Forum > Instalacja LPG, CNG, inne

Zalety i wady instalacji lpg w samochodach

(1/13) > >>

Accent:
Z gazem poczekaj troszkę, najpierw sprawdz w jakiej kondycji masz silnik.
Bo późniejsze defekty które wystąpią mogą nadwyrężyć Ci portfel.
No i pamiętaj - koszt założnia (przegląd 160 zł co rok) + świece często, olej zacznie Ci brać, przewody, autko starsze to i pewnie cewka do wymiany i te bzdety, musisz obliczyć kiedy to sie zwróci. Niektórym co robią rocznie 10k gaz się nie opłaca po prostu.
Benzyny pali Ci 9l to gazu będzie palił z 12l.
No i tankujesz później gaz dobrej jakości - np statoil, inaczej będzie strzelał....
Temat musisz przemyśleć.
Nie myśl że tylko raz będziesz jeździł do zakładu gaziarzy :) możesz ich po instalacji odwiedzać kilkanaście razy...
Akcyze coś teraz planują obniżać....

Misio:
Accent, zapomniałeś dodać o ...
Szybciej "utylizującym" się układzie wydechowym, amortyzatorach i sprężynach (szczególnie tył), mniejszym bagażniku, a nawet co po niektórzy układ hamulcowy (a w ten sposób idąc to w sumie całe auto)...
Chociaż wiele z tego co wymieniłeś tez nie jest taką oczywista i pewna ...

Ale oczywiście trzeba sie zastanowić nad sensem i gdzie oraz jaką zamontować.

Typ instalacji - albo sekwencja albo II generacja (pewnie II będą proponowali i chyba będzie to, przy jednak ciut starszym aucie, mądry wybór), ewentualnie możesz zapytać sie czy by nie wstawili coś takiego co sie nazywa Blos - dobra sprawa i w sumie w miarę nie najdroższe rozwiązanie...

Co do serwisu nie pomogę ...

kml:
Accent, dokladnie to samo mialem napisać. Ja też czasami mam ochote na gaz ale jak policzę wszystko po kolei, do tego dodam koło w bagażniku, ekstra przeglądy i regulację gazu to mi się odechciewa. Poza tym ja zdecyowanie za mało jeżdze żeby to miał sens. OIDP to znajomy ostatnio liczył swoją vectre i wyszlo mu że się zwróci po 50 czy 60 k km więc zdecydowanie za długo.

Accent:
Faktycznie jeszcze amortyzatory tył - zużyją się szybciej ja wymieniałem. Oraz tyłeczek autka będzie nurkował w dół.
Sam mam gaz wiec wiem mniej więcej że nie jest tak różowo...

Jak Miso zauważył sonda lamda i katalizator częśto nie wyrzymują. Podobnie jak głowica(zaworki itp) i uszczelka pod nią, w razie złej regulacji (zbyt uboga mieszanka).
Aha no i jak masz przepływomierz i Ci strzeli...to już go nie masz.
Aha z czasem może Ci gorzej odpalać.
A i gaz potrafi być nieszczelny.

Kml są oszczędności na gazie ale są też koszta... jeżeli pali Ci mało, np 7l to nie decydowałbym się. Na gazie będzie ciut taniej... ale wiadomo na co dołożysz.

No nie ma się co łudzić że jak sekwencja to jest ideał. Na sekwencji też potrafi strzelić.
Ale jeżeli instalacja to polecałbym sekwencyjną, albo żadną.
Sekwencja mniej pali jest lepsza dla silnika ( w instalacji I czy II gaz zasysają same cylindry i ostatnie mają mniej zassanego gazu, a jak nie zassą wszystkiego to strzeli).
Często widać to po świecach.

Kurcze temat o gazie a tak zniechęcamy :D

kml:

--- Cytuj ---Kurcze temat o gazie a tak zniechęcamy :D
--- Koniec cytatu ---


Ja bym to nazwał mówieniem całej prawdy raczej :) Ludzie w Polska mają tendencje do robienia czegoś nie wysłuchawszy do końca całej opowieści a w takim temacie można zwrócić uwagę na te inne istotne sprawy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej