Mam od kilku dni Trajeta i zacząłem prostować kilka lat zaniedbań poprzednich właścicieli.
Mam kilka pytań:
1. Ściągnąłem ogólno dostepnego manuala do Trajeta ale zauważyłem, że opisane tam są silniki Pb 2,0 i 2,7V a nie ma ON. Potrzebuję parametrów a nie mogę tego nigdzie znaleźć.
odpowiem sobie sam :mrgreen: http://doc.hyundai-autoclub.ru/trajet/2. jakie powinno być ciśnienie z pompy paliwa (mam 3,6 bara) i ciśnienie na szynie CR (odczyt 250-300 bar na jałowym).
akceptowalnePoza tym, poprzedni właściciel nie poinformował mnie o niesprawności wskaźnika poziomu paliwa. Skutek był taki, że po przejechaniu 600 km (bez żadnych problemów) wysuszyłem bak do czysta. Oczywiście CHECK. Podłączyłem auto do kompa. Błedy 1180-regulator ciśnienia na szynie CR i 1181-alarm monitora ciśnienia. OK-zrozumiałe. Zalałem ropę, wykasowałem błędy. Auto przejeżdża normalnie około 7-9 km i zatrzymuje silnik. Po wyłączeniu stacyjki, po kilku sekundach, słychać klikający przekaźnik i można ponownie uruchomić silnik i przejechać około 2 km ... i tak w kółko. Wywala błedy 1180 i 1181. Wczoraj po lekturze forum wyjąłem regulator z szyny, przedmuchałem, zamontowałem. Wykasowałem błędy. Przetestowałem przez 20 min kręcąc na podjeździe na 1000 do 2500 obr i wszystko było OK. Dziś dojechałem w to samo miejsce co wczoraj (ca 7 km) i sytuacja się powtórzyła. Tylko błąd 1181-monitor ciśnienia paliwa.
3. Czy ktoś wie (nie przypuszcza) jak jest sterowany regulator ciśnienia ? To zwykły elektromagnes na 12V czy sterowanie jest impulsami na jakieś stałej "nośnej" DC.
Przy włączonej stacyjce i niepracującym silniku, niezależnie od pozycji ustawienia ON czy OFF z testu podzespołów programu serwisowego, jest na nim stałe napięcie 8.37V (rezystancja regulatora 2.7R) . Z drugiej strony odczyt danych z programu w trakcie pracy silnika wykazuje, że regulator "miesza" sobie spokojnie w granicach 7 do 12%.
sterowanie PWM. Impulsowe. Można zmierzyć tylko opór. Powiem szczerze, że lekko mi rączęta opadły. Problem ma raczej związek z osuszeniem baku. Nacieszyłem się autem tydzień. Przyznam, że nie miałem wcześniej kontaktu z CR a tylko ze starszymi systemami. Zacząłem czytać i się doszkalać ale chwilowo ... zgłupiałem.
i dalej głupi jestem, z tym że ... już trochę mniejz góry dzięki za pomoc
[ Dodano: 2015-03-16, 18:16 ]Czy ktoś wyjmował smoka w Trajecie ? Zdjąłem dziś wykładzinę aż do przednich siedzeń i nie ma żadnej inspekcji. Naprawdę trzeba demontować bak ?