Problem rozwiązany. Rolki zamontowane (nowe) są sprawne i cichutkie. Kupiłem zastępczo koło zębate wałka, zdemontowałem stare, pooglądałem i nie stwierdziłem niczego niedobrego. Porównałem z zakupionym i moje jest w doskonałym stanie. Zęby nawet nie draśnięte podczas gdy na zakupionym były ślady walki - zapewne dlatego, ze ktoś nie umiał zblokować tego koła. Ja korzystając z blokady kół pasowych, bez problemu zdemontowałem i zamontowałem z powrotem owo kółeczko. Koło nie było problemem, rolki też, hmmm.
Zabrałem się za pasek. Oglądając go zauważyłem, że z jednej strony jego brzeg jest w porządku a z drugiej (frontowej) jest jakiś błyszczący, jakby wyślizgany.
Zdjąłem go ostatecznie. Na podkładce dystansowej pod kołem pasowym wału są widoczne ślady tarcia brzegu paska o ową podkładkę. Czyli już wiadomo co było nie tak. Problemem był pasek. Mimo, że zarówno dolne jak i górne koło zębate jest na tyle szerokie, że mieści całą szerokość paska (25mm) z zapasem (ok. 30mm) to pasek jakimś cudem zjechał do samego brzegu trąc o podkładkę metalową. Stąd ten dźwięk takiego wzmożonego wycia podczas dodawania gazu.
A druga sprawa to dźwięk grzechotu koła pasowego na wałku. Winowajcą znów był pasek. Był to dźwięk podobny do tego gdy naciągnie i puści się strunę lub batem uderza w metalowy przedmiot z dużą częstotliwością. Pasek był odpowiednio naciągnięty i luzowany kilka razy z nadzieją, że to jest przyczyną owych dźwięków.
Pasek to GATES. Oryginalny w oryginalnym pudełeczku. Nie dość, że zjeżdżał z kół pasowych (taka fajna wadliwa konstrukcja) to był taki plastikowy, że uderzał o koło pasowe dając dźwięk grzechotu. Plastikowy dlatego, że zamiast przytrzeć się o podkładkę to się nabłyszczył.
Kupiłem oryginał i jak ręką odjął. Swoje zapłaciłem ale na przyszłość będę wiedział.
Info dla potomnych! GATES to nie zawsze GATES. Dokładnie mierzcie paski i sprawdzajcie jak wyglądają. Opakowanie oprócz wyraźnego oryginalnego loga producenta musi mieć nadrukowaną datę przydatności paska - do kiedy można go montować! GATES nie jest już 100% pewną firmą jeśli chodzi o paski rozrządu. Jest mnóstwo podróbek. O ile rolki jesteśmy sprawdzić wizualnie i słuchowo, o tyle pasek - jeśli jest ciągły, niepoobrywany itd. to już nie do końca. Jeśli ktoś nie jest pewny, lepiej kupić oryginał.
