Autor Wątek: Sonda lambda  (Przeczytany 7930 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kris_DG

  • Gość
Sonda lambda
« dnia: 20 Październik 2009, 17:53:17 »
Witam wszystkich. Zwracam sie do was z nastepujacym problemem.
Dzis odebralem auto z warsztatu po wymianie sondy lambda (check wyswietlal blad P1128 adaptacja lambda multiplik. za wysoka). Założona sonda to uniwersalna lambda za 150zł.
Po tej naprawie auto na benzynie zachowuje sie jak totalny muł ma chyba połowe tej mocy którą miał natomiast po przełączeniu na gaz momentalnie traci moc az zgaśnie.
Bylem u mechanika z reklamacja czym go oburzylem oto jego slowa: przeciez my tylko wymienilismy sonde wiec co moglismy zepsuc moze jakis noy problem sie pojawil?!

Uwierzycie ? Jutro odstawiam im auto z powrotem. Cos mnie podkusilo zeby oddac im drugi raz auto jak po pierwszej usludze bylem niezadowolony. Robili zbieznosc i mam teraz lekko skrecona kierownice zeby jechac na wprost. Hamulec ręczny ? Lewe koło hamuje o 45% słabiej niż prawe. A rączke tak podciagneli ze czuje jak mnie trzyma hamulec na swiatlach mimo ze nie zaciagam recznego.

Zakład PERFECT SERVICE z pod szyldu INTERCARSa w Dąbrowie Górniczej.

Panowie jako ze jutro tam jade czy ktos ma dla mnie jakies porady??

Vanitum

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Październik 2009, 19:50:37 »
a ustawili ci mape po wymianie sondy? zdaje sie ze to standardowa procedura. a z tego co opisujesz wynika ze auto dostaje zła mieszanke

Kris_DG

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Październik 2009, 19:58:27 »
nie mam pojecia pewnie wyjeli stara wlozyli nowa.
Wyczytalem w instrukcji montazu uniwersalnej sondy zeby tak zlutowac kable aby ich dlugosc odpowiadala starym...

Zbyszek

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Październik 2009, 20:25:40 »
Długość kabli powinna być taka sama jak w starej.

Cytat: "Kris_DG"
Robili zbieznosc i mam teraz lekko skrecona kierownice zeby jechac na wprost. Hamulec ręczny ? Lewe koło hamuje o 45% słabiej niż prawe. A rączke tak podciagneli ze czuje jak mnie trzyma hamulec na swiatlach mimo ze nie zaciagam recznego.


Jestem pod wrażeniem partactwa tym bardziej, że znam markę PERFECT SERVICE z dobrej strony...

Złośnik

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Październik 2009, 20:26:15 »
Wogóle to trzeba by zacząć od tego czy wogóle właściwą sondę wsadzili.
Gadki typu że zamiast 4 przewodowej moze być trzyprzewodowa itd. chyba robią negtywne wrażenie i bardzo naciągają wiarę w usługi danego warsztatu. Kable jak kable ale wogóle trzeba by się przypatrzyć kolego czy to wogóle wygląda na "polutowane" a moż ena "poglutowane".
Co do kierownicy - no tak, miałem nieraz ten problem, wiadomo to zbyt dużo czasu kosztuje żeby ktoś siadł za kółkiem i ustawił kierę na wprost a potem dopiero zbieżność, biedni mechanicy zapomnieli juz chyba że minęły czasy bezpoduszkowców, i teraz niewystarczy wyjść kiery z wiloklina i sobie ustawić jak się chce. Zwłąszcza kiedy auta posiadają dwa drazki identycznej długości i oba regulowane.
No a z ręcznym to mnie powaliłeś. Pewnie mechanicy za dyszkę jeśli nie sprawdzili linek to wymienili pewnie klocki z jednej strony a drugą zostawili w głebokim poszanowaiu czego efektem są właśnie takie cuda cudeńka, a o poprawnym odpowietrzeniu pewnie nawet nie pomyśleli...
To w sumie dziwne gdyż zrobić dobrze to podstawa by można było zapłącić - nawet jeśli i za drogo !

Dobrze że kolego napisałeś, daleko nei meiszkam a nie chciałbym trafić na tych fachowców.

doman76

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Październik 2009, 20:36:15 »
Jakbyś sobie nie potrafił poradzić sam to polecam http://www.uokik.gov.pl/ , i mnie i wielu moim znajomym pomogli, a to nic nie kosztuje. Masz biuro w Katowicach lub sproboj dodzwonić się na infolinie(czasem jest problem więc trzeba do skutku. Ja bym jeszcze wysłał maila do np. http://klienci.perfectservice.pl/kontakt/ , może straca szyld perfekt service.

kpawel

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Październik 2009, 20:51:36 »
Błąd P1128 ma wiele znaczeń, np. przepływomierz, sonda lambda, łącznik elastyczny wydechu, katalizator.
Dlatego przed wymianą sondy lambda warto podłączyć auto pod komputer i sprawdzić parametry pracy obu sond, a następnie można dokonać wymiany.

A co do zamienników, to rzadko się zdarza by były lepszej jakości niż oryginał.

Kris_DG

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Październik 2009, 20:51:45 »
dziekuje za porady jutro napisze co z tego wyszlo.
Aha bylbym zapomnial czy mozliwe jest ze po wymianie sondy trzeba regulowac gaz na nowo, bo tak mowil jeden mechanik.

EDIT
dlateo prosilem sprawdzcie czy nie ma przedmuchu na plecionce na przyklad bo slysze ze glosniej chodzi, powiedzieli ze wszystko ok.

kml

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Październik 2009, 20:56:23 »
Kris_DG, weź zmień ten warsztat! Jezeli masz faktury to idź gdzie indziej i jak tam zrobią jak trzeba to wracasz do partaczy, robisz awanture i każesz im płacić. Namiar na tych specóff wpisuj od razu do NIE polecanych warsztatów.

Ja maiłem z ręcznym podobnie bo debile nie umieli wyregulować samoregulatora oraz zdjąć konsoli środkwej żeby się dostać do regulacji linki. Inny warsztat zrobił to bez problemu.

Z kierownicą to samo: trzeba nad nimi stać i paluchem im pokazać kiedy jest równo to wtedy jest równo. Poza tym ja polecam specjalistów z dobrą maszyną (np: hunter) bo np carman (czy jak to sie teraz nazywa) próbowali ale nie dali rady.

Nie wiem co jest z sondą ale na 99% coś jest spier.... a taka wymiana na zasadzie wsadzić/włożyć i koniec to ja dziękuję.

Zbyszek

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Październik 2009, 21:10:56 »
Cytat: "kml"
polecam specjalistów z dobrą maszyną (np: hunter) bo np carman (czy jak to sie teraz nazywa) próbowali ale nie dali rady

W Carmanie na Al. Krakowskiej pracował kiedyś gość co miał pojęcie o ustawianiu geometrii ale to było kilka lat temu... co zaś czasów dzisiejszych to polecam w waw-ie warsztat w Al. Prymasa Tysiąclecia 42 (gość- pan Sylwek uchodzi w branży za najlepszego w waw-ie, stroi nawet zawiechy do rajdówek), cena geometrii w Accencie- 120 zł. (robiłem w czerwcu i jest ideał)

kml

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Październik 2009, 21:14:40 »
Cytat: "Zbyszek"
polecam w waw-ie warsztat w Al. Prymasa Tysiąclecia 42 (gość- pan Sylwek uchodzi w branży za najlepszego w waw-ie, stroi nawet zawiechy do rajdówek), cena geometrii w Accencie- 120 zł. (robiłem w czerwcu i jest ideał)


Ja robiłem w asko na Ostroroga. Warsztat ma swoje odpały i chamowate zachowanie ale geo ustawiają _Idealnie_ Wpisz ten warsztat do polecanych - przyda się :)

Zbyszek

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Październik 2009, 21:17:37 »
Ten gość, o którym wspomniałem (z Prymasa) pracował kiedyś w ASKO :mrgreen: OK, kończę off topic :mrgreen: warsztat dodam.

kml

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Październik 2009, 21:19:29 »
Zbyszek, o, to miło :) Zaraz sprawdze namiar :)

Vanitum

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Październik 2009, 08:21:18 »
Cytat: "kml"
Kris_DG, weź zmień ten warsztat! Jezeli masz faktury to idź gdzie indziej i jak tam zrobią jak trzeba to wracasz do partaczy, robisz awanture i każesz im płacić.


żeby ściągnąć z nich jakiekolwiek pieniądze za wykonanie zastępcze (przez inny warsztat) musi najpierw wezwać ich do naprawy usterek. W przeciwnym razie jak nie będą chwili płacić dobrowolnie, a jak znam życie nie będą, nawet w sądzie będą problemy, żeby wywalczyć co mu się należy.
Na żądanie naprawy usterek wybierz najlepiej porę kiedy będą mieli jakiś innych klientów na warsztacie. Wtedy będą świadkowie. Jeśli ci się nie uda, napisz pisemko i każ im na kopii potwierdzić odbiór, albo wyślij pocztą.

Kris_DG

  • Gość
Sonda lambda
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Październik 2009, 09:53:20 »
Właśnie wróciłem od tego mechanika i jestem załamany.
Szef kłamie jak z nut wygadując rzeczy niestworzone. Rzekomo auto po odstawieniu do naprawy gaslo na gazie i nie dalo sie jezdzic mowi ze pewnie malo gazu w butli.
BŁĄD moja instalacja przelacza sie na bezyne samoczynnie jak nie ma gazu.
Mówi ze gazował zeby sie przełączała to sie przełączała i gasła.
BŁĄD instalacja nie reaguje na obroty tylko na temperature plynu chłodzącego.
Przedewszystkim nic nie gasło i działało sprawnie

Wjechałem na kanał i mechanik który wymieniał sonde pokazuje mi jak robota jest zrobiona, sonda rzeczywiscie 4 zyłowa, kolory polączone dobrze. Jedynie nie mam pewnosci co do dlugosci kabla. Moze ktoś zmierzyłby u siebie ile cm ma przewód od sondy do wtyczki. Druga sonda na dole.
Pytam go zatem skad wiedzieli ze to ta sonda a nie pierwsza. I tu oczy mechanika jak 5zł. Jak to pierwsza?? Ten człowiek nawet nie wiedział ze w aucie są dwie sondy. Pytam dalej to szef nie powiedzial ktora wymienic?? NIE.
Pytam zatem w biurze skad wiedzieli która sonda. Szef mowi ze mechanik przed wymianą zbadał jej oporność i stwierdzil ze druga jest do dupy.
BŁĄD ------- mac bo rozmawiałem z tym mechanikiem.
Na co szef ze to inny czlowiek robil ale go dzis nie ma.

Dalej twierdzi ze ich robota jest zrobiona dobrze i ze teraz musze jechac ustawic gaz. Mowi takze ze sonda nie ma wpływu na moc auta -------

Hamulce
Tłumaczenie : Nowe szczęki muszą sie ułożyć. Nie da sie podciągnąć linki jednego koła.


Ręce opadają :evil:


EDIT:

Skontaktowałem sie z bardzo dobrym mechnikiem z ASO hyundIA W dg (to zresztą poprzedni właściciel tego auta) powiedzial ze do tego auta absolutnie nie nadaja sie zadne tanie zamienniki wiec taka sonde ze 150zl uniwersalna to mozna sobie w dupe wsadzic. Musze wiec kupic jeszcze jedną sondę hyundaia i ten mechanik mi ja zamontuje o ile to bedzie konieczne bo najpierw wszystko sobie posprawdza.
Jesli jednak bedzie konieczne to myslicie ze jest szansa na odzyskanie kasy od tych partaczy?
Przeciez chyba to nie ja mam wiedziec ze tu sie nie nadaja zamienniki. Dodam ze nawet mnie nie zapytali jaka sonde maja wybrac.

[ Komentarz dodany przez: BartBartez: 2009-10-21, 12:30 ]
Usunięto wulgaryzmy