Witam wszystkich użytkowników i40.
Ostatnio robi się wielki szum wokół modelu i40 kombi z wadliwą konstrukcją karoserii. Samochody deformują się na ramie dachu ( powstają symetryczne wgniecenia ) samochodów o których wiem i mam ich dane w kraju jest już około 23. Codziennie liczba ich przybywa, gdyż właściciele nie zwracają uwagi na ten ważny element konstrukcyjny.
Do tego pęka przednia szyba w dolnym rogu po stronie pasażera.
Hyundai odpisuje użytkownikom że nie jest to wada konstrukcyjna lecz wada estetyczna.
Co sądzicie o tym wielkim problemie
?
Prośba do administratora o NIE KASOWANIE tego tematu
[ Dodano: 2015-04-28, 12:09 ]Dodam jeszcze że właściciele wadliwych i40 kombi dostali wezwanie do odstawienia samochodów do naprawy w serwisie w Kobyłce k. Warszawy. Na pismo dotyczące zakresu naprawy H.M.P Sp zoo w Warszawie nie umie lub nie chce udzielić odpowiedzi. Podejrzewam że naprawa polegałaby na położeniu szpachli i polakierowaniu zdeformowanego elementu.Rzeczoznawca ( biegły sądowy ) stwierdził że aby naprawić ten element to należy odciąć całe poszycie boczne samochodu aby dostać się do elementów ramy dachu.
Co sądzicie o tym problemie.
[ Dodano: 2015-04-28, 12:13 ]Podaje treść pisma od H.M.P. Sp.zoo
Szanowny Panie,
Opisywany przez Szanownego Pana efekt jest jedynie natury estetycznej , z całą stanowczością stwierdzamy że nie mamy tu do czynienia z pękaniem jakichkolwiek zgrzewów i z powstawaniem jakiegokolwiek niebezpieczeństwa dla użytkownika pojazdu czy innych uczestników ruchu drogowego. Sprawa jest niezwykle wnikliwie badana pod kątem bezpieczeństwa i wspomnianych zgrzewów zarówno przez naszych specjalistów jak i przez biegłego sądowego oraz dwóch rzeczoznawców w celu uzyskania maksymalnej wiarygodności danych z niezależnych źródeł.
Elastyczność nadwozia samonośnego powoduje że naturalnym jest że w trakcie eksploatacji poddaje się odkształceniom, odkształcenia te w skrajnych wypadkach powodują czasem pękanie szyb czy lakieru.
Ma na to wpływ wiele czynników, warunki drogowe (nierówności nawierzchni) , atmosferyczne (bardzo niska lub wysoka temperatura) obciążenie pojazdu ładunkiem lub pasażerami.
W zdecydowanej większości przypadków odkształcenia te są nie trwałe i niezauważalne. Nie mniej czasem zostanie przekroczony współczynnik elastyczności w stopniu który pozostawia ślad optyczny na nadwoziu. Mówiąc o problemie w danym pojeździe możemy tylko w takich kategoriach o tym rozmawiać. Powstał niepożądany efekt ale po za estetyką nie ma żadnego wpływu na eksploatację a co za tym idzie bezpieczeństwo pojazdu.
Nie możemy tu mówić o wadzie konstrukcyjnej modelu i40, gdyż ilość pojazdów na rynku w stosunku do pojazdów w których zaobserwowano opisane zjawisko jest ułamkiem promila.
Sprawa jest priorytetowa i bardzo szczegółowo analizowana przez producenta celem jak najszybszego rozwiązania tej kwestii.
Biorąc pod uwagę nietypowość formy jak i pojedyncze pojazdy w których zaobserwowano podobny efekt, opracowanie rozwiązania tego zjawiska wymaga pewnej ilości czasu.
Niezwłocznie jak tylko możliwe będzie podjęcie konstruktywnych działań w tym kierunku zostanie Pan poinformowany.
Z poważaniem / Best regards
Maciej Janecki
After Sales Team
Hyundai Motor Poland Sp. z o.o.
ul. Wołoska 22, 02-675 Warszawa, Poland (Mokotów Nova, Budynek A, 8 piętro)
KRS pod nr 00000 67 315, NIP: 521-03-35-531
[ Dodano: 2015-04-28, 12:15 ]Dotyczy: Hyundai i40 o numerze nadwozia ...................
Szanowny Panie,
Odpowiadając na skierowane do nas zapytanie odnośnie naprawy pojazdu, informujemy, że na tym etapie, przed jej rozpoczęciem, nie ma możliwości udzielenia informacji o niezbędnym zakresie czynności.
Dopiero po przejęciu pojazdu do naprawy i zakończeniu weryfikacji konkretnego zgłoszenia (egzemplarza pojazdu) pojawią się warunki umożliwiające podjęcie adekwatnych decyzji co do technologii jak i zakresu naprawy.
Z poważaniem
[ Dodano: 2015-04-28, 15:22 ]Jeśli zauważyliście na swoim samochodzie ( i40 kombi ) wgniecenia na ramie dachu , lub pękła wam szyba proszę o info. do tego postu.