Autor Wątek: [ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porady]  (Przeczytany 14300 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dzióbel

  • Gość
[ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porady]
« dnia: 07 Marzec 2015, 14:56:13 »
Witam!
Brakuje mi tematu, takiego jak założony pozostał dla silnika 1.6 GDI.
Proszę o zamieszczanie swoich uwag o tym silniku, w tym wątku.
Mam nadzieję, że znajdziemy w nim wiele ciekawych informacji na jego temat.

Jestem posiadaczem tego silnika. Silnik dynamiczny od 3tyś obrotów. Silnik przy spokojnej jeździe w trasie tj 100km/h potrafi zużyć około 7,5l paliwa. Mój samochód ma na liczniku jedynie 500km i z opinii użytkowników jak i instrukcji, zużycie ma powoli spadać.
Jednostka cicha charakteryzująca się dobrą kulturą pracy. Zastosowano w nim łańcuch rozrządu, więc po przejechanych 100tyś km nie ma obaw o "zerwanie" paska jak w innych jednostkach napędowych.
Obiektywną opinie na temat jego stosunku dynamiki do zużycia paliwa, będę mógł zamieścić po przejechaniu co najmniej 5tyś km.
Po zapełnieniu zbiornika paliwa do pełna, komputer pokazał 665km do przejechania.
Jeśli chodzi o instalację LPG to polecana jest instalacja Prins najnowszej generacji, która kosztuje około 8tyś.

Będę wdzięczny za informację na temat zużycia paliwa oraz montażu instalacji LPG.

cruel

  • Gość
[ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porady]
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Marzec 2015, 16:34:28 »
Instalacja LPG 8tys zł. Biorąc pod uwagę, że podczas jazdy na gazie, i tak zużywane jest paliwo, to montaż instalacji ma sens jeśli ktoś robi ogromne dystanse w ciągu roku. Jeśli tak to już kupno diesla jest bardziej opłacalne.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Re: [ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porad
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Marzec 2015, 21:49:24 »
Cytat: "Dzióbel"
Jestem posiadaczem tego silnika "Silnik 2.0 GDI 166KM"


A w profilu masz Auto: ix35 (2014) 1.6 16V R4 GDI  :?:

Cytat: "Dzióbel"
Zastosowano w nim łańcuch rozrządu, więc po przejechanych 100tyś km nie ma obaw o "zerwanie" paska jak w innych jednostkach napędowych.


No tak ale jeśli stosować będziemy wskazany przez producenta czas po którym trzeba wymienić pasek rozrządu to przecież nie pęknie prawda.

Temat LPG W GDI http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5337

Admin www.fitapunto.com.pl coś tutaj nie gra.

Iktorn

  • Gość
[ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porady]
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Marzec 2015, 22:31:42 »
Z opinii zasłyszanych 2.0 w bracie bliźniaku średnio bierze ok. 8,6l przy niezbyt oszczędnej jeździe.
Jak dopadnę testówkę w tym silniku to dam znać z osiągnięć.

Ciekawiłoby mnie jak to auto się zbiera.

Cytat: "kosmos2011"

No tak ale jeśli stosować będziemy wskazany przez producenta czas po którym trzeba wymienić pasek rozrządu to przecież nie pęknie prawda.

kosmos nie bądź irytkiem

Dzióbel

  • Gość
[ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porady]
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Marzec 2015, 22:33:23 »
Dzięki za info o błędzie w podpisie :)

Wybór silnika był spowodowany tym, że taki właśnie miałem wybrać i zmieniłem decyzję w ostatniej chwili  :mrgreen:  Rejestrowałem się kiedy jeszcze nie miałem auta  8-)


Niestety wątek znam i temat dotyczy silnika 1.6. Do silnika 2.0 nie zainstalujemy tej samej instalacji co do 1.6.  Stąd brak informacji na ten temat. U mnie mam firmę, która stara się aby uzyskać autoryzację Hyundai'a na montaż LPG do tych silników. Dlatego podałem konkretną cenę, jednak nie znam żadnych opinii na jej temat.
W tej instalacji nie ma dotrysku benzyny - silnik pracuje na samym gazie.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porady]
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Marzec 2015, 22:35:20 »
Cytat: "Dzióbel"
Dzięki za info o błędzie w podpisie :)


Napisz na PW do Administratora to zmieni dane samochodu.

Dzióbel

  • Gość
[ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porady]
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Marzec 2015, 22:40:22 »
Zmieniłem silnik w profilu ale nie poszło nawet po wyczyszczeniu herbatników ;)

Wracając do tematu, zastanawiałem się nad dieslem, ale wybór jednak padł na 2.0
Zamierzacie wymieniać łańcuch rozrządu?No chyba, że eksploatujecie auto tylko w mieście.

Iktorn

  • Gość
[ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porady]
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Marzec 2015, 23:29:31 »
Łańcuch nie hałasuje to nie ruszasz. Z pewnymi silnikami w innych markach były problemy z łańcuchem, ale to kwestia konstrukcji silnika (skutki oszczędności rzędu góra kilkudziesięciu ojro).
Co do zakupu biorę pod uwagę tylko benzynkę (1.6 czy 2.0), więc pisz o swoich wrażeniach.

Dzióbel

  • Gość
[ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porady]
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Marzec 2015, 08:49:38 »
Moja żona robi dużo km, więc sądzę, że koło piątku będę mógł coś więcej napisać.
Z pewnością posiadając 2.0 nie będziesz sobie pluł w brodę, że mogłeś wziąć mocniejszy silnik, bo mocniejszego Pb już nie ma  :mrgreen:  .
Przyznaję, że forum wpłynęło na zmianę decyzji o silniku.

[ Dodano: 2015-03-19, 21:36 ]
Dziś odkryłem głupią rzecz w tym aucie - głupią, w sensie zaskakującą. W zasadzie to moja żona to odkryła.
Dziwiłem się jak ten Hultaj wywołuje uczucie wciskania w fotel podczas przyspieszania tempomatem (res+). Naciskałem pedał gazu i auto, owszem przyspieszało, ale nie uzyskiwałem takiej dynamiki jak na tempomacie.
Gdzie leży haczyk? Otóż kiedy wciskamy pedał gazu do końca, należy go jeszcze mocniej docisnąć, wtedy czuć jakby coś przeskakiwało na dole i gaz chciałby w tej pozycji już pozostać - nawet po jego puszczeniu. Auto wtedy zapierdziela jak ta lala 8)
W Bravo jak wciskałem pedał gazu do końca - to zamulało i aby uzyskać najlepsze przyspieszenie należało go nacisnąć tak na 2/3, a nie do końca.

Jeśli nie odkryłem ameryki, to dajcie znać :)

szymu

  • Gość
[ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porady]
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Marzec 2015, 09:16:05 »
U mnie jest to samo (2.0 MPI) - serwis twierdzi, że tak ma być. Według nich przyczyną jest stosowanie tego samego pedału gazu co przy automacie (podobno w automacie ten przeskok powoduje kickdown przy przyspieszaniu).

Dzióbel

  • Gość
[ix35 EL] Silnik 2.0 GDI 166KM ix35 [opinie testy porady]
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Kwiecień 2015, 17:15:07 »
Tak - mamy kick down w naszych autach z silnikami 2.0GDI  :lol: