Autor Wątek: [i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem  (Przeczytany 46587 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

VeAk

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Kwiecień 2015, 08:14:53 »
Jak ja te zdjęcia mam zrobić musiałbym coś rozebrać ale za bardzo się na tym nie znam...
No chyba, że nie jest to jakieś duże przedsięwzięcie :P

Oleju mogło nie byc wtedy co mi kontrolka mrugała... Na bagnecie już wtedy nie było ale z drugiej strony samochód był w ruchu więc wątpię żeby już nic tam nie było. To raczej niemożliwe...

gto.ferrari.599

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Maj 2015, 09:20:20 »
Jeżeli alladyn mrugnął choć na 3 sekundy to masz górę (wałki) przytarte (jakby to zdarzyło się na wolnych obrotach to może nic by się nie stało ale jak auto było w ruchu to raczej pozamiatane...
Nie bierz się sam jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie... Zbyt skomplikowane...
Jeżeli przytarły się wałki (ale na pewno nie krzywki) to szukaj warsztatu zajmującego się roztaczaniem otworów pod wałek rozrządu, albo kup 2-gą głowicę...

VeAk

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Maj 2015, 09:30:29 »
Hej,

dzięki za te wszystkie informacje są bardzo przydatne.
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jeżdżąc samochodem uszkodzenie pogłębi się? Czy pasuje to zrobić na juz?
I jakie koszty są tak +/- naprawy?

PS.  W dwóch serwisach powiedzieli mi o krzywkach wiec dziwne  :-P

gto.ferrari.599

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Maj 2015, 13:46:24 »
Żeby krzywki się zatarły to musiałoby oleju nie być na magistrali (u góry) a jeżeli oleju tam nie było to masz wałki zatarte...
Zapewne nie rozbierali tylko dekiel ściągnęli i zauważyli krzywki wytarte...
Jeżeli ściągniesz pokrywę zaworów to to samo zobaczysz...
Żeby zajrzeć pod mostki wałków to musisz rozrząd rozpiąć...
Koszty zajeb**te...
Ściągnij dekiel zaworowy i zrób fotki...

VeAk

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Maj 2015, 16:24:07 »
Ok, zdjęć Ci raczej nie zrobię, bo nie chce tam grzebać...  :-/
Czyli w przypadku generalnego remontu co musiałbym wymienić i jakie to są koszta (uwzględniając możliwość zakupu części na allegro np.)
Pytam bo nie wiem czy remontować ten silnik, czy sprzedać samochód i ktoś kto się na tym zna niech sobie go naprawi czy jeździć dalej bo nic więcej się nie może stać...

Denerwuje mnie ta sytuacja, bo ja nie znam się na tych rzeczach i czuje się jak dziecko we mgle...  :-P

Online robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Maj 2015, 06:15:32 »
Silnika nie opłaca się remontować skoro był przytarty bo i tak nie wyjdzie taki jak go fabryka złożyła. Jeśli się przytarła tylko głowica to najlepiej kupić drugą i tyle. A na przyszłość lepiej sprawdzać ile jest oleju bo musiał być grubo poniżej minimum, skoro zaświeciło się smarowanie i stąd powycierane wałki. Szczególnie, że ten silnik nie słynie z pancernej budowy.

gto.ferrari.599

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Maj 2015, 11:40:28 »
Dokładnie "robaczek" :)...
Jestem tego samego zdania...
Kupienie tego silnika przynajmniej w 90% sprawnego graniczy z cudem...
A i jakbyś zdecydował się tylko na głowicę to sprawdź jakie śruby były zastosowane M9x1,5 czy M10x1,5...

VeAk

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Maj 2015, 13:25:03 »
Ok czyli najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić głowice.
Czy na allegro są jakieś całe komplety z wałkami rozrządu czy głowice i wałki osobno trzeba kupić??
np. jest coś takiego
http://allegro.pl/glowica-hyundai-i30-kia-ceed-1-4-16v-kpl-oryginal-i5051479740.html (tylko tutaj wałki jeszcze chyba trzeba)
http://allegro.pl/glowica-kia-ceed-hyundai-i30-1-4-1-6-16v-g4fc-i5289057479.html < tutaj dużo taniej

Czy przy tym remoncie rozrząd będę musiał wymienić też czy nie koniecznie??

Przed pójściem do mechanika chcę się jak najwięcej dowiedzieć, żeby znowu się nie "naciąć"...

A i jeszcze jedno pytanie obecnie tak jak mówiłem dziwny dzwięk pojawia się tylko przy 2300 obr. Trzeba to już robić jak najszybciej, czy jeszcze można pojeździć??

gto.ferrari.599

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Maj 2015, 20:15:03 »
Jeździć... Nie jeździć? Jak chcesz jeżeli się nie pogłębia stukanie to na razie jeździj... Jak padnie to pewnie cały motor...
Jeszcze trzeba by sprawdzić panewki korbowe jak i główne... (najdalej od pompy oleju)

Miki1975

  • Gość
Stuki w silniku
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Listopad 2015, 21:49:17 »
Witam.
Mam podobny od niedawna problem z dzwonieniem i stukami w silniku. Samochód skończy za miesiąc 4 rok.
Pojawiło się dzwonienie i stuki które są okresowe w specyficznej sytuacji gdy samochód jedzie pod górkę lub nawet niewielkie wniesienie (nie zawsze)
Oto objawy:
Metaliczne stuki (dzwonienie) pojawiają się  przy nagrzanym silniku - występują przy obciążeniu i niskich prędkościach obrotowych silnika ~2000 - 2300 obr.
Pojawia się też inny dźwięk głuchy, stłumiony (klekot, terkotanie) bardzo wyraźny pod obciążeniem, natomiast po puszczeniu nogi z pedału gazu zupełnie znika by pojawić się dodaniu gazu.
Przy jeździe po równym terenie czy też z górki nic podejrzanego nie słychać. Problem czasami się pojawia przy jeździe po górkę lub wzniesienie.
Oddałem samochód do serwisu - nie stwierdzono żadnych błędów  przy diagnostyce silnika - przez tydzień jeździli nim też nic nie słyszeli - mówili coś o spalaniu stukowym tylko. Następne badanie diagnostyczne silnika przy 4 przeglądzie gwarancyjnym. Pozostał mi tylko jeszcze rok gwarancji.

cinek1

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Listopad 2015, 08:53:37 »
Czy te awarie dzieja sie po pewnym przebiegu i czy to nieuwaga kierowcy z tym olejem jak to jest? I ile macie przejechane na tych silnikach?

[ Dodano: 2015-11-07, 08:56 ]
Widze ze macie autko I generacji czy ten problem dottka takze. II?

Miki1975

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #26 dnia: 08 Listopad 2015, 11:57:03 »
Ja akurat mam niewiele przejechane 22.000, Samochód serwisowany, olej zalecany przez serwis firmy Shell - sprawdzany na bieżąco, żadnych wycieków. Może niewiele ma przejechane ale jest wykorzystywany tylko na wyjazdy na weekend na wieś- w związku ze ze zmiana miejsca pracy zaraz po kupnie samochodu do pracy mam tylko 3,5 km więc nawet autko jadąc nawet się nie nagrzeje.

cinek1

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Listopad 2015, 19:46:43 »
A servis nic? W koncu gwarancje masz to musisz cos zadzialac

ParadoxalShadow

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Listopad 2015, 08:21:29 »
U mnie 4 letni CW 2011r. Przejechane 35.000 km. Tankowana zawsze pb98.
Takie samo rzężenie, jakby terkotanie przy jeździe pod obciążeniem, pod górkę itp. Mam tak w zasadzie od nowości. Nic się nie dzieje, autko jeździ normalnie, dźwięki się ni nasilają, zawsze tak samo. Olej sprawdzam regularnie, zawsze jest full.
W tym przypadku wydaje mi się, że TTTM.

Miki1975

  • Gość
[i30 FD] 1.4 Problem z silnikiem
« Odpowiedź #29 dnia: 19 Styczeń 2016, 19:43:57 »
Przygotowałem sobie w komorze silnika miejsce na telefon - nagram dźwięki jak tylko się pojawią i pojadę z tym do serwisu. Zamieszczę też na forum oczywiście.