przejrzałem, dlatego postanowiłem zapytać tutaj.

Offline kielta82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #36 dnia: 02 Październik 2018, 16:56:33 »
tygrysek ale do tego dochodzi ci koszt wysyłki no i trza doliczyc za akumulator ktory trzeba oddac,no chyba ze ty im wyslesz swoj stary,ja osobiscie wczoraj kupiłem akumulator w sklepie typowo ktory sie tym zajmuje,podjechalem najpierw sprawdzili stary zanim kupiłem,ja mam system start stop moc 70 amh i koszt 720 zł ,wymiary wystraczy mniej wiecej swoj zmierzyc co i jak,ja tak zrobiłem i nie podowałem kobiecie przez tel. jaki mam sprawdzila w katalogu i mi powiedziala zgadzalo sie

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #37 dnia: 03 Październik 2018, 18:41:14 »
Jeśli chcesz kupić aku przez net to nie bierz futury a  polski dostępny na allegro aku formy kozak. Ma dobre opinie i jest sporo tańszy od futury. Brat brał tak i mu śmiga. Wcześniej napalony był i kupił drogą futurę blisko w sklepie. Padała już na gwarancji i oczywiście reklmacje odrzucano.
Sam kupiłem do getza w promocji w markecie za całe 100zł 45ah i to nie leżaki bo cała paleta była do kupna.
Z drugiej strony zamiast futury lepiej kupić vartę sylver lub boscha s4.
Piszę ze swoich doświadczeń a nie z opinii w necie.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #38 dnia: 03 Październik 2018, 20:20:07 »
Vervę to większość odradza. Jak ja kupowałem to sprzedawca mi mówił że ilość reklamacji verwy wzrosła. Ja miałem vervę silver w corollce . Kupiłem nówkę i po 2 latach już tak nie trzymała .

Offline tygrysek13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #39 dnia: 06 Październik 2018, 11:21:45 »
Witam Was po przerwie. Niestety na komórce nie mogę odpisywać, bo wyskakuje mi jakiś błąd.
Ale wracając do tematu. Futury nie kupiłem, bo nie było pod azjatyckie ani w stacjonarnym, ani w necie. Miałem zamiar kupić Vartę, ale też miałem problem ze znalezieniem w dobrych pieniądzach z dostawą. Potrzebowałem na necie kupić, bo chciałem wziąć na raty razem z innymi rzeczami.
Wybór padł na akumulator TUBORG. Polska konstrukcja z Mielca, na amerykańskiej technologii ponoć. Opinie mają dobre na necie i 3 lata gwarancji. Model to Tuborg TA-570-412. 70 Ah i 630 A rozruchu. Wymiar identyczny jak oryginała. Akumulator jest z korkami, więc, można sobie zaglądnąć z czasem i wody dolać. Cena? Mnie wyszło 375 zł z przesyłką i bez zdawania starego (tak wyszło, bo jeszcze firma nie miała podpisanej umowy na odbiór przez kuriera, więc mi nic nie policzyli). Autko teraz dużo lepiej odpala, nie ważne, czy zimny silnik, czy gorący.
A teraz mam pytanie dodatkowe. Czy jest możliwość, że w jakiś sposób przez padający akumulator auto gorzej jeździło? Po wymianie (mimo, że w międzyczasie nie tankowałem auta, więc paliwo to samo) auto zrobiło się żwawsze. Lepiej przyspiesza, tak jak powiedzmy jeszcze rok temu. Nic więcej prócz aku nie wymieniałem, więc pomyślałem, że to przez to, tylko nie wiem jaki wpływ mogłoby to mieć? Pomyślałem, że może jak akumulator jest padaka i nie ma pojemności, to elektronika w jakiś sposób chroni go przed przeładowaniem i obciąża pracę silnika, ale to moje domysły tylko.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 343
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #40 dnia: 06 Październik 2018, 18:08:36 »
U mnie z pracy kupowali ten TUBORG do innych aut i nie narzekają. Mają dobre opinie. Jak ciągle ci połacowaywał to odczujesz na mocy. To tak jak jazda z klimą i bez dla porównania.

Offline kijak79

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Listopad 2018, 00:32:07 »
Witam kolegów od akumulatorów  :mrgreen:  
Podepnę się nt. mojego Rocket-a. Nie wiem ile ma Ah a na naklejce z góry jest: 64-31GL (AGM) 12V RC:155MIN CCA:800A. Ah pewnie są tam gdzieś z boku, ale trudno tam dojść, bo ta osłonka czara przeszkadza. Auto ma 6 lat i od nowości akus chyba nie był wymieniany. Dziś tak sobie zajrzałem pod maskę i odkręciłem koreczki od akumulatora. A tam sucho jak diabli. Po zmierzeniu miernikiem było 12.50V. Podjechałem do sklepu po wode do akumulatorów i uzupełniłem. Weszło coś z 3.5 szklanki od Whisky (troche mniejsza od standardowej)   Czyli tak mówiąc chyba ok. 0.7 litra. Troche to dużo co? Cele przed zalaniem były czyste, białe bez nalotu.
Samochód zawsze zapala dobrze, za pierwszym razem. Standardowo, Ledy, kontrolki czy licznika, radia, klimy przygasają podczas zapalania. No ale to chyba standardowa procedura przy takim poborze mocy rozrusznika. Gdy się świeci sufitowe światło to przygasa tylko troszkę. To chyba dobry objaw. Jedyne co mnie nie pokoiło to, że Auto Start-Stop się przestał załączać. To może być przyczyna słabego akumulatora (tak jest w instrukcji).
Klemy musiałem odpiąć, zwłaszcza "+" bo plastik przykrywa jedną cele.
Po dolaniu naładowałem małym prądem przez jakieś 5.5 godz. Jutro jeszcze raz podepnę na kolejne 4.5. Po tych 5.5 godz. ładowania było 13.10V. Auto nie wykazuje żadnej zmiany podczas zapalania i jazdy. Ale zrobiłem tylko pare km. Ogólnie to dziennie robie 25-35km. Zauważyłem jednak, że podczas ładowania cele zrobiły sie brudne, a woda/elektrolit takie mętne. Bulgotało troche, ale to standard podczas ładowania a gdy odłączłem to iskra nie była aż taka mocna (może to ostatni dech akumulatora  :roll: ).
Mam zamiar na Święta jechać do Niemiec i zastanawiam się czy wymienić akumulator, bo jak przyjdzie sroga zima to może być kłopot? Co o tym myślicie? Czy jednak naładować jeszcze troche i jeździć, aż pewnego razu padnie i wtedy będe miał pewność, że to już czas. Nie chciałbym jednak, żeby to się gdzieś na autostradzie stało, ale w razie czego to assistance jest.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Listopad 2018, 10:35:14 »
dolałeś, naładowałeś działa.
Będzie żył  :mrgreen:

Offline kijak79

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Listopad 2018, 15:07:36 »
Eureka "A"
Dzisiaj rano przy temperaturze 5.5 °C i po przejechaniu okolo kilometra Auto Start-Stop wlaczyl sie na pierwszym skrzyzowaniu. Doladuje akumulatorz z pare godzin dzis wieczorem i zobaczymy ile wytrzyma i czy nadal "A"bedzie sie aktywowal.
A moze jakies urzadzenie do sprawdzania sobie zakupic?

[ Dodano: 2018-11-26, 20:53 ]
Długo się nie nacieszyłem. Po pracy "A" sie wyłączyło jeszcze z dwa razy i na tym koniec....

Offline kijak79

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i40 VF] Akumulator - kilka pytań - i40
« Odpowiedź #44 dnia: 27 Listopad 2018, 21:17:25 »
Dzisiaj znów sie "A" właczyło z 3 razy, więc nie jest aż tak źle. Doładuje jeszcze bo wczoraj nie miałem  czasu.