Autor Wątek: [Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...  (Przeczytany 10259 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Goldi_Cz-wa

  • Gość
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« dnia: 20 Marzec 2015, 00:03:29 »
Witam,

Pacjent Hyundai Santa Fe 2.4 noPB + lpg . Auto po przegazowaniu wkręca się w cały zakres obrotów ale podczas jazdy tak jakby ktoś założył kaganiec powyżej 3800 obrotów Niezależnie od biegu obroty idą do 4 tyś i dalej nie chcą . W niższych partiach obrotów auto przyspiesza bardzo ładnie i równiutko.

Byłem w serwisie, diagnostyka - żadnych błędów, sondy pracują idealnie.

Auto równiutko pracuje, odpala bez problemu, problem jest tylko z brakiem mocy powyżej 4 tyś obrotów (naturalnie na benzynie i gazie )

Sugestia serwisanta - zapchany układ wydechowy.  A według was ??

Goldi_Cz-wa

  • Gość
[Santa Fe CM] Czy po odpięciu przepływomierza powinien się z
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Marzec 2015, 18:05:27 »
Witam,

Bo u mnie po zdjęciu wtyczki , nic się nie zapala... Żarówka od chcecka jest ok bo po włączeniu zapłonu zapala się na chwilę i gaśnie

Generalnie szukam przyczyn problemu opisanego w innym temacie i tak mnie naszło dzisiaj żeby odpiąć przepływomierz. Przejechałem 10 km i generalnie nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika

[ Dodano: 2015-03-21, 19:00 ]
I mógłby ktoś sprawdzić czy kontrolka od check engine gaśnie równo z kontrolka od ABSu bo mam ppewne podejrzenia

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Marzec 2015, 20:02:59 »
Przepływomierz na początek, może być też katalizator, tłumik albo gdzieś lewe powietrze. Kiepski diagnosta się chyba trafił. Dobry by wyłapał problem. Korekty paliwowe jak się przedstawiają?

Goldi_Cz-wa

  • Gość
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Marzec 2015, 14:48:01 »
Dzwonił mechanik, zrobił się czop w układzie wydechowym. Autem jeszcze nie jechałem ale ponoć idzie jak burza po odkorkowaniu.
Pozdr

jo1

  • Gość
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Kwiecień 2015, 17:17:50 »
ciekawe czy przy 2.0 olej napędowy nie będzie to samo obiawy mam te same powyżej 3800 nie idzie

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Kwiecień 2015, 10:52:12 »
Może tak być. Najłatwiej sprawdzić rozkręcając wydech zaraz za kolektorem i robiąc rundkę próbną :)

rufi0074

  • Gość
[Santa Fe SM] Czy to może być przepływomierz?
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Luty 2016, 16:00:29 »
Witam. Mam problem ze swoim Santkiem tj. szarpie bez względu czy silnik jest zimny czy ciepły. Zauważyłem że pod większym obciążeniem np. jadąc pod górkę zaczyna się dławić jak by dostawał zbyt dużą mieszankę paliwa. Sytuacja taka potrafi jednak zdażyć się również jadąc autostradą ze sporą jak na ten samochód prędkością. Ponadto auto mimo że ma silnik 16 zaworowy przestaje ciągnąć od 3tyś. obrotów i dodatkowo zaczyna hałasować i wpadać w wibrację. Objeździłem już sporą ilość mechaników, jednak żaden z tych znachorów nic nie poradził. Do gazownika który zakładał mi gaz jak kupiłem samochód jeżdżę regularnie zrzucając na niego winę za te objawy pracy silnika gdyż to szarpanie czuć mocno na gazie natomiast na benzynie w ogóle lub jest to prawie nie wyczuwalne. Wymieniłem już przewody wys. napięcia, świece, cewkę ( jedną bo niby druga jest w dobrej kondycji), rozrząd, została przeczyszczona (niby) przepustnica i przepływomierz i nic.
Parę dni temu jednak odłączyłem wtyczkę od przepływomierza i wydaje mi się że jest lepiej tzn. nie czułem żeby się przyduszał, i chyba lepiej ciągnie powyżej 3tys. obrotów no i chyba jest ciszej. czy to może znaczyć że przepływomierz się skończył i czy jak go wymienię to będzie jeszcze lepiej, jaki może być koszt nowej przepływki i czy ma sens kupować nową. Na allegro jest tego trochę ale większość jest z nr. 0280 218 111 i 28164-38210 a ja na swoim mam nr.0280 218 020 i 28164-38080 czyli rozumiem że muszę kupić z tym samym numerem????

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Luty 2016, 18:28:21 »
Jakiego typu instalację gazową masz zamontowaną?

rufi0074

  • Gość
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Luty 2016, 18:57:26 »
Instalacja STAG nówka sztuka bo zakładałem ją w w czerwcu 2014r. na pewno jest sekwencja niby nowość na tamten okres, nie wymaga lubryfikatora i niby komputer steruje dawkami gazu i paliwa przy obciążeniu. nie wiem czy to wystarczy?

compi

  • Gość
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Luty 2016, 21:16:01 »
U mnie siedzi Prins, który jest sterowany taką mapą jaką ma silnik na benzynie. Mam podobno do wymiany regulator ciśnienia paliwa, coś co raczej występuje w dieslach. Objawy może nie tak drastyczne jak u Ciebie, ale też potrafi się przydławić i na luzie praca nie jest idelana. Podobno przelewa zbyt dużo paliwa. Po wymianie będzie wiadomo czy to słuszna diagnoza.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Luty 2016, 21:27:06 »
Cytat: "rufi0074"
Instalacja STAG nówka sztuka bo zakładałem ją w w czerwcu 2014r. na pewno jest sekwencja niby nowość na tamten okres, nie wymaga lubryfikatora i niby komputer steruje dawkami gazu i paliwa przy obciążeniu. nie wiem czy to wystarczy?

Ciężko coś powiedzieć, zdefiniuj jeszcze czy to jest bardziej szarpanie(czyli takie "telepanie" raz po razie wielokrotne) czy bardziej dławienie jakby brakowało paliwa i trwa to kilka sekund. Piszesz o szarpaniu i dławieniu a dla mnie to dwa różne objawy. Jak to wystąpi to po wciśnięciu sprzęgła na biegu jałowym pracuje normalnie czy gaśnie?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Re: [Santa Fe SM] Czy to może być przepływomierz?
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Luty 2016, 21:49:17 »
Cytat: "rufi0074"
Na allegro jest tego trochę ale większość jest z nr. 0280 218 111 i 28164-38210 a ja na swoim mam nr.0280 218 020 i 28164-38080 czyli rozumiem że muszę kupić z tym samym numerem????


Jeśli masz numer 28164-38080 (montowany do 16.07.2001) to znaczy że masz auto z 2001 więc napisz na PW do Administratora o poprawę daty produkcji w profilu z 2002 na 2001.

Po 16.07.2001 był montowany 28164-38200 z zamiennikiem 28164-38210.

Wydaje się że wszystkie trzy numery będą działać poprawnie.

Jakieś błędy?

rufi0074

  • Gość
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Luty 2016, 15:28:00 »
Samochód bardziej się dławi jak by brakowało albo jak by dostawał za dużo paliwa jednak gdy odpuszcze trochę gaz to przechodzi i jadę dalej. Nie dlawi się na luzie a napewno nie gaśnie chociaż czasem wachluje na obrotach na luzie. Odnośnie gazu to niby instalator gdzie zakładałem gaz twierdzi że z nim jest wszystko dobrze. A może ktoś ma tutaj fantka w takim silniku i mi powie czy po wyżej 3tys. Obrotów też zaczyna silnik chodzic głośno i słabnie moc i nie ciągnie?

[ Dodano: 2016-02-04, 15:47 ]
A instalacje gazawą mam STAG 300 Premium

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Luty 2016, 19:56:09 »
To wygląda jakby instalacja gazowa podawała za dużo paliwa i silnik się dławi (po staremu-zalewa). Ale tego nikt z nas nie sprawdzi. Może nie ufaj tak temu swojemu gazownikowi i pojedź do jakiegoś dobrego zakładu i sprawdź. Wymieniłeś już parę części, może niepotrzebnie?

rufi0074

  • Gość
[Santa Fe SM] Nie jedzie powyżej 4000 obrotów ...
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Luty 2016, 20:30:47 »
No też się nad tym zastanawiałem ale instalacja jest na gwarancji i nie chciał bym jej stracić. Z drugiej strony tak samo jak gazownikowi  wydaje mi się że samochód nie ma mocy powyżej 3tys. obrotów i za głośno chodzi a i na benzynie też się chyba delikatnie potrafi przydławić. Zastanawiałem się teź czy to może być wina katalizatora bo obiawy jak by trochę podobne ale powinno się to pogłębiać i pogarszać i to raczej szybko a tak raczej nie jest.

[ Dodano: 2016-02-04, 20:34 ]
Jeśli chodzi o rocznik to faktycznie po sprawdzeniu w systemach wychodzi rok 2001 choć w dowodzie jak w briefie był rok 2002r. ale to chyba nie jest aż tak znacząca różnica no chyba że mi się źle wydaje?

[ Dodano: 2016-02-05, 14:13 ]
A czy gdy tłumik był przytkany to samochód też głośno chodził i wpadał w wibracje??