Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Przyspieszanie i20  (Przeczytany 12551 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« dnia: 02 Luty 2012, 14:29:56 »
Dziś przyspieszając dość ostro na drugim biegu - wyczułem dość dziwne moim zdaniem zachowanie samochodu. Niby szedł do przodu tak jak należy ale wyczułem jakby momentami "zwalniał" i w pewnym momencie wystrzelił jak rakieta do przodu. Silnik był oczywiście rozgrzany - paliwo V-Power lane od początku. Zastanawiam się czy coś jest nie tak, czy taką charakterystykę pracy ma silnik...?

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 12:49:41 przez Brt »

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Luty 2012, 00:31:36 »
Nie przypominam sobie, zeby moj w momencie gdy silnik jest rozgrzany cos takiego robil ... Ale jak jest zimny to po wyjezdzie z garazu pierwsze przyspieszenie na prostej to wlasnie cos przyspieszy, nagle jakby go zdusi i dopiero nabiera predkosci

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Luty 2012, 08:55:06 »
Byłem już w aso i wychodzi na to, ze po jeździe na autostradzie przy obecnych temperaturach chłodzenia zbytnio się "schładzało". 8-)

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Luty 2012, 16:08:31 »
No prosze, dobrze ze sie zainteresowali i poszukali przyczyn.

djpit

  • Gość
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Luty 2012, 18:33:12 »
Ja również mam podobny problem w i20, rano ruszam i jak depnę to jak "turbodziura" w dieslu po czym zarz jedzie normalnie. Po 8 godzinach jak wracam to samo, ruszam - dławi go i zaraz normalnie....    co za lipa koreańska :) ehh

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Luty 2012, 19:01:22 »
Co ciekawe u mnie objawia się tylko na dwójce...trójka i wyżej idą normalnie. Po wygrzaniu w mieście, problemy znikają.  :-P  Po prostu ten typ tak ma:)

adrian9001

  • Gość
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Lipiec 2012, 15:57:44 »
Podepnę się pod temat bo wątek też o przyśpieszaniu. To że jak depnę mu gaz na zimnym silniku to też mam dziurę.. Natomiast zauważyłem ostatnio inną rzecz. Na 2, 3, 4 i 5 biegu jak depnę gaz do połowy żeby przyśpieszyć powoli to wszystko ok, ale jak depnę do dechy to słysze szum, świst powietrza, tak jakby gdzieś z tyłu samochodu. Przy złożonej tylnej kanapie świst jest bardziej słyszalny. Wcześniej tak nie miałem, pojawiło się to jakiś miesiąc temu. Tak jakby zasysał gdzieś duuuużo powietrza, ale tylko przy gazie w podłodze.
W ASO powiedzieli że to taka charakterystyka tego silnika, lecz mam wyczulony słuch i taki świst pojawił się niedawno.
Czy ktoś z Was ma taką przypadłość, lub wie co to może być?

Pozdrawiam.

ziutek

  • Gość
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Lipiec 2012, 09:18:07 »
Sporadycznie coś takiego mi się zdarza na 3-ce, ale tylko przy włączonej klimie i niezbyt dużych obrotach. Tak jakby na chwilkę się zastanawiał. Dla porównania w getzie (1.4 97km) mojego taty często tak się zdarza - samochód mało jeżdżony, głównie po mieście. Podejrzewam kiepskie świece w obu samochodach.
A co do "turbodziury" na zimnym silniku to normalka, co więcej, nie wolno deptać zanim się rozgrzeje, bo można zaszkodzić silnikowi.

A jeszcze w temacie przyspieszania, jestem ciekawy jak jest u was z osiągami: 0-100 i elastyczność. U mnie do setki licznikowej około 11,5s, 60-100 na 4biegu 11,4s, 60-100 na 3 biegu 7,4s. Te wartości były przeze mnie kilkakrotnie sprawdzane i są powtarzalne w następujących warunkach:paliwo V-power 95,  prosta bez wiatru, samochód bez obciążenia - tylko kierowca.
Jak jestu was, lepiej?, gorzej?, czy tak samo?
Jak na moje oko to jak na 78 koni te osiągi są b.dobre. Dodam, że getz 1.4 97km ma gorszą elastyczność na 3-ce i 4-ce o ponad sekundę w tych samych warunkach.

MG42

  • Gość
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Lipiec 2012, 22:05:32 »
Ja w Getz'ie 1.3 (85KM) mam 19 s do setki. (lekko z górki - 18s.) Takie mam "turbodziury". Już 10 dzień szukam przyczyn.

adrian9001

  • Gość
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Lipiec 2012, 17:26:39 »
Odnośnie mojego poprzedniego postu (świst przy dodawaniu gazu) to serwis znalazł przyczynę - jest to przepalająca się końcówka tłumika oraz oderwała się plecionka w układzie wydechowym. Tak na przyszłość jakby ktoś miał podobną przypadłość. Obydwa elementy wymieniono na nowe w ramach gwarancji i teraz w samochodzie cisza jakby był nowy.

Pozdrawiam.

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Lipiec 2012, 19:52:28 »
Ile ma Twój i20?

adrian9001

  • Gość
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Lipiec 2012, 17:59:09 »
Ma 3 lata.

Kam-mil

  • Gość
[i20 PB] Przyspieszanie i20
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Sierpień 2012, 16:48:05 »
Cytat: "djpit"
Ja również mam podobny problem w i20, rano ruszam i jak depnę to jak "turbodziura" w dieslu po czym zarz jedzie normalnie. Po 8 godzinach jak wracam to samo, ruszam - dławi go i zaraz normalnie....    co za lipa koreańska :) ehh


To raczej normalne. Jeździliście kiedyś samochodem z ręczną regulacją ssania? Np. 126p lub Cinquocento 700? Jak zimny silnik to włącza się ssanie - silnik wtedy rwie do przodu, ale dużo pali.  Więc możliwie szybko trzeba ssanie wyłączyć - ale jak się zrobi to za szybko (tzn. silnik jeszcze się nie rozgrzał) to silnik się dławi, dusi, nie ma mocy, a nawet może zgasnąć.
i20, tak jak wszystkie współczesne samochody ssanie ma automatyczne. Ale ten moment  gdy ssanie już się wyłączy, ale silnik nie osiągnął jeszcze swojej normalnej temperatury jest właśnie taki krytyczny - kiepsko reaguje na gaz. Sam moment wyłączanie ssania też może być wyczuwalny jako taki spadek mocy - tak jakby zdjąć momentalnie nogę z gazu.