Autor Wątek: [i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min  (Przeczytany 22284 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

pane.barmane

  • Gość
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« dnia: 20 Lipiec 2015, 19:28:03 »
Witam,
Przejżałem forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale nie do końca znalazłem odpowiedź dlateko zakładam temat.
Silnik 1,6 crdi 90 KM, od jakiegoś czasu łapie błąd polegający na tym, że obroty nie przekraczają 3 tys obr, silnik duzo słabszy. Egr najpierw został wymieniony na używkę z allegro, co nic nie zmieniło, potem EGR zaślepiono i 'wyłaczono' go elektronicznie. Dalej bez zmian w dynamice, zawsze słaby, czasem obroty do 3k, czasem dalej.
Czy wyłaczony EGR może dalej powodować błędy. Nie wiem jak poradzić sobie z tematem, zakup nowego zaworu to jakieś 900pln, a nie mam pewności że napewno to pomoże.
Miałem już problem z obrotami do 3000, ale po wyczyszczeniu siteczka w baku problem minął.
Ostatnio usłyszałem, że błędy może powodować jakiś zawór wirowy przy kolektorze. Może ktoś pomóc w temacie? pozdrawiam

Offline Nabuknedasar

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 100
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lipiec 2015, 22:11:34 »
A jak u Ciebie z olejem?. Mój dostawał błąd "za niskie ciśnienie oleju" i ograniczał moc i obroty do 3000. Pomogła dolewka do 3/4 wg bagnetu (po wymianie serwisowej miał nieco ponad minimum)

pane.barmane

  • Gość
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Sierpień 2015, 21:51:24 »
Oleju jest sporo, choć wymiana za jakieś 2000 km.
wczoraj odebrałem auto od mechanika i jest ok. Z tego co się dowiedziałem to dokonali jakiś zmian systemowych w programie tak aby EGR był całkowicie nieaktywny. Mam nadzieje że będzie ok, bo wydawać około 900 pln na nowy EGR bym nie chciał...
Z tego co widzę to błąd w stylu obroty do 3000 jest bardzo popularny ;-)

Offline dexth

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[i30 FD] Problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Grudzień 2016, 10:58:59 »
Mam problem z i30CW silnik diesel 1582 cm3 Crdi,  66 kW VIN TMADB81SABJ039416. Przy rozpędzaniu można dodać gazu prawie "do dechy" i samochód przyśpiesza bardzo dobrze, ale tylko do osiągnięcia obrotów 3000. Nie ma znaczenia czy przyspieszam wolno, czy szybko. Coś mu nie pozwala przekroczyć tych obrotów. Tak jakby paliwo było blokowane czy może coś innego to powoduje. Myślę, że gdyby to była sprawa pompy paliwa lub filtra paliwa, to problem byłby tylko przy szybkim rozpędzaniu.  Na żadnym biegu nie da się przekroczyć tych obrotów, a na "luzie" przekracza, nawet do 5000 a może i więcej, bo nie próbowałem. Żadna kontrolka się nie świeci. Pytam na forum, bo może ktoś się spotkał z podobnym zjawiskiem, może jest jakiś element elektroniki, który to powoduje?

Offline kevin.c

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Grudzień 2016, 12:41:56 »
Zaprzyjaźnione niepolskie fora hundajowe odnośnie limitu obrotów mówią jednak o wymianie filtra paliwa.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Grudzień 2016, 17:13:08 »
Wężyki podciśnienia sterowania turbiną.

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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

Filtr

http://ceedclub.ru/forums/index.php/topic,37520.0.html

https://www.drive2.com/l/1661935/

EGR

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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

Czujnik ciśnienia doładowania na rysunku element o numerze 39300E.

http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D%3D

Offline arni_23

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 226
Re: [i30 FD] Problem z obrotami silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Grudzień 2016, 19:26:13 »
Cytat: "dexth"
Mam problem z i30CW silnik diesel 1582 cm3 Crdi,  66 kW VIN TMADB81SABJ039416. Przy rozpędzaniu można dodać gazu prawie "do dechy" i samochód przyśpiesza bardzo dobrze, ale tylko do osiągnięcia obrotów 3000. Nie ma znaczenia czy przyspieszam wolno, czy szybko. Coś mu nie pozwala przekroczyć tych obrotów. Tak jakby paliwo było blokowane czy może coś innego to powoduje. Myślę, że gdyby to była sprawa pompy paliwa lub filtra paliwa, to problem byłby tylko przy szybkim rozpędzaniu.  Na żadnym biegu nie da się przekroczyć tych obrotów, a na "luzie" przekracza, nawet do 5000 a może i więcej, bo nie próbowałem. Żadna kontrolka się nie świeci. Pytam na forum, bo może ktoś się spotkał z podobnym zjawiskiem, może jest jakiś element elektroniki, który to powoduje?


a twój pojazd nie ma czasem filtra cząstek stałych?

z rysunku wynika że jest DPF.

Zrób tak, odpal auto, znajdź drogę na 25 minut jazdy, i na 5 biegu jedź na obrotach powyżej 2000. Najlepiej ze stałą prędkością ale obroty trzymaj w przedziale 2000-3000. Po 25 minutach powinien się przeczyścić.

Uruchomienie procedury dopalania filtr DPF nie jest sygnalizowane w hyundaiach, a w tym właśnie momencie jest ograniczenie do 3000 obrotów.
Można to zauważyć, jak silnik jest rozgrzany, włączyć spalanie chwilowe i puścić auto na biegu bez dodawania gazu, spalanie powinno wskazywać 0,0 przy wyłączonym dopalaniu oraz od 0,5 do nawet 2,0 przy dopalaniu.

Procedura polega na takim wzbogaceniu mieszanki, by katalizator rozgrzał się do chyba 650 stopni  i w tym czasie wypala się z niego sadza.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Grudzień 2016, 19:52:30 »
W tym aucie nie ma filtra cząstek stałych CPF i koła zamachowego dwu-masowego.

Podłącz komputer i sprawdź błędy.

Offline dexth

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Grudzień 2016, 12:15:28 »
Byłem dziś podłączyć pod komputer. Dwa błędy były:  brak paliwa i niski poziom oleju. Na razie pojeżdżę jeszcze i podłączę za kilka dni, czy się powtórzą. Obawiam się, że są to błędy zarejestrowane po ostatniej wymianie oleju i filtra paliwa. Ostatnio mało tym samochodem jeżdżę ale spróbuję zrobić to co radzi    arni_23

W tym aucie nie ma koła zamachowego dwu-masowego. Czy to mankament, czy zaleta?
I jeszcze pytanie: http://ceedclub.ru/forums...ic,37520.0.html
Czy łatwo się dostać do tego sitka? Podejrzewam, że to w zbiorniku paliwa.

Offline Ania_Hyundaii30

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Sierpień 2017, 23:58:47 »
Hej.

Jakieś rozwiązanie na ten problem ?

Mam dokładnie to samo. Wyczyszczone sitko w ssaku, było sporo syfu, a mimo to wchodzi mi w tryb awaryjny 3000 obrotow i mam kontrolke check engine

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Sierpień 2017, 19:28:23 »

Offline Ania_Hyundaii30

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Sierpień 2017, 22:30:25 »
Auto ok 3000 obr. wchodzi w tryb awaryjny, przymula i nie zbiera sie jak powinno.

Okresowo problemy z odpalaniem.

Check engine zapala się szczególnie w upały i kiedy jest mało w baku.

Niedawno było tak, że szarpało przy 140 km/h a nawet miałam taką sytuacje , że auto jakby coś połknęło i zaczęło coś przełykać i mną szarpnęło po czym wyłączył się zapłon.Wyczyszczono mi sitko w ssaku i już nie gaśnie i ma jakby więcej mocy. Było trochę błota..

Nadal jedak zapala się check engine i ten ttryb awaryjny się włącza.
Dziwne...

Dzisiaj nalałam mu sporo paliwa i jechał jak szalony... a zaraz na przyklad go coś przymuli już gaz do dechy a jego odcina.

Podpinałam do komputera:

P1186 Ciśnienie paliwa zbyt niskie
oraz błąd mówiący o tym, że przepustnica jest zablokowana.Z tego co pamiętam stale otwarta.


Od czego powinnam zacząć ?

Czy sitko zamówić nowe ?
Zlecić czyszczenie baku?
Czyszczenie EGR oraz czyszczenie przepustnicy ?

Czy ciśnienie może być zbyt niskie bo przepustnica jest walnięta?


Macie jakieś pomysły?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Sierpień 2017, 23:08:37 »
Sitko się wymienia nie czyści.

Przy błędzie P1186 do sprawdzenia regulator ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia.

http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=6331

http://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles
.

Offline Piotras85

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Wrzesień 2017, 08:40:05 »
Jeżeli sitko w baku się zapchało ,to w jakim stanie jest filtr paliwa?  Przecież on ma za zadanie zatrzymać drobniutki syf.

Co jest bardzo istotne , JEŻELI BĘDZIE ZAPCHANY FILTR PALIWA ( nie będzie miał już odpowiedniego przepływu ) TO KOMPUTER WYWALI BŁĄD : ZBYT NISKIEGO CIŚNIENIA NA LISTWIE CR lub BŁĄD DZIAŁANIA ZAWORU REGULUJĄCEGO CIŚNIENIE PALIWA. Bo jak ma być ciśnienie na listwie bez paliwa ? Siła rzeczy.

Trzeba tez zwrócić uwagę czy gdzieś nie pociąga LEWEGO POWIETRZA.
U mnie była uszkodzona membrana przy tej ręcznej pomoce paliwa tam gdzie filtr siedzi. Jak nią pompowaniem to zaczęło delikatnie się sączyć paliwo i to mnie zaniepokoiło . A objaw był taki ze jechał najnpierw normalnie a późnej jak potrzebował więcej mocy wchodził w tryb awaryjny i kręcił się do 3000 lub czasem gorzej , rozłączyło go do zera.

Mi się filtr paliwa raz zapchał po 20 000 km. A tankuje tylko na Shellu V -Power .

Offline lighthammer

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[i30 FD] Problem z EGR? brak mocy, obroty do 3000/min
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Wrzesień 2017, 08:20:36 »
Kilka tygodni temu kupiłem i30 1.6 CRDI 90KM i miałem podobnie. Mój model ma DPF i to właśnie jego zapchanie powodowało, że obroty dochodziły max do 3000/min. Po jakimś czasie włączył się także check engine. Pomogło usunięcie DPF za jakieś 600 zł.