Autor Wątek: [i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)  (Przeczytany 39606 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Luty 2018, 20:59:28 »
A kto Ci robił mapę i wywalał DPF ?

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #31 dnia: 12 Luty 2018, 21:05:16 »
krzysiekchl zabieg zrobiłem w:
 G-LAB Diesel Tuning
Rokicińska 266 92-620 Łódź

Tam też robił Venom swojego i40. Byłem pierwszy z silnikiem 136k i automatem. Do tej pory z i40 robili manuale i z mniejszą fabryczną mocą.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #32 dnia: 13 Luty 2018, 05:09:18 »
168 kucy to grubo... masz może wykresy?
Co do DPF to jak to wyglada? Masz przelot czy dziury w obudowie? Jaki całkowity koszt? Widziałeś DPF po wycięciu? Jaki był stan? Co tak naprawdę robią z reszta filtru? Oddali Ci go chociaż?

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #33 dnia: 13 Luty 2018, 08:10:12 »
Krzysiek to to samo miejsce gdzie ja robiłem. 168 koni fajnie.Jaki moment ? Moc to akurat zazwyczaj jest  powyżej 3000 wiec tam gdzie sporadycznie bywamy . Masz wykres? Zaskakujące jest to ze w serii miałeś 128 koni tylko. Może przez dpf? U mnie było w serii zamiast 115 koni az 126 . 168 jest bez problemu do zrobienia w i40 nawet tej 115 konnej jak i  z dpf .Przynajmniej moja sztuka chciał kręcic wysokie parametry.

Serio spadło ci spalanie? Ja mam wrażenie ze mi delikatnie wzrosło po modzie ale możne to dlatego że przed było nieprzyzwoicie niskie .

heheh chwalili ci się jak zatrzasnęli kluczyli w moim i40 ???  :lol:   :lol:  :lol:  :lol:

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #34 dnia: 13 Luty 2018, 17:26:04 »
DPF nie widziałem. Rano wstawiłem auto i po południu po nie pojechałem. Byłem przy wgrywaniu mapy.
https://drive.google.com/folderview?id=1-bAPpZ8eZ4EmkE6ZE9CN56f3K_TXrVlg
Tu jest wykres . Dla porównania jakieś fabryczne ustawienia. Z momentem jest tak że w automacie jest trochę zafałszowany ze względu na sprzęgło. Spalanie spadło na pewno z powodu DPF. Jak mi ciągle dopalało to brało paliwo. Tak czy siak z 9 na razie mam 7. Jestem na wyjeździe na autobanie auto ma moc. Czuć moment że jest prawie stały tak jak na wykresie . Venom opowiadał tylko że twój bardzo chciał się kręcić i trzeba było go ograniczać. Z DPF został wywalony środek i wyłączony z kompa. Z zewnątrz wygląda jak by był. Dodatkowo wyłączył mi EGR za zaś. Auto spokojnie jadąc na 6 biegu zbiera się bardzo dobrze . Nie trzeba tak deptać i redukować. Co to g- lab to podejście profesjonalne. Spokojnie pogadaliśmy , spytał mnie czego oczekuje. Te osiągi co ja uzyskałem są bez szaleństw. Spokojnie można było go dać wyżej. Początkowo uzyskał 158 km ale wykres nie był tak równy i po rozmowie stwierdził,że go poprawi. No i wyszło 168 km. Koszt to 1800zł.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Luty 2018, 07:25:38 »
elegencko

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #36 dnia: 14 Luty 2018, 08:56:01 »
Musi jechać, w automacie musi to być fajne uczucie.

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Luty 2018, 18:58:25 »
Cytat: "Venom"
Ponizej mój wykres po wgraniu programu i strojeniu. W stocku okazało się że moja 115 konna wersja ma koni 126 . 162 konie bez problemu ale ostatecznie z uwagi na dpf zostaliśmy przy 155.

[ Dodano: 2018-02-05, 12:11 ]
Cytat: "krzysiekchl"
A czy ktoś z Was po chipie zaobserwował częstsze czyszczenie DPF? I słyszy głośniejsza pracę turbiny?

U mnie wręcz przeciwnie. Wogóle nie słychać nic a cały silnik pracuje tak cicho ze wydaje mi się że to jest benzyniak. Co do częstszego wypalania to z tego co pamiętam to ten majster który mi programował to nie jest dobry  objaw. To jest wręcz zły objaw. Po modzie podniesiona jest temperatura spalin i dpf głupieje .Dla niego teraz to nie jest podniesiona temperatura spalin a on to odczytuje jako rozpoczęcie procesu regeneracji bez względu na to czy czy potrzeba czy nie i czy tego chcesz czy nie .Innymi słowy kontroluj poziom oleju bo może lać po tłokach .


A u Ciebie nie ma zbyt wysokiej temperatury spalin? Dziś po 70 km się włączyło jak dodałem na 2 i 3 biegu gazu. Najgorsze że nie wiem jak sprawdzić sam DPF.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #38 dnia: 26 Luty 2018, 07:31:25 »
Hm, wiesz. Nie dramatyzowałbym bo przecież dpf jest taki sam jak wersji 141 konnej. U ciebie wzrost mocy vs seria jest właściwe prawie żaden .U mnie nieco więcej ale tez bez jakiś drastycznych skoków . Nie zauważam póki co negatywnych stron .Mam ten interfejs co tos ie podpina. Muszę kiedy zobaczyć czy jest coś na temat temperatury spalin .

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Luty 2018, 09:00:09 »
No u mnie ze 116 wyszło 148. Może już faktycznie jest dość pełny i wystarczy trochę jeżdżenia niedogrzanym autem i się dopełnia?

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #40 dnia: 26 Luty 2018, 09:19:52 »
No ze 116 ale my mamy te słabsze jednostki które niczym ( oprócz softu  i kolektorów) nie różnią się od jednostek 136 i 141 koni zatem te + 7 koni u ciebie trzeba traktować jako odblokowanie do normalnych parametrów nic więcej. Byłeś z nim ostatnio na wypalaniu poza miastem ? W mieście ci sienie zregeneruje tzn zawsze przerwiesz ten proces. Tu potrzeba minimum 15 minut jazdy na 3 000 obrotów bez dotykania hamulca i zmiany biegów. Jedziesz do Piątku , pakujesz się na autostradę i jedziesz do Sójek na 4 biegu 3000 obrotów i masz dpf pusty .

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Luty 2018, 09:26:19 »
Byłem w Świnoujściu autostradą jechałem, teraz jechałem do łodzi miedzy 160 - 200 KMH. Czyszczenie się pojawiło jak wracałem.

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Marzec 2018, 16:33:42 »
Pytanie. Co może powodować dźwięk spalania stukowego. Słychać je od ok 2000 obrotów przy mocniejszym wciskaniu gazu. Jak przyspiesza się spokojnie to jest normalnie. Wtryskiwacze są po regeneracji. Auto jest po chipie. Czy mogło się coś stać z mapą?

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #43 dnia: 16 Marzec 2018, 21:01:48 »
przestawiony zapłon tzn wyprzedzony

Offline krzysiekchl

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Chip tunning i40 1.7 CRDi (115 KM -> 135 KM)
« Odpowiedź #44 dnia: 16 Marzec 2018, 21:17:02 »
No i pojawił się błąd P245A... Co tu się dzieje? Wcześniej wywalony wtryskiwacz....