Autor Wątek: Zalety i wady instalacji lpg w samochodach  (Przeczytany 17828 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BartBartez

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Czerwiec 2008, 10:46:54 »
Cytat: "on86"
Mechanik stwierdził, że to wina gazu.


Ostatnio widziałem sytuacje jak klient podjechał pod warsztat autem, w którym z daleka było słychać stuki zaworów(fiat siena). Pyta się mechanika co to stuka, a tem mówi mu że trzeba auto podpiąć pod kompa :-)

Taki przykład na to, że ktoś coś powiedział.
ja zawsze do swoich aut leję normalny olej (Nie do LPG) i wkładam normalne części i wszystko hula aż miło.

Gość, u którego zawsze serwisuję i montuję LPG opowiadał mi jak klient przyjechał żeby mu założyć przewody WN. na widniał napis "zalecane do instalacji LPG". Zdziwili się gdy po otwarciu zobaczyli naklejki na przewodach z napisem "nie stosować w samochodach zasilanych LPG" - ot taki absurd.

on86 też miałem kiedyś takie zdanie na temat LPG jak Ty. Ale postanowiłem spróbować tego na co "wszyscy" narzekali

Misio

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Czerwiec 2008, 11:54:08 »
e-gen a uważasz że już teraz nie mają 22 35 40 41 43 53 58 59 69 72 73 76 - podepnie kompa lub palma i nawet IVgeneracje zjeżdżają w dół (wyłączając często lambdę) twierdząc ze pali mniej niż beny :)

e-gen

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #32 dnia: 02 Czerwiec 2008, 13:06:25 »
Cytat: "Misio"
e-gen a uważasz że już teraz nie mają 22 35 40 41 43 53 58 59 69 72 73 76 - podepnie kompa lub palma i nawet IVgeneracje zjeżdżają w dół (wyłączając często lambdę) twierdząc ze pali mniej niż beny :)

Zgadza się, ale skala zjawiska nieporównywalna....

jednak świadomość w narodzie rośnie :-)

Accent

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #33 dnia: 02 Czerwiec 2008, 15:40:58 »
Gaz CNG o ile wiem nie wchodzi w reakcje z olejem, przez co silnik może wytrzymać dłużej niż na benzynie. Jest ekologiczniejszy, i nie jest wytwarzany z ropy.
Nie jestem pewien ale chyba ma niższą temp spalania jak benzyna.

LPG powstaje jako odpad przy produkcji tradycyjnego paliwa (ropa).
Wchodzi w rekcje z olejem.Ma podwyższoną temp spalania w stosunku do benzyny.
Jest zwykle zanieczyszczony.
Jeżeli kogoś stać na instalacje LPG to i stać na drugi silnik.

Dla fanów PB,ON informacja - od któregoś tam roku w paliwie bedzie 10% tych bio komponentów, wiec i silnik od nich może paść.

Myśle że nadchodzi zmierzch PB, a właściwie nadszedł (cena), osobiście wydaje mi się że prąd będzie przyszłością. Jeżeli nie prąd to CNG, lub np. sprężone powietrze.

Legro_Sz

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #34 dnia: 02 Czerwiec 2008, 15:43:31 »
PROBLEM z gazem jest taki ze ludzie montuja gaz bo chca jezdzic za DARMO a nei TANIEJ mowiem wam ze problemy z gazem wynikaja z tago ze ktoś ma gaz i po pierwsze skrencamy zeby palil tyle gazu ile pb albo mniej i pozniej all dostaje w kość.

Czesto GAZ - powtorze sie montuja osoby ktore chca oszczedzac na wszystkim i z tego wynika ze te samochody sei psuja jezeli GAZ montuje czlowiek ktory dba o samochod a chce taniej jezdzic nie ma problemu - aha a co do 1,5 sekundy - idzie to wyregulwoac ale nie mam czasu sie bawic:P

A co do olejów do LPG i świec do LPG - sory - zobaczcie na ceny ceny tych podzespołów "typowych" do gazu często są mniejsze od normalnych - czym to wytłuamczysz poprostu syf i tyle za przeproszeniem. Majac samochod na gaz kupujesz takie same swiece olej co do benzyny i wszystko bedzie dobrze.

Czytając opininie przeciwników czesto chce mi się śmiać. Jedyną rzeczą z która moge się zgodzić jest to ze z tego co slyszalem GAZ jestr suchy i gorzej smaruje silnik ale na włąsnej skurze negatywnch efektów niedoświadczylem.

A włąśnie co mnie powiecie na motyw montowania w nowym samochodzie takzwanego gazu z salonu odrazu od nowości(nie chodzi mi o taki samochod z faberyki ktory jest przystsowany do jazdy wyłacznie na gazie, tylko o benzynowca a oni w salonie montuja do niego gaz IV generacji i to wszystko aha i zeby nie bylo jest na to gwarancja oczywiście przeglady itp)


A tak swoja droga bardzo poruszył was moj post:P - jestem z siebei dumny:P

[ Dodano: 2008-06-02, 15:54 ]
A co do przyszlosci to CNG nie jest to zaden nowy wynalazek wszystkie taksowki w berlinie na tym jezdza i pozniej wychodzi sie z dworca i wali za przeproszeniem obornikiem/smrodkiem z oczyszczalni w środku wielkiego miasta.

I instalacje CNG są Drogie i strasznie ciezkie poniewaz gaz trzymany w zbiornikach jest pod duzym cisnieniem, instalacje CNG maja mniejszy zasieg poniewaz malo sie miesci paliwka w zbiorniku a CNG to jest normalny gaz ziemny takim jakim w piecu sie pali:) moze sie myle ale wydaje mi sie ze nei :)

Ja stawialbym w przyszlosci na WODÓR(woda-z niej mozna uzyskac wodór) - zoabczcie ile go do okoła nas? wszędzie!



Ja osobiście w przyszłości pokuszę się o zamontowanie instalacji V generacji z wtryskiem ceikłego gazu. Zobacyzmy jak to będzie - ale najpierw poczekam az trochęone stanieją - orientowal się ktoś czy ciekły gaz w tych instalacjach jest to coś takiego na zasadzie LNG?

Jarek

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #35 dnia: 02 Czerwiec 2008, 17:10:18 »
Cytat: "Accent"
Jeżeli kogoś stać na instalacje LPG to i stać na drugi silnik.

Mam poważne wątpliwości widząc codziennie te 15-20 letnie wyszpachlowane strupy, śmierdzące lpg i puszczające z wydechu obłoki jak komin ciepłowni miejskiej.

Bardzo się cieszę że tak zachwalacie lpg, zostanie więcej benzyny dla mnie i będę tankował PB na stacjach bez kolejki.
Nie spełni się scenariusz filmu Mad Max :mrgreen:

kml

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #36 dnia: 02 Czerwiec 2008, 17:22:53 »
Legro_Sz, cng ma mniejszy zasięg bo gaz jest mniej wydajny niż lpg.

Jarek, podpisuje sie pod tym oboma ręcami :mrgreen: O tym, że ma być jak mad max to od 60 lat w kółko jest gadka. Moim zdaniem, za naszego życia doczekamy sie mad maxa 97 a nie suchości w baku :oops:

Accent

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #37 dnia: 02 Czerwiec 2008, 17:58:05 »
Uważaj Jarek jak już zostaniesz i będziesz tankował tą PB to uważaj żeby nie dolali Ci tych cudnych biokomponentów ( rozpuszczalników, śmieci, kukurydzy, lnu, rzepaku..) :) bo szybciej przejdziesz na gaz niż wyjedziesz ze stacji :) -> do tego zmierza zdaje się UE.

Zasięg zależy od pojemności baku/butli i spalania nie rodzaju paliwa.

Jak raz zalałem husqvarne(taka terenówka-cross-gaźnik) "markowym paliwem - pozdrawiam zieloną górę" to mi gasła w trakie jazdy - :evil: Nie ma co podniecać się jaka to PB nie jest dobra bo też nieźle chrzczona, w niemczech jak tankują to i czasem 100km więcej na baku przejadą.

kml

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #38 dnia: 02 Czerwiec 2008, 18:19:24 »
Cytat: "Accent"
do tego zmierza zdaje się UE.


Nie, UE się definitywnie wycofała z biopaliwa. Z tego co wiem to ta ilość to ejst maks 5 % ale ręki sobie za to uciąć nie dam.

Cytat: "Accent"
Nie ma co podniecać się jaka to PB nie jest dobra bo też nieźle chrzczona


BP rozwiązuje ten problem ;)

Legro_Sz

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #39 dnia: 03 Czerwiec 2008, 10:52:33 »
Powiem tak jezeli ktoś nie jezdzi duoz samochdzikiem lub poprostu uwaza gaz za najgorsza zecz na swiecei to ok nie ma problemu prosze bardzo przecież można jeździć na benzynie nie mowie ale taki przyjkład z życia wzięty.

Tankuje gaz i benzyne raczej staeram sie na shellu bo wydaje mi sie ze maja tam najlepsze paliwo i jechalem kiedys i zatankowalem normalna benzyne 95 i szczerze - chodzil mnie na niej gorzej jak na gazei (od czasu do czasu przepalam silnik benzyna) i od tego moemntu wole tankowac jakieś pożomne paliwko - do paliwa latweij dolac jakiegoś syfu - chociaz i w LPG się to zdarza bo pare tygodni temu zatankowalem na jakiejsc smiesznej stacji i walilo mnie w calym samochodzie kapusta kisza tak samo z wydechu - wina LPG myślałem ze mi se samochod rozlecial:) Ale to tak jak wszedzie zalezy jak trafisz:)

A tak w ogole to od wielu lat toczy się spór pomiędzy przeciwnikami a osoabmi jeżdżącymi na LPG więc nei ma sie o co martwic - dopuki nie zbada tego jakieś bardzo dobre laboratorium przez dłgi okres czasu nasza rozmowa to tylko HIPOTEZA.

A swoja droga ciekaw czemu tego nie zbadali??

ODPOWIE MI KTO ODNONIE TYCH INSTALACJI SALONOWYCH?? - bo mnei to ciekawi.

I ODNOSCNIE INSTALACJI V generacji - bo tez mnie to troszke ciekawi:)

Czy poprostu nikt nie ma o tym pojecia:)

wodzu666

  • Gość
Re
« Odpowiedź #40 dnia: 03 Czerwiec 2008, 10:59:16 »
Ok, ja jestem pomimo wszystko zdecydowany załyżyć gaz bo miesięcznie robię conajmniej 2 tys. Km. Jeśli ktoś z Was montował instalację w Wawie lub w pobliżu proszę o opinie i namiary.

kml

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #41 dnia: 03 Czerwiec 2008, 11:00:31 »
Cytat: "Legro_Sz"
jechalem kiedys i zatankowalem normalna benzyne 95 i szczerze - chodzil mnie na niej gorzej jak na gazei


Dla mnie to jest oznaka tego, że coś jest nie tak. Wszyscy spece od gazu twierdzą, że na gazie jeździ tak samo jak na benzynie a non stop sie okazuje, że po założeniu instalacji jeździ na gazie lepiej niż na benzynie.

Albo robimy gaz jako alternatywne zasilanie które ma być równorzędne z benzyną albo lepiej wyciągnąć bak, włożyć w jego miejsce zbiornik na lpg ze zrobionym zbiornikiem 10l na banzyne i po sprawie i dodatkowo uzyskamy samochód na LPG+ benzyna. Na czym polega ta sytuacjia, że po założeniu gazu samochód jeździ gorzej na benzynie?

Cytuj
A swoja droga ciekaw czemu tego nie zbadali??


Bo jak by sie okazało, ze LPG szkodzi to lobby gazowe miałoby koszmarny problem. Gdyby sie okazalo że nie szkodzi to lobby samochodowe miałoby problem. W interesie wszystkich lobbystów jest tak żeby nic z tym nie robić.

Cytuj
ODPOWIE MI KTO ODNONIE TYCH INSTALACJI SALONOWYCH?? - bo mnei to ciekawi.


A co tam ciekawego? Każdy salon _MUSI_ miec w ofercie LPG bo tak ludzie chcą ale np fiat cofa gwarancje na głowice w pandach z lpg ( czytalem o tym ostatnio, instalacja salonowa ale jest dodatkowy zapis w umowie )

Poza tym koszt tej instalacji u nich, koszt przeglądów w ASO oraz takie sformulowanie gwary, które pozwala na wyparcie się wszystkiego załatwia sprawe.

Jarek

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #42 dnia: 03 Czerwiec 2008, 11:01:25 »
Cytat: "Legro_Sz"
czemu tego nie zbadali??

Skąd wiesz że nie? Nawet Google oferuje wiele ciekawych artykułów naukowych w tym temacie, wystarczy tylko mądrze zadać pytanie.

BartBartez

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #43 dnia: 03 Czerwiec 2008, 11:14:09 »
Cytat: "kml"


 a non stop sie okazuje, że po założeniu instalacji jeździ na gazie lepiej niż na benzynie.


Bywa tak przy starszych instalacjach LPG np II generacji. Po zamontowaniu LPG gazownik przestawia zapłon żeby lepiej jeździł na LPG. Gdy na LPG jeździ dobrze to na Pb już trochę gorzej. Stąd wrażenie że na gazie ma lepsze odejśce.

Przy sekwencji nie ma praktycznie żadnej różnicy. No może jest ale niezauważalna.

e-gen

  • Gość
Zalety i wady instalacji lpg w samochodach
« Odpowiedź #44 dnia: 03 Czerwiec 2008, 12:38:46 »
Cytat: "Legro_Sz"

I ODNOSCNIE INSTALACJI V generacji - bo tez mnie to troszke ciekawi:)


W tej generacji nie ma parownika i gaz jest wtryskiwany w fazie ciekłej do cylindrów.
Problemem jest cena tychże instalacji oraz drogi serwis (np. jak zepsuje się pompa).
 
Instalacje piątej generacji wyznaczają zupełnie nowy standard w dziedzinie LPG. Gaz wtryskiwany jest tu w postaci ciekłej, co za tym idzie doprowadzające go przewody mogą być elastyczne, nie zaś metalowe. W zbiorniku gazu znajduje się pompa, tłocząca płynny gaz aż do cylindrów. Dopiero tam następuje samoistne rozprężenie gazu i jego przejście do stanu lotnego. Zjawisku temu toważyszy wytwarzanie się niskiej temperatury, co w połączeniu z wtryskiem ciekłego, a nie lotnego paliwa, pozwala uzyskać znacznie lepsze wypełnienie cylidrów i w rezultacie efektywniejsze spalanie. Teoretycznie instalacje gazowe V generacji powinny w granicach kilku procent podwyższać moc silnika i obniżać jego spalanie. W praktyce, z powodu rozprowadzania w Polsce gazu LPG o niższych niż wymagają to standardy europejskie parametrach, można powiedzieć, że nie powodują one zauważalnego spadku osiągów silnika.
Zaletą układów V generacji jest to, że można je stosować praktycznie do wszystkich samochodów wtryskowych. Ich wadą zaś jest koszt. Ceny takich instalacji rozpoczynają się od 5000 zł.

Źródło: http://www.tarnow.net.pl/index.php?pokaz=wiadomosc&id=19