Autor Wątek: [Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo  (Przeczytany 2997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kastrau

  • Gość
[Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo
« dnia: 09 Sierpień 2008, 17:20:20 »
witam chcialem sie spytac specjalistow czy ciezko jest z 1.5 zwyklego zrobic 1.5 turbo mam do kupienia silnik turbine i kolektro do tego silnika pytanie co jeszcze bym potrzebowal czy inna skrzynia tez musi byc ? czy wszystko inne bedzie pasowac?

Rafi

  • Gość
[Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Sierpień 2008, 19:33:35 »
Specjalistą nie jestem ale wrzucę coś od siebie ;-)
Skrzynia różni się bodajże tylko tym że w GT jest dłuższa piątka :roll:
Będziesz potrzebował jeszcze wiązkę instalacji wraz z ECU, przepływomierz też jest chyba inny i zakładając że silnik nie jest "uzbrojony" w wszelkie czujniki itp. to trzeba będzie je kupić...

Gdyby to zależało ode mnie to wolałbym sprzedać LS i kupić GT...

BartBartez

  • Gość
[Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Sierpień 2008, 15:02:25 »
Myślałem o tym samym mając Scoupe. Tylko ja chciałem kupić sam dól silnika(miałem głowicę od GT), osprzęt i skrzynię. Miałem automata więc potrzebowałem pedały i plastki konsoli środkowej wraz z gałką biegów. Zakup tych części i remont dołu miał się zamknąć w 3 - 4 kzł więc zrezygnowałem

kastrau

  • Gość
[Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Sierpień 2008, 18:37:01 »
kurde to zle ;p

a z innego jakiegos hyundaia da sie przelozyc silnik mocniejszy jakis bez roznych bardzo dziwnych modyfikacji?

kastrau

  • Gość
[Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Wrzesień 2008, 23:49:39 »
Pany/ie a instalacja silnika z hondy civic 1.6 razem z skrzynia da rade ?

BartBartez

  • Gość
[Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Wrzesień 2008, 00:01:08 »
Cytat: "kastrau"
Pany/ie a instalacja silnika z hondy civic 1.6 razem z skrzynia da rade ?

No pewnie, że da rade. Najłatwiej to mieści się (tak jak pisałem) w bagażniku po złożeniu siedzeń.

Pyros

  • Gość
[Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Wrzesień 2008, 00:05:08 »
Ten pomysł jest jeszcze mniej "realny"(czyt. kosztowny i pracochłonny)niż przeróbka zwykłego 1.5 na 1.5 Turbo. Trzeba by wszystko wymienić! Od wiązki elektrycznej,po przez komputer,mocowania silnika i skrzyni kończąc na silniku i skrzyni co i tak zapewne nie było by ostatnimi zmianami :mrgreen:
Ja sie kiedys bardzo poważnie zastanawiałem nad wymianą zwykłego 1.5 na 1.5 Turbo. Jest to zdecydowanie najłatwiejszy zabieg niż przerabianie niedoładowanego silnika na ten z turbina. Ale po przeanalizowaniu wszystkich czynników finansowych jak i mechanicznych dałem sobie spokój. Silniki 1.5 Turbo przysparzają naprawdę duzo więcej problemów niz jednostka podstawowa. Znam wielu uzytkowników którzy chętnie by się zamienili i którzy naprawdę odradzali mi taki zabieg. Dlatego pomny swych planów też ci odradzam,chyba że masz troszkę wolnej gotówki z którą nie masz co zrobić i żadne komplikacje Ci odstraszą :-P

kml

  • Gość
[Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Wrzesień 2008, 20:00:47 »
Cytat: "BartBartez"
No pewnie, że da rade. Najłatwiej to mieści się (tak jak pisałem) w bagażniku po złożeniu siedzeń.


buhahahhaha o dzizus nie moge :mrgreen:

Co do tematu H+ turbo to odsylam na forum motonews.pl = BYŁO BYŁO BYŁO i w żaden sposób to się nie opłaca.

olgierd000

  • Gość
[Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Styczeń 2009, 19:22:12 »
ja wiem tyle ze gdzies na amerykanskim forum pisalo ze od starych lancerow evo szlo przelozyc silnik ALE by dopisek KASTA nie wytrzyma

e-gen

  • Gość
[Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Styczeń 2009, 21:36:01 »
Cytat: "olgierd000"
ja wiem tyle ze gdzies na amerykanskim forum pisalo ze od starych lancerow evo szlo przelozyc silnik ALE by dopisek KASTA nie wytrzyma

tak, do Lantry j1 które już fabrycznie miały 1.6 lub 1.8 16v

olgierd000

  • Gość
[Scoupe] 1.5 na 1.5 Turbo
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Styczeń 2009, 23:16:22 »
wsumie ciekawa opcja ale ja osobiscie nie yfam takim przerobkom po pierwsze zerowa oplacalnosc po drugie lepiej kupic sobie nowe mocniejze auto po trzecie nie ma taniego tuningu auta po przerobkach sa warte tyle co zlom nikt ne chce kupic bo jest zakatowane a ty w niego wpakowal 4krotnosc wartosci swap silnika jest kosztowny znalezienie dobrego silnika graniczy z cudem a mechanika który niespartoli dobierze wszystko odpowiednio to juz wogule polowa czesci moze si eokazac do wymiany jak sie okaze madry to ci o tym powie jak chytry powie ze wszystkie jak glupi nie wymieni czego trzeba i sie rozkraczy auto i tyle

[ Komentarz dodany przez: grzesik1: 2009-01-16, 23:22 ]
olgierd000 bez urazy, ale wstawił byś czasami
. ,
ciężko się czyta nie sformatowany tekst no i to co się na czerwono podkreśla... aż w oczy razi;p