Autor Wątek: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach  (Przeczytany 17861 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kml

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #45 dnia: 03 Czerwiec 2008, 12:53:51 »
Cytat: "e-gen"
Zaletą układów V generacji jest to, że można je stosować praktycznie do wszystkich samochodów wtryskowych. Ich wadą zaś jest koszt. Ceny takich instalacji rozpoczynają się od 5000 zł.[/i]
Źródło: http://www.tarnow.net.pl/index.php?pokaz=wiadomosc&id=19


Ostatnio na pl.misc.samochody była dyskusja na ten temat i jasno z niej wynika że silniki FSI na chwilę obecną się nie gazują. Ciekawe jak to sie dalej rozwinie z tą V generacją.

tutaj jest źródło http://tiny.pl/kxz2

e-gen

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #46 dnia: 03 Czerwiec 2008, 16:25:45 »
Cytat: "kml"
[silniki FSI na chwilę obecną się nie gazują.

i GDi

kml

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #47 dnia: 03 Czerwiec 2008, 22:58:49 »
e-gen, o własnie miałem to dopisać :) Ciekawe kiedy coś wymyślą w tym temacie.

Accent

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #48 dnia: 03 Czerwiec 2008, 23:08:22 »
i TDI jak w temacie wersji :P hehe, choć tam niby diesle już da sie....

IgoReCzeK

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #49 dnia: 04 Czerwiec 2008, 00:19:22 »
Witam. Obczytałem się za wszystkie czasy i pewnie bym teraz miał więcej dylematów przy zakładaniu instalacji LPG, a tak stało się i po małych zacięciach (przed regulacją) teraz tylko zostało mi tankowanie i miła jazda bez odczucia spadku mocy silnika (oby jak najdłużej). :mrgreen: Pozdrawiam.

Legro_Sz

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #50 dnia: 04 Czerwiec 2008, 15:18:55 »
Cytat: "Jarek"
Cytat: "Legro_Sz"
czemu tego nie zbadali??

Skąd wiesz że nie? Nawet Google oferuje wiele ciekawych artykułów naukowych w tym temacie, wystarczy tylko mądrze zadać pytanie.


Ah niestety wiem takei sprawy bo nie chodzi mi o jakis artykuł tylko tak jak napsaielm o dlugo trawale badnaia w jakims madrym cenionym laboratorium - i choidzi mnie w tym momencie o jakieś badania udostępnione opini publicznej a nie o hipotezy bądź przecieki z jakiś laboratoriów.

Do kml:

A co do benzynki 95 która napsilem ze mnie gorzej samochod na niej chodzilo to pochodziła ona z takiej jednej stacji na uboczu - nie z shellla ( moj blad nie dopisalem all - zastosowalem tzw skrót mysłowy).

mihu_24

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #51 dnia: 07 Czerwiec 2008, 04:12:13 »
Cytat: "e-gen"
...no i fajnie mieć możliwość wyboru "źródła zasilania" -->> Pb+LPG to prawie hybryda :->


To samo tylko bez "prawie" powiedział mi dziadek na przeglądzie,hybryda z niego była wtedy.
Oczywiście mnie nie puścił,bo miałem za dużo CO2 ...

EDIT:
Poprawa cytatu

Misio

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #52 dnia: 07 Czerwiec 2008, 22:50:43 »
małe OT :) może za to nie wylecę :)

126p też miał napęd hybrydowy - często trzeba było go pchnąć żeby odpalił :-D a że wystarczał do tego tylko kierowca, więc można uznać że to był napęd nożno-spalinowy :mrgreen:

Accent

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #53 dnia: 09 Czerwiec 2008, 11:41:07 »
Maluch to Polskie porshe - napęd na tył i silnik z tyłu :) Miodzio...:P
Poza tym ma niezłe wyciszenie - nogami się uszy zatyka.

Ale ludzie nadal nim jeżdżą, a da się nim objechać cały świat.

speedmaster

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #54 dnia: 09 Czerwiec 2008, 11:43:43 »
miało byc małe OT więc prosze o powrót do meritum sprawy 8-)

Accent

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #55 dnia: 12 Czerwiec 2008, 12:05:42 »
Styl jazdy a LPG

Zaczełem jeździć w stylu ECO i wiecie jakie spalanie?
6,6l gazu w trasie. Przeliczaja na złotówki(2,06 1l LPG) 13,8 zł.
Osobiście polecam jazdę ECO bo nie sądziłem że da się do tylu zejść.
260 km w trasie z czego 40-50 w mieście.

Mieszanka - po mojej regularcji raczej za bogata, ale mam blos a to cieżko ocenić.
:D Szok.
Co do kosztów, PB cz ON 6 literków to bardzo mało, każdy się zgodzi 6 x 4,8 zł = 28,8 zł.

Witek

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #56 dnia: 12 Czerwiec 2008, 20:24:46 »

todo

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #57 dnia: 20 Wrzesień 2008, 20:29:31 »
Cytat: "on86"
i tutaj w 100% zgadzam się z Tobą Jarek :-D -gaz za bardzo wysusza silnik i go niszczy

Możesz podać jakiśkonkretny przykład? Ja przed laty jak miałem założyć pierwszy raz LPG do swojegi Tico, tak Tico - zrobiłem dosyć szeroki wywiad wśród użytkowników. Ale nie znajomych tylko ludzi "żyjących" z jazdy samochoden, tzn. taksówkarzy, właścicieli Nauki Jazdy i niektórych przedsiębiorców. Wszystkie opinie co mnie trochę nawet zdziwiło były pozytywne. Jeden nawet opowiadał, że po 250k rozebrali w firmie cały silnik, aby się przekonać o zużyciu i okazało się, że cylindry, tłoki i cała reszta wyglądały lepiej niż po przejechaniu takiej samej drogi na benzynie. To do mnie przemawia, a nie jakiś wujek, czy ciotka co bez przerwy jeździli po mechanikach i ciągle im się coś na "tym gazie" psuło, lub jakiś domorosły, garażowy mechanik, co to zapłon nasłuch ustawia w samochodzie z komputerem.
Teraz w Accencie 1.3 mam BRC SQ24 i pali mi 1:1 LPG w stosunku do benzyny, od założenia jeszcze mi się nic nie zepsuło już prawie rok. Tylko trza jeździć do prawdziwych mechaników.

Jarek

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #58 dnia: 20 Wrzesień 2008, 22:21:46 »
Cytat: "todo"
ludzi "żyjących" z jazdy samochoden, tzn. taksówkarzy, właścicieli Nauki Jazdy i niektórych przedsiębiorców

Idąc Twoim tokiem rozumowania to wybierając surowiec energetyczny do ogrzewania domu powinienem wzorem ciepłowni miejskiej wybrać taniutki miał węglowy (z błotem i kamieniami) zamiast wysokokalorycznego węgla lub gazu, bo przecież firma która przerzuca paliwo megatonami nie może się mylić.
Lpg ma jedyną podstawową zaletę - jest tani, to pozwala niektórym zakupić imponującą brykę która kłuje w oczy sąsiadów a na utrzymanie wystarcza parę groszy, bo przecież sąsiedzi nie muszą dostrzec plastikowego koreczka do tankowania lpg.

Hants

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #59 dnia: 21 Wrzesień 2008, 12:09:10 »
Jarku - to nie jest dobry przyklad. Sa dostepne piece na mial weglowy, sa wkladki do piecy weglowych umozliwiajace spalanie czerwonej ropy, sa wreszcie typowe piece gazowe. O ile w przypadku CO i CWU w domu sprawa jest bardzo zlozona - zakup odpowiedniego kotla powinien byc rozsadnie dobrany i starannie przemyslany oraz po prostu skalkulowany. Chalupa z grubymi zaizolowanymi scianami i starymi drewnianymi oknami typu szwedzkiego - nie nadaje sie do ogrzewania gazem, ktorego układ ma minimalna bezwladnosc cieplna. Tu z pomoca przychodzi wegiel. Gaz, cienkie rurki, konwektory + porzadnie zaizolowany - to droga impreza na poczatku - ale pozniej - 300 m2 grzejesz za rownowartosc 500 zl z CWU..

Wracajac do tematu - z silnikami sprawa jest mniej skomplikowana - kupisz albo diesla albo benzyne. W przypadku benzyny - pamietaj, ze to co sie wtryskuje do cylindra to tez GAZ tyle, ze mieszanina benzyny z powietrzem. Nie widze zadnych przeszkod w gazowaniu (LPG) auta. Jesli instalacja jest zalozona porzadnie i dobrze wyregulowana to potrafi byc w zasadzie bezobslugowa. I teraz: Po pierwsze bedzie tansza w eksploatacji, po drugie - nie zwiekszasz portfela szejkom (bo LPG to produkt niejako uboczny przetwarzania węglowodorow na benzyne) i po trzecie - zostawiasz o wiele, wiele mniejszy carbon footprint po sobie. Uwazam, ze LPG to po prostu rozsadek i... niejako juz koniecznosc.