Forum > Matrix / ix20
[ix20] Akumulator w ix20
endriu:
Mój wytrzymał 7 lat taki chyba mają żywot mniej więcej .
rekin323i:
Koledzy ja już po wymianie, ;-)
oryginalny miał 7,5roku teraz mam Varte C22, wymiana prawie idealna (ocieplacz na akumulator za niski)a przy montażu musiałem poluzować sterownik ECU za akumulatorem, bo przyssał się do podstawki po latach.
Dokręcony nowy auto wywaliło check ESP, przejechane 1,5km i po ponownym zapaleniu wszystko GRA jak należy.
Cena zabawy 250zł czyli tym razem poza aso mają caly czas za 400zł
MERCI_HKP:
Poniżej aku made in germany dla benzyny ix20 1.6 2018-2019 - też używam CTEK 5.0. Przy drugim i kolejnym aku radzę kupować te które mają korki i widać bąbelki podczas ładowania. Wtedy wiadomo że cele jeszcze przewodzą a i destylowanej można dolać po 5 latach pracy która z czasem ubywa. W poprzednim samochodzie miałem Vartę (org wytrzymła 12 lat, a potem Bosh tylko 4lata). Z korkami są Moll Baner Volt - zawsze lepiej z mniejszym prądem to można łatwiej podnieś podczas niechcącego całkowitego rozładowania. Chyba że używacie ISG codziennie - mój dopiero pierwszy samochód - ja to wyłączam. Przy zakupie nowego miałem miernik (min 12.63V i wagę szklaną żony) - ważyłem ze 4 aku w jednym sklepie i wybrałem najcięższy jako kolejny do diesla z pompowtryskiwaczami.
Dider:
To w Vengach 2 lata temu montowano takie. I mój padł po 1,5 roku, wymieniony gwarancyjnie na mocniejszy. Możliwe, że tak słabe akumulatory są dobre w ubozej wyposażonych wersjach, a w tych bogatszych po prostu nie dają rady. Ten wymieniony miał prąd rozruchowy 430A wg tej normy co oryginalny miał 328A i pojemność 60Ah.
Pytanie dla posiadaczy nawigacji. Czy po minimum 10km jazdy i wyłączeniu zapłonu słychać z okolic jednostki multimedialnej szum, jakby wentylatora? Nawet po wyjęciu kluczyka. Zgłaszałem to w Kii, ale oni nic nie słyszą.
kri$:
Jest to wielce prawdopodobne, do chłodzenia dają duże radiatory, lub małe wentylatorki.
Nawigacja
[#] Następna strona