Autor Wątek: [Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - R  (Przeczytany 12097 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

admega

  • Gość
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - R
« dnia: 01 Kwiecień 2015, 13:59:35 »
Witam wszystkich,

Na początek nadmienię że przeglądałem forum ale albo nie ma odpowiedzi albo po prostu coś przegapiłem.

A więc tak...
Auto mam od września, ale przedwczoraj było pierwsze zdziwko.

Auto rusza i normalnie jedzie, przyspiesza jak należy, po przejechaniu ok 2km zaczyna się dziać sytuacja kiedy auto buja się jedynie do 3000 obrotów. Puszczam gaz potem cisnę go mocniej i zbija tylko bieg ale dalej tylko do 3000 ciągnie. Staje wrzucam na N wciskam gaz i też obroty tylko do 3000.

Problem znika kiedy zgaszę silnik i zapalę go od nowa.

Dwa szczegóły. Miejsce gdzie zwykle mi się to dzieje to droga troszkę pod górkę, ale nie wiem czy to istotne, po prostu takie miejsce w odległości od startu.

Druga sprawa, nie dzieje się to rano kiedy po nocy jest zimny, raczej (jak np dziś) kiedy od 7 do 11 auto jeździło. Potem postał na podwórku i przed 13 ruszyłem. Jednym słowem nie był do końca zimny.

Może ktoś ma jakieś sugestie, podpowiedzi.

Nadmienię że nie świeci się żaden CHECK itp. Nie ma absolutnie żadnych innych problemów.

Ciekawostką choć wydaje mi się ze mało istotną jest to że zaczęło się kiedy spaliła się H7mka w reflektorze. Ale obie wczoraj wymieniłem na nowe więc chyba marny związek

Offline lukasek101

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 48
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Kwiecień 2015, 17:34:36 »
a żarówka od checka nie jest przepalona, tzn jak odpalasz samochód zapala się na chwile? Bo to tak wygląda jakbyś jechał w trybie serwisowym.

I popraw tag przed tematem

admega

  • Gość
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Kwiecień 2015, 18:41:20 »
Żarówka nie jest przepalona :) Na Check bym zwrócił uwagę.
Zastanawia mnie tylko to że dzieje się tak nie zawsze i po ponownym rozruchu mija.

jajfa

  • Gość
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Kwiecień 2015, 19:01:44 »
Ja Tak miałem ale miałem kontrolkę zapaloną CHECK - blokada do obrtów do 3 tys i zamulenie. Miałem błąd turbiny - prawdopodobnie ERG się zamulił wieć go przedmuchałem na autostradzie i błąd skasowałem za pomocą Kompa. Wszystko śmiga od tamtego czasu. Na obroty wchodzi i moc wróciła po skasowaniu błędu.

admega

  • Gość
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Kwiecień 2015, 20:09:23 »
Ktoś mi dziś jeszcze podrzucił pomysł o uszczelce za intercoolerem, uszczelce od jakiegoś węża od turbiny. Że może być walnięta, nie jest szczelna i z tego powodu takie chocki-klocki.

jajfa

  • Gość
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Kwiecień 2015, 21:47:06 »
Możesz mieć pęknięty lub urwany jeden z dwóch wężyków od podciśnienia do chłodnicy intercoolera.
Sprawdz i daj znać.

admega

  • Gość
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Kwiecień 2015, 21:58:33 »
Miałem ostatnio trochę zapracowane dni więc na forum Ciężko było zajrzeć.

Ale do rzeczy.
Ogólnie problem nie był uciążliwy bo działo się to na prawdę rzadko.
Na wielkanoc wyjechaliśmy do rodziny, auto zrobiło sporo kilometrów ale nic się nie działo.

Wczoraj tj w sobotę, pojechałem na wymianę oleju. Silnik dostał nową oliwę i filterek. Wróciłem do domu, ok 25km i wszystko było ok.
Problem pojawił się gdy po południu znów musiałem wyjechać. Ponownie auto kręci do 3000. Do tego zapalił się CHECK.
Nie pomogło już gaszenie silnika.
Dziś od rana odpiąłem aku na jakieś 3h. Po ponownym podpięci nadal świeci CHECK.
Godzinę temu musiałem podjechać do miasta (ok 7km) i znów przygoda z 3000 i nadal świeci kontrolka CHECK.

Jeśli chodzi o te dwa wężyki ze zdjęcia powyżej, u mnie są całe, wpięte i w bardzo dobrej kondycji materiału.

Zaczynam już głupieć co to może być. Auto jest słabsze, może nie dużo ale da się to odczuć, no i spalanie wzrosło, zawsze wskazywał do 10L a teraz trzyma min 11,5L

[ Dodano: 2015-04-12, 22:02 ]
jeszcze takie pytanko, czy jak pojadę do nieautoryzowanego serwisu to dadzą radę odczytać błąd z kompa czy muszę szukać ASO Hyundaia??

Offline lukasek101

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 48
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Kwiecień 2015, 22:10:30 »
Powinni sobie poradzić z odczytaniem błędów. Ponieważ typowe błędy ECU odczytasz bez problemu adapterem za 50zł na bluetooth i telefonem komórkowym.

admega

  • Gość
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Kwiecień 2015, 21:53:00 »
No więc pokontyngentuje :)

Dziś byłem w serwisie, odczytali błędy, wyskoczyło ich całe mnóstwo. Pokasowali wszystko. CHECK zniknął, auto się wkręca więc kazali się kawałek przejechać.
Aż miło bo autko odzyskało swoją moc a jazda stała się przyjemnością.
Wróciłem na serwis mówiąc że wszystko jest ok.
Ponownie podpięli kompa i nie pokazał błędów.

Wyjechałem z serwisu. Nie wzięli nawet grosza, w ramach przyszłej dobrej współpracy.

Pojechałem do pracy, a po kilku godzinach znów do auta i po dzieci do szkoły przedszkola. I tutaj niespodzianka, znów CHECK i blokada do 3000.

Odebrałem malce, żonę, zawiozłem towarzystwo do domu i wróciłem do serwisu. (ok 60km łącznie)

Znów podpięcie pod kompa.
Pokazało jeden błąd. Za małe Ciśnienie na dolocie.

Błąd wykasowany, znów jazda próbna i było ok. Wróciłem do domu.

Obawiam się tylko ze z rana jak się odstoi sytuacja się powtórzy. Zastanawiam się tylko co może być przyczyną tego błędu.

Offline lukasek101

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 48
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Kwiecień 2015, 22:50:34 »
kasowanie błędu wyłącza Ci tryb serwisowy. Jakbyś pojeździł z kompem to byś zobaczył, że najczęściej po iluś kilometrach wpada warning i za jakiś czas ten warning zmienia się w error i dlatego wchodzi w tryb serwisowy, przynajmniej tak obstawiam. Czyli coś jest nie tak, ale nie występuje zawsze, tylko w raz na jakiś czas, jeżeli się powtórzy odpowiednio często to robi się z tego engine check. Może coś więcej dałaby analiza zamrożonych ramek, które pokazują parametry z niektórych czujników z momentu wystąpienia błędu

admega

  • Gość
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Kwiecień 2015, 23:01:52 »
"Może coś więcej dałaby analiza zamrożonych ramek, które pokazują parametry z niektórych czujników z momentu wystąpienia błędu"

mógł byś rozwinąć myśl? o co chodzi?

martinez98

  • Gość
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Kwiecień 2015, 23:11:25 »
Jak byś podał błędy jakie znaleźli poza tym, że "za małe ciśnienie w dolocie" byłoby łatwiej. Spisuj numery błędów, a nie takie cudaczne opisy bo to może być wszystko.
Zamrożone ramki to dane obrotów, korekt paliwowych, temperatury, prędkości i paru innych parametrów uchwyconych w momencie wystąpienia błędu. Ramki można odczytać nawet po skasowaniu błędu.
Oni tak zamierzają kasować te błędy z nadzieją, że przyczyna sama zniknie? Bo na razie tak to wygląda.

Offline lukasek101

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 48
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Kwiecień 2015, 03:47:02 »
Ecu kiedy zapala się engine check oprócz samego błędu zapisuje niektóre (albo wszystkie?) wskazania z czujników. Także sprawdzając błąd możesz także wyciągnąć coś takiego jak zamrożona ramka. I już wiesz jaką prędkością jechałeś w momencie wystąpienia błędu, jakie były obroty i tego typu dane. Czasami pomaga przy szukaniu usterki.

Cytat: "admega"
"Może coś więcej dałaby analiza zamrożonych ramek, które pokazują parametry z niektórych czujników z momentu wystąpienia błędu"

mógł byś rozwinąć myśl? o co chodzi?


-------------
sorry martinez98 mnie ubiegł, nie zauważyłem :). Ale to nie głupie rozwiązanie, zamiast płacić za kasowanie błędów, kup czytnik, zainstaluj torque na telefonie, błąd się zapala, kasujesz, jedziesz dalej. Przynajmniej za serwis nie płacisz ;)

admega

  • Gość
ROZWIĄZANIE
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Kwiecień 2015, 20:41:01 »
Witam Ponownie,

Może będę troszkę zgryźliwy ale przynajmniej zakończę temat nauką dla następnych :)

W samym temacie ujawniło się w temacie na forum zbyt dużo zawiłej filozofii.

A mianowicie:

Dziś zadzwoniłem do znajomego z pod Koszalina który zajmuje się (powiedział bym że spec na całą Polskę) jedynie VW T4 i następnymi. Opisałem jaki jest problem.
Jedyne co od niego usłyszałem to:

Przyjedź, powinienem znaleźć problem w pięć minut, jak nie to zostanie Ci ASO

Pojechałem i ku mojemu zdziwieniu usterka znaleziona od razu po podniesieniu maski.

Już tłumaczę co było

Za intercoolerem, pod spodem wystaje rureczka na którą na wcisk nałożony jest wężyk idący do takiej samej rurki wystającej z EGR. Wężyk gumowy ale ma na sobie oplot materiałowy. Po zsunięciu odrobiny oplotu na końcach okazało się że wąż jest tak spękany na końcach że rureczki nie siedzą w nim a wystają i osłania je tylko materiałowa opaska wężyka.

Po założeniu nowego wężyka, dowiedziałem się jak fajnie śmiga mój Hultaj. Teraz będę musiał znów nauczyć się ruszać żeby nie zdzierać opon.

Mam nadzieję że rozwiązanie tematu i podpowiedź się jeszcze komuś przyda

Czerwony kolor liter jest zarezerwowany dla celów administracyjnych. tekla

martinez98

  • Gość
[Santa Fe CM] Przyspiesza do 3000 obrotów potem odcięcie - ROZWIĄZANY PROBLEM
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Kwiecień 2015, 21:20:12 »
No tak zwykle łatwiej znaleźć rozwiązanie mając dostęp do samochodu. Szkoda, że nie dowiemy się jakie to w końcu błędy były, szukającym po nr błędu byłoby łatwiej tu trafić.